Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Kastrat der parrer?!!

Startet af Dyrenørden, 1. April 2012, kl. 14:08

Dyrenørden

Åbner til min skræk idag døren ind til ilderværelset og ser at Marcel har bidt sig fast i Paya og parrer hende! Han har ikke vidst interesse for hende før, hun er næsten lige kommet i løb og skal til dyrlæge onsdag og give hende implantat. Er det normalt at kastrater parrer tæver? Nu er er Marcel lukket fra :( Synes bare det rigtig træls. Kan det have nogen konsekvenser?

Line

Dyrenørden

Det ved jeg ikke helt da jeg fik ham som 1-2 årig hvor han allerede var kastreret, jeg har haft ham i næsten et år nu. Han har ikke nogen tegn på brunst af hvad jeg ved af

Eliza

Ja det er nu egentlig meget normalt. Det virker som om nogle hanner har glemt at de er kastrerede ;)

Nu ved jeg ikke så meget om din dreng. Hvor gammel han er? hvornår han er kastreret? for det kan jo også have en betydning hvorfor han gør det.

Der kan vel egentlig ske det at hun går ud af løb og bliver falsk drægtig, meeen det er nok mest sandsynligt der ikke sker noget. Kommer igen også an på hvor i sin løb hun er. Men tror ikke du skal regne med der sker noget med hende.

Men skal hun ikke neutraliseres?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

Jeg har en kastrat der hvert forår mener at han er brunstig og han er efter min tæve som har været steriliseret i 3 år nu!

Han har fået implantat de sidste to år (han bruger sit implantat meget hurtigt) for hans vedkomne er jeg sikker på at han har en overproduktion af hormoner og derfor bliver kuldret om foråret. Han var kastreret da jeg fik ham som 10 måneders hvalp.

Det kan være at Marcel gør det fordi hun dufter virilt stadig og han så derfor tror at han skal hoppe på hende og ellers har han måske også en stor produktion af hormoner, et implantat vil måske kunne afhjælpe det.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

det kan jo være hun dufter så godt at han ikke kan modstå  :lol: det kan vel også være fordi han er ved at udvikle binyrekræft og derfor har flere hormoner i kroppen end normalt  :( men det er jo svært at sige..

Dyrenørden

Tak for svar :D Blev helt bange for at han kunne være kryp uden jeg vidste det og at der faktisk kunne ske og komme hvalpe!!! For det skal jeg ikke rodes ud i. Nå må jo bare holde dem fra hinanden og så må vi se hvor hurtigt implantatet virker og om hun bliver uinterresant for ham, ellers ku det ske han også skulle have et

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Vores gamle bandit er også begyndt at gøre det lidt på anubis og det er efter at lupus er kommet i brunst! Det virker i hvert fald som om det er på grund af lupus brunst, men jeg havde slet ikke tænk på det med binyrekræft! Må hellere holde lidt øje med ham for han et jo en gammel dreng!

Eliza

Anna håber din dreng er ok.. Det er jo ikke altid kræft når de ændrer adfærd, men jeg ved bare, at hvis de ændrer adfærd og det virker hormonrelateret, så er min første tanke om det kan være binyrekræft (da vi jo ser en del ildere få netop det). Heldigvis er det jo slet ikke altid og som du siger kan det måske være pga ændringer i flokken.

mette11

De kan godt have hormonproblemer uden at have binyrekræft heldigvis. Min Albert havde det og fik implantat (og han var tjekket i hoved og røv og havde ikke binyrekræft) og det hjalp. Han ville så parrer Marius  :S :S :S Det gjorde han faktisk altid (altså lige fra han var hvalp til han fik implantat).

KariN

Citat fra: mette11 Dato  1. April 2012, kl. 17:41
De kan godt have hormonproblemer uden at have binyrekræft heldigvis. Min Albert havde det og fik implantat (og han var tjekket i hoved og røv og havde ikke binyrekræft) og det hjalp. Han ville så parrer Marius  :S :S :S Det gjorde han faktisk altid (altså lige fra han var hvalp til han fik implantat).

Nano er også blevet tjekket for netop binyrekræft og han fejler heller ikke noget, han er bare en hormon-bombe om foråret
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Line

I de første dage lige efter at mine 2 tøser fik implantat mente Leezar altså også at han lige skulle humpe lidt på dem ind imellem... Han har hverken gjort det før eller siden.