Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

mishandlet dreng:(

Startet af the bird, 3. Februar 2012, kl. 15:07

the bird

jeg tog igår (torsdag) en lille pastel dreng ind på 18 måneder, det var et lille opdræt der desværre var blevet lukket ned pga af flytning, jeg havde snakket en del frem og tilbage med ejer der havde tilbudt at lever da han alligevel skulle i min retning, han kunne fortælle en helt masse om den lille Phyrus da han var af egen avl, han lød som en dejlig lille dreng og han så sund og rask ud på billederne, må indrømme at jeg underbevist havde en dårlig følelse i maven, men måtte bare have ham.. da ejer endeligt dukker op mødes vi med dem ved deres bil (man fare nemt vild hvis man skal fra parkeringspladsen og hjem til os hvis man ikke kender området), han havde den lille dreng i baggagerrummet i et stort kaninbur, han skønne sig at fortælle at han desværre havde fået et sår i nakken af en anden han, han havde haft, skal lige siges at begge hanner er virile, vi kunne senere se at såret bestemt ikke er nyt!! jeg sætter forsigtigt en finger hen til ham så han kan snuse lidt til den og han lader mig nusse ham lidt før han giver mig et ordentligt hak hvor efter ejer siger at han godt kan finde på at bide grundet stress, han åbner op for buret i toppen og står og prikker til den lille fritte for at få ham til at gå lidt rundt, phyrus kravler så op af buret og op af lågen for at komme om til ejers hund på bagsædet, og ejer vælger så at stå og banke kræet i hovedet indtil han falder ned i buret igen, både kæresten og jeg stod fuldstændigt måløse, (hvad fanden er det for noget at gøre, helt ærligt!!), selvom jeg allermest havde lyst til at sige pænt nej tak til handlen var jeg bange for hvad han ville komme tilbage til, hvis han kunne give dyret en behandling foran mig, hvad kunne han så gøre ved ham når de tog ham med hjem igen :(  da han skulle ha lille phyrus ud af buret tog han handsker på og fortalte at sådan håndterede han altid sine dyr da han ikke gad tage kampen, han når knap nok til fritten op før den bider sig godt og grundigt fast i handsken og nægter og slippe, endnu engang får lille Phyrus nogle slag i hovedet:( da vi kommer hjem skynder jeg mig at finde en transport kasse som han kan komme ind i (jeg skulle bare have ham væk fra manden, og det skulle gå hurtigt!!), jeg putter et tæppe over ham så han kan få lidt ro og det får ham hurtigt til at falde ned.. vi sidder og så og snakker foder hvor han fortæller mig at han fodre med det billigste af det billigste katte tørkost han kan finde, jeg spørg så ind til om han har prøvet at få mus, daggamle kylling eventuelt barf, hvor manden pointere at det gider de ikke, men at deres dyr til gengæld er helt fjollet med bl.a. nutella, endnu engang sider vi måløse, da de endeligt tar afsted får vi ordnet det sidste ved hans middel og tidlige bur, da jeg skulle løfte ham op i buret vælger jeg (meget imod min vilje) at tage handsker på, jeg lod ham først snuse til dem og han virkede til at være ligeglad, jeg får ham forsigtigt op af kassen, da han virker rolig ligger jeg ham forsigtigt på mit skød hvilket han tydligt nyder, så jeg nusser ham lidt og han virker lykkelig, jeg tar forsigtigt handskerne af og sørger for at holde hænderne væk fra hans ansigt, da jeg har siddet lidt med ham sætter jeg ham ind i buret, da der er gået en lille halv time sidder han ivrigt og gerne ville ud igen, så det kommer han, han ligger på min arm og hygger sig rigtigt, da jeg igen sætter ham ind i buret står han og snuser lidt til mit ærme, og det får han self. lov til, da han når til min hånd slår det klik for ham, han bed sig fast og NÆGTEDE og slippe, min kæreste panikkede lidt da blodet løb ned af hånden på mig, vi fandt ret hurtigt ud af, at nærmede kæresten sig, så bed Phyrus endnu hårde, da han havde hængt i min hånd i langt over fem minutter vi havde prøvet forgæves at få ham til slippe, måtte vi forsigtigt tvinge hans kæbe op:( da jeg satte ham i køje veg han tilbage som om han forventede jeg ville slå ham :( han er panisk ræd for hænder, men det ser ud til at det mest er mænd, hvis min kæreste går hen til buret og forsigtigt tar hånden i mod Phyrus viger han rædselsslagen tilbage
jeg forstår ikke hvordan folk kan behandle dyr sådan, jeg var meget kort fristet til at sige jeg ville have handlen annulleret, men nægter at sende ham tilbage!! så vil jeg heller lemlæstet af kræet fem gange om dagen og prøve stille og roligt og vise ham at verden godt kan være et rart sted!!
vi har valgt at nyt navn ville være en god ide, både fordi han reagere hat og briller på det han har nu, og som symbol på en ny start, så han hedder nu Fenrish, vi syntes navnet var perfekt da der i den nordiske mytologi står at Fenrish ulve år thyrs hånd da han forsøgte at tæmme uhyret, vi syntes historien lød utroligt bekendt  <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Forfærdeligt! Kan godt forstå du ikke ville lade ham tá ham med igen! Men har du overvejet at manden har flere dyr og hvilken behandling de så får?!
Hvis du virkelig vil gøre noget sys jeg du skal tage billeder af drengen og skrive fin oplevelse og sende til DB og melde ham til politiet!
Og så skal du måske overveje om det nogensinde vil lykkedes dig at få ham "normal" igen hvis han er så ræd for mænd! Går ud fra du ikke har planer om at skilde dig af med din kæreste ;)

Vil du fortælle hvem vedkommende er?! Evt. I en pb! Så bryder du ikke den der med at du ikke må hænge folk offentligt ud!

the bird

jeg regner med at jeg ville prøve at tage billeder af såret, dog er det ikke et videre slemt sår, og så er planen at tager jeg kontakt til dyrenes beskyttelse, da jeg sad med ham på skødet i går fik kæresten lov til at rør ham uden aggressive miner, tror med meget tålmodighed at han sagtens kan lære at stole på mænd, men det kommer nok til at kræve en stor indsats fra min kærestes side.. jeg sender dig lige en pb med de "private" detaljer

Snabeldyr

HOLY CRAP! kan godt forstå at du tog dyret med. Jeg ville skrive en mail/ringe til dyrenes beskyttelse idag og aftale tid ved dyrelægen imorgen da sådan en ejer som han lyder til nok ikke var ops med vacinationer. Ligeså meget for at den lille nye ikke smitter jeres andre dyr med et eller andet
Stealing our hearts, then our sanity

KariN

Du skal være obs på at det altså godt kan tage ret lang tid før han begynder at stole på, of være tryg ved din kæreste. Hvor lang tid det tager kommer selvfølgelig helt an på ilderen.

Jeg har selv en dreng fra et internat, han er nervøst anlagt og er ikke glad for hurtige bevægelser og i starten heller ikke for mænd. Det tog 2 ½ år før han holdte nogenlunde op med at bide min kæreste (Som han ellers bed ret voldsomt hver dag). Han napper ham stadig engang imellem, men han er ikke bange for ham og de kan sagtens lege og hygge også. Når jeg skriver napper, så er det fordi det han gør nu ikke kan kategoriseres som bid, heldigvis.

Det vigtige er at Fenrish og din kæreste har en masse positiv kontakt. Din kæreste kan sætte sig på gulvet med lidt godbidder og lade Fenrish selv komme hen til ham. Når han kommer hen uden at bide så får han en godbid. Lad ham kravle rundt på din kæreste og dufte til ham og undersøge ham imens din kæreste sidder stille og taler roligt til ham. Det er en af de metoder vi har brugt herhjemme og den har virket rigtig godt.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

englefugl

Forfærdelige mennesker dem der!!!! :@ :@ :@ De burde sket ikke have ilder, eller dyr for den sags skyld! Kan godt forstå at du ikke turde at lade svinet tage det stakkels dyr med igen. Men godt det ikke var mig der var der, for så havde jeg sku sprunget på ham der hvor han slog den lille stakkel!  :X Ej, bliver helt syg hver gang jeg hører om sådan noget. Men held og lykke med ham, jeg håber at han ender med at blive et dejligt kæledyr på trods af hans opvækst. Og det er godt at han har fået et godt og sikkert hjem nu :)  P.S  Godt navn i har fundet, det hedder min ene store dreng også  ;)

Emils far

Sikke da en historie, stakkels lille ilderdreng.
Jeg håber virkelig at han kommer til at blive fortrolig overfor mennesker, men jeg ved også at det kommer til at tage tid. Fra min erfaring med ilder som ikke har haft det så godt i starten er det tålmodighed, tålmodighed og atter tålmodighed som vil få ham til at tro på os mennesker igen. Samtidig er det også vigtigt at han skal have fred, forstået på den måde at I overhodet ikke skal begynde at opdrage ham eller på anden måde begrense hans syn på hvad som er rigtigt eller galt. I kan først begynde at opdrage ham når han har 100% tillid til jer, og det kommer til at tage tid.

Vis jeres vennlighed overfor ham, altså aldrig skælde ud selv om han gør noget som I synes er forkert. Brug de samme hansker når du skal løfte ham eller på anden måde håndtere ham, og lad ham bide i hansken hvis han synes det er det rigtige. Lidt efter lidt begynder han at forstå at de hansker er "kedelige" og at de ikke slår. Lad ham gerne komme hen og snuse på hænder men ikke forsøg at tage ham med dem, for så bider han nok, og så går det nogen skridt i forkert retning.

Prøv at gøre noget sammen hver dag som han synes er sjovt, f. eks. den samme gåtur hver dag. Brug hansker og håndtér ham med dem på, også når han skal have en godbid. Når han begynder at forstå at den gåtur er noget som er hyggeligt og at dine hænder med handsker ikke er farlige vil han slutte at bide i dem. Ikke lad andre rage på ham i tide og utide, han skal have fred og bygge op tillid til en person af gangen, og det er dig som skal gøre det.
Fordi han er blevet mishandlet af en mand, vil det tage meget lang tid før han gir tilliden til ham. Lad din kæreste håndtere ham også, men brug hansker og vær blid overfor ham. Hvis han bider, så lad ham bide men ikke bliv vred. De hansker skal være så stærke at I aldrig bliver bange selv om han bider. I skal med andre ord være helt trygge så at den tryghed med tid og stunder smitter over på den lille.

Det er et meget stort arbejde I har foran jer, det vil måske tage flere år, men jeg kan love at hvis I oplever den dag hvor han giver jer tillid og til sidst måske giver et slik på hånden eller på kindet, så har I knyttet så stærke bånd at I garanteret aldrig kommer til at glemme det. I må aldrig glemme at det er ham som skal komme til jer og ikke omvendt....

Jeg mener også at I skal tage en tur til dyrlægen med ham, så I lige får at vide om hans tilstand. Han er måske ikke vaksineret, måske har han mider i ørene og det sår skal nok kigges på også. Det bliver ikke sjovt, for han bliver garanteret bange. Det er bedre at få det overstået, så I kan begynde at arbejde med at bygge op tillid.

Mono som er min "mishandlede" ilder var lige så slem som Fenrish måske, og jeg brugte den metode overfor ham som jeg her har beskrevet her. Forskellen er at jeg ikke tænkte så meget over at det var en mand som mishanlet ham, og derfor hadet Mono meg længere end damer. Samtidig så gik jeg måske lidt for hurtig frem, og det har desverre gjort at nogen udenforstående er blevet bidt meget hårdt, fordi de troede de bare kunne gøre hvad de ville med ham.
Mono er i dag en helt fortrolig og afslappet ilder, han er overhodet ikke bange mere, og er med mig næsten overalt. Han leger med mig, når han gider, bider i mig uden angstbidning, slikker mig på kinden og nogen gange tar vi en morfar sammen. Jeg kan godt tage et brusebad uden at det gør noget, han er ligeglad med mine fødder.
Jeg er meget knyttet til ham, simpelhen fordi at jeg ved hvor lang tid det tog før han gav mig tillid, og vi er i dag verden beste venner.

Jeg ønsker virkelig at I tar den udfordring det er at være ejer til en mishandlet ilder, I vil opleve nedture og opture, men også stor glæde når det går den rigtige vej. Det tar måske 1-2 år før han er tillidsfuld, men det er det værdt også.
Jeg glæder mig til at høre hvordan det går videre...

mvh.
Lars 

katja

ER løbet tør for eder, mens jeg læste det du skrev, stakkels lille fyr, hvordan h,,,, kan man behandle et dyr dådan, må jeg spørge hvor han kommer fra, du må gerne sende det i en pb, har nemlig selv snakket med nogle der havde ildere, som de meget gerne ville levere, da da alligevel skulle denne vej, osv, de tog den nemlig med hansker og fodret med lorte foder, jeg har dog takket nej tak til de 2 hunner de havde,og nej tak til de 2 hanner de ville give med,

håber jeres lille dreng bliver tryk ved jer begge og finder ud af at ikke alle mennesker er forbandet idioter, men faktisk forkæler dem og er gode ved dem

jeg vil ikke skreve hvad jeg tænker om sådanne mennesker, kun få ham til dyrelæge, og så ellere videre til dyrenes beskyttelse med sagen
og håber han falder til hos jer
ejer af 7 dejlige trolde,

the bird

jeg har valgt at lade ham falde lidt til ro inden jeg udsætter ham for en dyrlæge da han virker meget stresset, umiddelbart virker han sund og rask, han er i god form med en super lækker mega blød pels, jeg bruger meget tid ved hans bur hvor jeg sidder og "sweet talker" ham, vi har hurtigt opdaget at han er meget interesseret i mig, hvor kan han dog gøre sig til for at få min opmærksomhed, han opføre sig næsten normalt når jeg er hen ved buret, tar forsigtigt en hånd hen til buret så han kan snuse lidt en gang i mellem, så han kan vende sig stille og roligt til den,
da han bed fast igår sad jeg og snakkede stille og roligt til ham, forsøgte og nusse ham lidt på maven i håber om at han ville forstå der ikke var fare, da det ikke virkede prøvede jeg og puste ham i ansigtet som en anden ilder gør, men uden held, det endte med at kæresten fandt en lille træ pind vi meget langsom brugte til at hans mund op med, stadigt mens jeg snakkede blidt til ham, og nej, vi brugte ikke vold!! da han endeligt slap fik han lov til at tykke lidt på pinden, hvilket han hurtigt stoppede med, derefter satte jeg ham ned i køjen mens jeg stadigt snakkede stille og roligt til ham, han forventede tydeligt at han ville blive slået og lagde sig nærmest ned at gjorde sig klar til slaget, han så meget forvirret ud da buret blev lukket, efter jeg havde renset min mishandlede hånd satte jeg mig hen ved siden af buret og fik plaster på, han så, så ked af det ud, jeg tror godt han viste den ikke var god, siden den episode har han været ekstra opmærksom på mig, når han er vågen følger han mig nærmest rundt i buret, jeg tror jeg lader ham være i buret i dag, han er trods alt et fremmed sted, så ville give ham lidt ro,

jeg har snakket med en fra dyrenes beskyttelse idag, men hun var på vej ud af døren, så ringer igen i morgen

og tro mig jeg ville kæmpe, der er så meget godt i det lille kræ, det er helt sikker på, og hvis jeg skulle få spørgsmål har jeg maria fra darkcrystalferret på side linjen, det betyder meget at have hende med, og syntes det er flot at hun vil med alt det andet hun har om hovedet for tiden..

Dark Crystal Ferret

Ja.. jeg må sige jeg er lige så rystet over det den stakkels dreng har været ude for. Jeg kan slet ikke få ind i hovedet at nogle kan behandle deres dyr sådan, og slet ikke kalde sig opdrættere samtidig. Da du fortalte mig i går at de oven i købet gav dig råd med at man godt kunne parre en ilder op med en han, selvom han var krypto, og du også godt kunne lave silver silver paringer uden problemer, jamen der var jeg endnu mere målløs.

Som jeg skrev i går, så handler det om toldmodighed og kærlighed i mængder.
Jeg håber virkelig du kan få ham til at blive tryg ved mennesker igen. Og jeg tror også, som jeg sagde til dig i går, at du godt kan klare det.
Men jeg giver A_T_M ret i, han kan være for skadet  :( Desværre sker det at dyr der er blevet mishandlet så groft som den lille dreng her, ikke er til at redde. Men jeg er så glad for at høre i vælger at give ham en chance for at få et lykkeligt liv. Og jeg sad og grinede så meget da du skrev hvad i havde omdøbt ham til i morges. Det navn passer virkelig godt til ham, og jeg syndes det er så sødt <3

I forhold til de der "opdrættere" så håber jeg seriøst at der kan blive gjort noget overfor sådan nogle mennesker. Mine tanker går ustanseligt til de andre dyr de har. Og til at de oven i købet har drevet et opdræt. Som jeg forstod det var Fenrish også deres eget avl? og igen må jeg stoppe op og være totalt uforstående over for at man kan behandle sine egne hvalpe, dyr man har set blive født, og set vokse op hos en, sådan. Jeg er målløs over for det.

Men det varmer mig meget at han er hos jer nu. For jeg ved du vil dø for dine dyr og der ikke er noget i ikke vil gøre for de er lykkelige. Som bare det at i valgte at tage Fenrish til jer, selvom i kunne se at den tidligere ejer behandlede ham sådan. Det siger for mig meget om hvad i er for nogle mennesker. Og det varmer mig meget.
Held og lykke med det, og ja.. du har mig på sidelinjen hvis du får brug for mig  :) Jeg vil gerne jer hjælpe så godt jeg kan <3

Minority ferrets

Hvor er det godt du tog ham selvom dine skat klokker ringede! Det er sådanne dyr der virkelig har brug for et godt hjem!! Jeg synes det var super godt du gjorde det og lad os håbe den lille fyr får mere ro på sig og får en masse succes oplevelser ved jer!

Jeg har selv stået i en del lignende situationer efterhånden og jeg lovet dig at det bliver hårdt i starten, men når det lykkes er det virkelig alt værd. Det er ofte disse dyr man knytter et ekstra stærkt bånd til

Hvor i landet kommer den lille fyr fra?
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

the bird

han kommer fra tønder..
jeg vil sige at der så småt kommer fremskridt, min kæreste havde ham oppe idag, dog med handsker, og det fandt Fenrish sig i, han bed lidt i hanskerne, dog uden forsøg på at "slå ihjel", min kæreste hedder forresten mads, det ville nok gøre det nemmere at kalde ham ved navn frem for min kæreste.. nå, mads stod stille og roligt med Fenrish og snakkede stille og roligt til ham i mens, det var meget kort han havde ham oppe, men det gik overraskende godt  :dans: , vi er så heldige at dyr generelt godt kan lide mads, tror det måske også har noget at skulle have sagt..
jeg er meget stædig, jeg vil gøre alt i min magt for at få vendt om på min lille Fenrish, han kan skambide mig så meget han vil, nu har jeg jo igennem mange år holdt ara (meget stor papegøje) som kæledyr, og har man først få et ordentligt hug af så stor en sur "kylling" så skal en sådan lille fritte godt nok bide hårdt før det betyder noget!! jeg er dog indstillet på konsekvenserne hvis det bare ikke lykkedes at få ham vendt rundt, så får han fred, uanset hvor hårdt det er for mig, det er ikke værdigt at han skal være utryg resten af sit liv,,

AlisVolatPropiis

Sært...har godt nok aldrig hørt om nogen med ilder fra Tønder :S gider du måske sende mig en PM med navn osv? :)

Dyrenørden

Nu har jeg ikke læst alle indlæg da jeg ikke orker (tømmermænd) Men har du ikke anmeldt personen?! Sådan noget skal da stoppes!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato  4. Februar 2012, kl. 15:03
Nu har jeg ikke læst alle indlæg da jeg ikke orker (tømmermænd) Men har du ikke anmeldt personen?! Sådan noget skal da stoppes!

Måske du så burde gide og læse det hele;0) så ville du få svaret!