Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Ildere og vand?

Startet af ilderpige, 20. Januar 2012, kl. 15:16

ilderpige

Hej derude..

Ja nu har jeg efterhånden fået jeg ved ikke hvor mange kommentere rundt omkring på forskellige hjemmesider som feks. "fuck hvor er du en dyreplager, man må ikke putte ildere i vand" og " Du burte slet ikke have dyr ´du tydeligvis ikke har forstand på når du kan finde på at bade den uden den er svøbt ind i afføring?"

Her tænker jeg at det var dog nogle utrolig åndssvage kommentere til et enkelt billede i et helt album at en glad og frisk ilder, der ELSKER vand..
Hun kommer ca 1 gang hver 2mdr. op i håndvasken eller i en lille balje med vand sammen med et par stykker æble som hun så fisker rundt med..
Det er kun vand, hverken sæbe eller noget.

Er det forkert af mig at lade min ilderpige gøre noget hun elsker når der er så længe imellem?

- ilderpige

AlisVolatPropiis

Så længe der ikke er sæbe i.....så er det ikke noget galt i det så længe det ikke er så tit og hun elsker det....

Det er sgu mere æblerne der er forkerte :S de må ikke få dem, de kan udvikle en livsfarlig sygdom af sukker (og frugtsukker) samt kulhydrater :)

ilderpige

Når for søren, læste bare engang at det var en ting man ku komme i vandet de så ku fange..
Men det er så heldigvis kun gjort 1 gang, for det gad hun ikke rigtig.. hun ville heller dykke rundt og lave bobler :P

Barky

Vand uden sæbe skader slet slet ikke...

Men du skal ikke give hende æbler som Trine skriver.. Jeg har haft en ilder som havde den sygdom hun nævner.. Den er rigtig ubehagelig og dødelig, giver dem anfald osv. (søg evt på youtube efter: Ferret & Insulinoma )
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Barky

Citat fra: ilderpige Dato 20. Januar 2012, kl. 15:21
Når for søren, læste bare engang at det var en ting man ku komme i vandet de så ku fange..
Men det er så heldigvis kun gjort 1 gang, for det gad hun ikke rigtig.. hun ville heller dykke rundt og lave bobler :P

Du kan bruge bordtennis bolde, de flyder og er sjove at lege med i vand synes mine ildere.
Eller små stykker kød der synker som de skal fange op og spise.

ilderpige

Tak for tippet, har dog ingen bordtennis bolde, men hun elsker at få lov at tage hundes lille pivebold med derop :)
Er der noget bestemt kød?

Så jeg gør intet forkert i at lade hende pjaske rundt de sjældne gange hun får lov?

Barky

Nej nej, lad hende plaske alt det hun vil... Så længe at der ikke er sæbe i, generer det ikke hendes fedtlag og olierne i pelsen.
Ilderen er nært beslægtet med mink, og mink svømmer ret meget. Ilderen er forholdsvist mere landlevende, men nogen elsker vand, og andre skyr det... Det kan man aldrig vide.

Der er ikke noget kød som er bedre end noget andet. Men hvis du kigger herinde under foder og ernæring vil du kunne finde mange tråde som omhandler kød. Så læs dig frem. Man kan kun lære noget. *G*

ilderpige

Super :)

Så vil jeg fremover ignorere de kommentere jeg modtager ang. hendes vandpjaskeri :)

mette11

Mine ildere er ude i deres løbegård det meste af tiden og om sommeren har de en "pool" derude (det er en sandkasse til børn, men med vand i) og især den ene elsker at bade, men vandet er klart sjovest når der er bevægelse i vandet, altså fex. når vi fylder vand i eller laver andet i vandet...hele sommeren har de fri mulighed for at bade og der er ikke noget forkert i det, så længe de selv styrer det og hygger sig ved det og det er uden sæbe.

Her om vinteren tager jeg dem nogen gange med ud på badeværelset og tænder for bruseren og sætter en opvaskebalje uden den og så leger de med det...de vælger så selv om de vil plaske med vand og den ene jeg har er altid med på det, men de andre er det lidt forskelligt med...

lille_jill

Har du et link til den video? :)

Stubba

Bare lige husk, at det ikke skal være blød gummi din ilder leger med :) .. Da de skal bide det i stykker og sluge det.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!