Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Nefretiti Angel og lille Bomuld

Startet af Dark Crystal Ferret, 21. December 2011, kl. 13:08

Dark Crystal Ferret

For ca 2 måneder siden blev vi kontakte af en af vores hvalpekøber, hende til Nefretiti Angel fra vores første kuld i 2010

Hun skrev hun havde fået det rigtig skidt, og var ved at gå ned med en depression. Hun kunne næsten ikke noget, og spurgte derfor om vi havde lys til at få Nefretiti Angel hjem igen. Men udover Angel var der også hendes lille veninde, Bomuld som ejeren ville høre om vi kunne tage med.

Bomuld er 5 år gammel. Har ingen stamtavle og hun vidste ikke hvor Bomuld rent faktisk stammer fra, udover at hun selv fik hende for 3 år siden.
Jeg snakkede hurtig med Robert om det, og vi var ret enige om at Angel selvfølgelig kunne komme hjem igen til os. Robert sagde så at han syndes det var synd for en pige i Bomulds alder hvis hun skulle kastes for meget rundt. Så han syndes hun skulle have lov at leve sit otium videre her hos os, så hun fik en god tid den tid hun havde tilbage i sig.
Hun fejler ikke noget, hun er faktisk en rigtig glad og sød lille standart pige <3

Angel og Bomuld ankom til os i Lørdags. Og jeg var meget spændt på at se hvordan Angel havde udviklet sig, efter som hun var den eneste af hvalpene fra vores første kuld jeg ikke havde set voksen billeder af.

Nu vil jeg lige ligge lidt billeder her af de to nye piger, og så glæder jeg mig da til at høre hvad i syndes.

Her er Nefretit Angel- jeg syndes ikke hun ligner resten af sin familie så forfærdeligt  meget, men Cola flasken er altså et hit, også hos hende.

Og her har vi så lille Bomuld på 5 år. En rigtig smuk lille standart pige. Det er også ved at være længe siden jeg har ejet en rigtig standart

lille_thor

Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

katjap

Hvor ser de skønne ud begge to! Men  Nefretit Angel :love:

mette11

CitatJeg snakkede hurtig med Robert om det, og vi var ret enige om at Angel selvfølgelig kunne komme hjem igen til os. Robert sagde så at han syndes det var synd for en pige i Bomulds alder hvis hun skulle kastes for meget rundt. Så han syndes hun skulle have lov at leve sit otium videre her hos os, så hun fik en god tid den tid hun havde tilbage i sig
Det synes jeg virkelig er pænt af jer.  :ja: Jeg bliver så glad når folk tænker på dyrenes bedste og jeg er sikker på at deres forrige ejer er utrolig glad for at de to piger kan blive sammen og hun ved hvor de er. Fine er de og hun holder sig godt af en på 5år at være synes jeg... ;)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hoooold nu op bomuld er jo en total klon af mortens bandit!!! Det er helt vildt som de ligner hinanden!

Dyrenørden

Hold op jeg synes det begge 2 er smukke! Synes det er rigtig dejligt at høre i har valgt at tage begge 2

Dark Crystal Ferret

Hæhæ tak  :-$

I forhold til Bomuld så syndes vi også det bedste for hende var at kunne få et hjem hvor hun kunne føle sig tryg og have det godt resten af sine dage.
Det er lidt hyggeligt også at have en pige på hendes alder i huset. Der er bare et eller andet særligt over de små veteraner. Noget der ikke er der hos de yngre, og som jeg ikke lige kan forklare. De er bare mere fattede og de virker så modne på en rigtig hyggelig måde. Jeg kan huske det fra Zia som blev 4 år. Men jeg har ikke prøvet en så gammel som Bomuld før.
Men hun er en rigtig flot pige i forhold til hendes alder. Hendes tænder er hvide, der er stort set ikke plak på og de er intakte alle sammen.

Og i forhold til Angel.. jamen så føler jeg mig bare så hel nu jeg ved hvordan alle hvalpene fra det kuld har det. Det er underligt, men når man mister kontakten til en af dem i et kuld eller måske flere.. så græder ens hjerte og man føler et underligt tomrum i en del af hjertet hver gang man tænker på det kuld. Ved ikke om andre har det sådan også.
Men det er skønt at have Angel her.. selvom det også er trist hun ikke kunne blive hos sin ejer.

Men vi har aftalt med ejeren at hun må komme lige så tit og se til pigerne. Hendes far bor kun få gader fra os, så hun kan heldigvis komme ret ofte og besøge os.
Og så sender jeg billeder til hende så ofte jeg kan..

Men begge piger blev nemt sammenført med Zarfia og det har været så skønt at se Zarfia lege vilde lege med andre end vores kat. Nakieta er så en smule jaloux over at Angel og Bomuld har fået hendes plads hos Zarfia, men det må hun altså accepterer. Nakieta har jo også stadig sin Farmand, som jo forguder hende. Så tror nu ikke der går noget skår af hende pga det her.

Anne

Smukke ildere, og hvor dejligt i vil gove bomuld et godt hjem, hun er virkleig en smuk pige.

katja74

Sikke 2 fine piger  ;)

... forstår godt Jeres beslutning om, at tage begge piger  :ja:
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

FerretParadise

Jeg synes som de andre, er det er super dejligt, at I også har givet Bomuld et varigt hjem.
Hun er virkelig en køn pige.  :)
Ann Hillerslev.

Julie

Shamua

Dejligt at I tager dem begge til jer :) .. jeg synes bomuld har et rigtig flot ansigt, og ja, hende choko/ pastellen eller hvad vi nu skal kalde hende, er jo bare lige så smuk som resten af sine søskende! :D

Vh. Marianne

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Shamua Dato 22. December 2011, kl. 00:31
Dejligt at I tager dem begge til jer :) .. jeg synes bomuld har et rigtig flot ansigt, og ja, hende choko/ pastellen eller hvad vi nu skal kalde hende, er jo bare lige så smuk som resten af sine søskende! :D

Haha - ja jeg ved heller ikke helt hvad vi skal kalde hendes farve.. Men ja, hun er lige så fin som sine søskende.