Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

ohh er nervøs

Startet af katja, 7. Februar 2012, kl. 09:27

katja

jeg hader det simpelhen og har allerede nu dårlige nerver, abu blanco som er kryptokid skal kaseteres på fredag, og jeg hader det simpelhen er så nervøs for noget går galt, og da jeg ikke før har haft en der er kryptokid aner jeg simpelhen ikke hvad jeg skal forvente, det er begge sten der ikke er faldet ned,

gumle får et implantat på fredag,

men nøj glæder mig bestemt ikke til det, men det skal jo gøres og det gode ved er jo lugten vil blive reduceret ,da de står i min stue lugte her jo ikke lige frem af lagkage i øjeblikket,
ejer af 7 dejlige trolde,

FerretParadise

Jeg kan faktisk godt forstå, at du er nervøs, det er jo ikke en normal kasteration han skal igennem.
Hvis man ikke kan mærke hans sten, ville jeg lade ham scanne inden operationen, så de ved hvor de er, og ikke skal stå og lede efter dem når de har åbnet ham. På den måde kan de undgå at skære ham alt for meget op.
Jeg håber at alt går godt, og det hele bliver rimeligt smertefrit.
Ann Hillerslev.

the bird

årh hvor er jeg ked af det på dine vegne :( vi fik havde en dreng inde til kasteration af nøjagtigt samme årsag i sidste mandag, dog var den ene faldet ned, men hold op hvor havde de et hyr med at finde den anden.. jeg krydser fingre for at operationen går godt..

Shamua

Katja, jeg kunne mærke den ene så det kan dyrlægen nok også, men den anden kunne jeg slet ikke finde. Så det er nok en go idé med scanning. Håber det går som det skal. Krydser fingre :)

Vh. Marianne

mette11

Øv øv øv. Jeg kan alt for godt følge dig - jeg er også et total nervevrag når mine skal i narkose og have lavet noget. Jeg kan slet ikke have det  :( Håber virkelig at det går nemt og smertefrit for ham.

katja

den ene kugle kan mærkes,den anden er helt væk, vi har allerede aftatalt han skal scannes så de ved hvor den er inden de går i gang, har bare så ondt af ham, og er så nervør for at et eller andet skal gå galt, selv om jeg ved det er sjælent, men muligheden er der jo

PiaLyng

Jeg krydser fingre for din bette fyr :)

Jeg har selv prøvet at skulle have snittet sådan en gut. Min Hamon manglede begge sten, og vi kunne ikke mærke nogen af dem.
Mette var så sød at tage ham med, og var med inde da han blev snittet.
Og han klarede det så godt :)!

Og så har jeg prøvet hvor det kun var den ene som var faldet ned - og han klarede det lige så godt :)

katja74

Krydser fingre søde Katja... men er sikker på han klarer det til et UG ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

the bird

hej søde Katja,
jeg håber at din drengs operation går godt, ville du gøre mig en stor tjeneste? vil du ikke love mig at du IKKE læser min tråd der hedder suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk! under heldbred og sygdom hvis du vel og mærket ikke allerede har læst den, ved godt at det at jeg skriver det gør man bliver nysgerrig, men gør mig tjenesten og lade være, i hvert fald ikke lige foreløbigt.. ved godt det lyder mystisk at jeg som fremmed skriver det..

katja

skal nok lade vær, selv om min nysgerrighed bestemt ikke blev mindre, men  lader vær at læse den

men nøj, det værste er nu at min kæreste som skulle have kørt med, er blevet kaldt på ekstra vagt på fredag, så køre selv til hillerød og venter ved en bekendt, indtil jeg forhåbenlig kan hente ham og køre hjem, men ej alså det er ikke noget jeg ser frem til

og heller ikke at skulle side hos en bekendt i xx antal timer, og bare få tiden til at gå, puu det bliver en lang dag
tror først jeg bliver rolig når alt er overstået og stingende er fjernet, jeg er alså lidt af en pylre mor, når det gælder mine dyr

the bird

tro mig, jeg kender det alt for godt, men monstro om det ikke går, og ja, ventetid er altid hård, man kan ikke koncentrere sig om andet end det bætte kræ..

Dark Crystal Ferret

Jeg har ikke selv haft dyr til en sådan operation, men jeg var i praktik hos en dyrlæge som teenager. Og der var jeg faktisk med til en sådan operation på en labrador.
Og jeg vil sige at det kan være en stor omgang for dyret, det er nok ikke nogen hemmelighed. Men for det meste går det fint og der blive ingen problemer efterfølgende. Det jeg kan sige om selve operation er at, de skære et hul nede i lysken og begynder at lede efter stenene hvis ikke de kan mærke dem udefra. Det kunne de ikke på den her hund. Operation træk derfor lidt ud her, så vi måtte bedøve den igen midt under det hele. Men den havde det fint efterfølgende og jeg nåede under mit ophold hos den her dyrlæge at møde den her hund igen, og der var den lige så frisk og glad som før  ;)

Men du kan nok sammenligne selve såret og tingene efterfølgene lidt med en sterilisation på en tæve. Jeg syndes ikke selv der er den store forskel, da jeg også var med da en kat blev steriliseret og også har set sårene på mine egne tæver når de kom hjem.
Så hvis du har tæver der er blevet steriliseret, så er det nogenlunde det samme som med dem (efter min mening)
Og det er rigtig der er noget der kan gå galt. Men der handler det nok nærmer om at have den rigtige dyrlæge som virkelig kan sit kram.

Jeg tror helt sikkert også nok det skal gå fint med Abu <3 og jeg ønsker dig held og lykke med det, og hans opdrættere som sikkert sidder lige så spændte lige nu.

katja

hej Alle sammen

vi er hjemme igen, det er gået godt og han er nasten helt vogen,han reagere hat spist og drukket men er meget træt

den ene sten kunne tages lige som ved en alm kasteration, den anden  sad i lysken, s der har han et lille snit med 4 sting i

ringet til ilderbanden da jeg hentet ham, syntes de skulle være de første til at vide hvordan det hele er gået

gumle fik et inplantat

og vores nye pige fil en p.sprøjte

Abus sår eller hvad men skal kalde det ser rigtig fine ud, og der er ikke noget at komme efter

jeg ringet lige da de var blevet færdige med ham, ville høre hvordan det var gået, 2 timer efter jeg havde snakket med dem, kunne jeg hente ham, og så ellers lige en times kørsel hjem, med ham på slødet pakket godt ind i min jakke og en af dyrelægens (bler)

men er alså glad for jeg ikke lige har flere der skal kastereres , for jeg er sååå årlig til det med bare at sidde og vente på nyt, vader rundt, ryger en bunke smøger, osv indtil jeg igen har totten hjemme

Malou

Hvor er det godt at det gik fint :) Fortsat god bedring med ham