Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

det er bare gået så godt

Startet af katja, 9. December 2011, kl. 09:22

katja

vi har været så heldige at få ilderbandens abu hjem, og det var lige hvad gruppen manglet

han har været en tur til dyrelægen, skulle have tjekket øjet, da der var en hvid hinde på venstre øje, det viser sig at være en ridse på hornhinden som er helet, men har får alligevel nogle dråber, og vi syntes det ser bedre ud, og at hinden er ved at blive lysere, dyrelægen mente at var vi heldige kunne den behandles væk, og det håber vi selvfølgelig på

samtidig skulle vi have tjekket om han var krybtokid(staves), men det kunne vi ikke da han er en stor dreng, han vejer 2.150 kg, og der er lidt meget fedt, der hvor kuglerne skulle side, så de blev ikke fundet, vi håber at de dukker op når han går i brunst, han skal tjekkes igen om 1 mdr

sammenføringen med de andre er gået super godt, frida min lille flaske pige som bestemt ikke kan li andre end de 2 hun går med, (blev sæt da herman og hendes søster freje desvære måtte aflives) er helt vild med ham, hans halvsøster hilda syntes han er sååå dejlig, gumle vil bare lege med ham, pelle syntes han er lidt stor men vil gerne leje, stikker dog af når min lille frida på 500g løber efter ham, så gemmer han sig bag sofaen eller fare op i armene på os,

delaware og malavi leger også med ham, så det ser rigtig godt ud, nu skal vi bare have delaware og malavi med i den store grupper, mine andre ildere kan godt aceptere malavi men de er ikke helt glade for delaware, men vi håber det kommer med tiden
'
så alt i alt syntes vi det går rigtig godt med dem alle og med sammenføringerne

ejer af 7 dejlige trolde,

FerretParadise

Tillykke med at du har fået Abu hjem, og at det går godt med at sammenføre ham med dine andre basser.
Det lyder da forfærdeligt med det øje, jeg håber, at det vil lykkedes at få det bedre, så den hvide hinde forsvinder. Kan han se på det?

Selvom en han er tyk, så skal man altså kunne mærke hans boller. Min Sniper vejer ca 3 kg, og jeg kan sagtens både se og mærke hans, de er ikke specielt store, som ærter, men de er der hvor de skal være.
Så jeg kan ikke helt forstå den med, at Abu er for tyk til at man kan mærke hans sten.
Ann Hillerslev.

Lena og Peter

Hvor er det dejligt at høre at det går godt med ham... <3

Jeg er virkelig rigtig glad for at han er kommet til Jer og det lyder jo til at han har det rigtig godt... :love:

Shamua

Ilderbandens Abu Blanco :P ... Du må ikke glemme det sidste, han hedder det af en grund :P Haha!

Er glad for at han er faldet godt til den kære Abubu, og godt det ikke var et eller andet fucked up der var galt med hans øje :)

Det med hans sten, de forsvandt da han var ca 12 uger, så mit bud er de har sat sig fast i flæsket. Men uanset om han er kryp eller ej, så er det ikke sundt for ham at de sidder der hvor de sidder, så håber de kommer på plads ret hurtigt, ellers vil jeg råde dig til at få ham kastreret. Det kan være direkte farligt for ham.

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Tillykke med ham :D

Lige som en sidenote, så er peger det meste jeg har læst om både kryptokisme...og deriblandt "retractile testis"/ Etopic testicle....desværre på at det er genetisk :/

katja

kommer de ikke ned hans små boller skal han rent faktisk steliseres, dette er allerede aftalt med dyrelægen, så det er der styr på, hvis de har trukket sig tilbage ligger de i buen nu, og det er ikke sundt og kan være kræft fremkaldende, så jeps kommer de ikke ned igen, skal han steliseres og de skal fjernes

ja han kan godt se på øjet, han har bare en plet på øjet, som hvis det skal beskrives  er lige som at have en fedt finger lige midt på brillerne, øjet bliver dryppet 3-4 gange dagligt, jeg ved ikke om det er mig men syntes det ser lidt bedre ud, men det kan også bare være ønske tænkning

men ellers går det rigtig godt med ham, han leger med de andre, laver numre, han og gumle er blevet enige om at man i fællesskab kan få lågen op til skralde spanden, og så lige lave et lidt stort hul i posen og så ellers grave, så nu er lågen blokeret af 10 kg hundemad i en spand, da jeg ikke er  så begejstret for kaffegrus og andet snask udover hele mit køkken, ingen tvivl om de havde hygget sig, tror de syntes jeg er en smugle sippet da jeg blokeret lågen og fjernet alt deres nye sjove skraldelegetøj

FerretParadise

Jeg regner med at du mener kastreres, for at steriliserer en han er noget helt andet. Det er når deres sædstrenge bliver bundet op, så de ikke kan lave hvalpe, men de beholder deres sten.  ;) Altså en v-hob.
Ann Hillerslev.

katja

både ja og nej, smittet skal ligge lige som når du stelisere en hun, ellers kan de ikke komme til stenene i buen, , så det er både en stelition og en kasteration han skal igennem hvis de ikke popper ned igen af sig selv,

AlisVolatPropiis

men så længe det er noget med testikler såeh.....altså man bliver jo hellere ikke kastreret hvis ens livmoder hang udenfor :)

Eliza

kastrering er når man fjerner kuglerne om de ligger i lysken eller ej, sterilisering er en helt anden ting ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.