Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Går på bakken hele tiden

Startet af Mewz, 22. Oktober 2011, kl. 19:18

Mewz

Julius går ualmindeligt meget på bakken (og i hjørnerne i stuen for den sags skyld). Han sætter sig hele tiden til - og mange af gangene kommer der ikke noget ud.
Har aldrig oplevet så hyppig bakkeaktivitet hos en ilder før. Hans afføring ser normal ud - og der er også rigeligt af den, men hvorfor går han hele tiden på bakken og prøver at komme af med noget, når der intet kommer?

Kan det være maden, der skal udskiftes - eller er det noget at være rigtig bekymret over?

Han får Olivers Kitten, som vi altid har brugt uden problemer, og har fået det i cirka to uger mens han har boet her (vi har haft ham i tre - og han fik én eller anden standardilderblanding den første uge, som vi fik med fra hans tidligere hjem), så hans system burde vel være tilvænnet nu - eller hvad? Men det er jo ikke sikkert, det passer så godt til ham.

~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

mette11

Hvordan er han bakketrænet?? Hvis han har fået godbidder hver gang han gik på bakken, så kan det være derfor. Men det kan også være fordi hans analkirtler driller ham...
Det er lige de to ting jeg kan komme på.

Amazing Ferret

Det kan også være blærebetændelse

Mewz

Citat fra: mette11 Dato 22. Oktober 2011, kl. 19:27
Hvordan er han bakketrænet?? Hvis han har fået godbidder hver gang han gik på bakken, så kan det være derfor. Men det kan også være fordi hans analkirtler driller ham...
Det er lige de to ting jeg kan komme på.

Det ved jeg simpelthen ikke. Vi har ham jo fra Dyrenes Beskyttelse, så jeg ved intet om tidligere ejer eller opdragelsesmetoder. Han har hele tiden ageret temmelig veltrænet og vælger bakken meget af tiden.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og

Mewz

Så han skal af sted til et dyrlægetjek?
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og

Amazing Ferret

Jeg ville nok lige få ham tjekket...en blærebetændelse skal behandles med antibiotika

Mewz

Hvad er der ellers af symptomer på blærebetændelse? Han spiser og drikker fuldstændig normalt og er vildt energisk.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og

mette11

Ja det er rigtigt at det også kan være blærebetændelse...det kan sikkert også være flere andre ting. Jeg tror også at det er en god ide at få ham tjekket.
Jeg kan ikke være tak/enig/whatever med Erika!! Hm...mærkeligt!! Men det er jeg altså!  ;)

Amazing Ferret

Der er vist ikke så mange andre symptomer på blærebetændelse.....hyppig vandladning og der kan også komme blod i urinen

Anne

Ja som de andre siger kan det være blarebetændelse eller stoppede analkirtler. jeg synes du skal tage ham afsted for et tjek, for hvis det er en af de ting er det jo ubehageligt for ham.

Minority ferrets

Willow gjorde det samme da hun havde en byld ved anus - det er det nok ikke, men ville da lige komme med budet :)
Desuden går vores William på bakken mange mange gange i løbet af dagen, men for ham er det vidst for at være sikker :) når han lige går forbi bakken så prøver han lige om han skal noget ;) man kan jo lige så godt prøve en gang for meget end en gang for lidt
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Beate

Vores ilder har samme adfærd, og vi har brugt godbid-metoden for at bakketræne. Særlig hvis vi er i nærheden eller leger skal han "vise" at han godt kan det her, og fortjener en snack  8) Han virkelig løber fra bakken og hen til os, og han er såååå stolt...
Men vi skal også checke hans analkirtler i morgen hos Lone. Bare for sikkerheds skyld.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Mewz

Så har vi været til dyrlæge.
Han er kommet på antibiotika for det vi håber bare er en blærebetændelse. Ellers skal han til røntgen, for at se om der har dannet sig krystaller. :(

Og så havde han øremider. Øv.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og