Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Min weekend

Startet af Minority ferrets, 2. April 2012, kl. 10:26

Minority ferrets

Nå men der er da sket lidt i min weekend:
1. Lilith er flyttet ud igen. Hun rejste med Erik og Lisa og deres fire unger hjem. Hun passede bare ind og de var helt forelskede i hende. Hun har haft lidt problemer med Santo og Marlon som bestemmer herhjemme og ville ikke lade dem være i fred. Med Erik og Lisas passer hun ind med det samme og leger med dem alle. Vi besluttede derfor at hun var bedre tjent med at passe ind end at skulle have skæld ud hele tiden når hun er 4 år. Jeg får stadig lov til at passe hende og ser hende som regel 1-2 gange i ugen, så jeg kan stadig nusse og lege med hende :D Lilith har boet her sammen med Charlie, Lady, Toulouse og Nova lige så længe som de er blevet passet her, så hun kender dem lige så godt som hun kender mine dyr. Vi har passet deres unger fordi de skulle flytte i weekenden og de ville have mere ro på oppe ved os.

2. Jeg var med Mia på reptilmesse for at hænge advarsler op mod at købe ilder der, grundet Gustafs alt for tidlige død og de forhold dyrene går i på messen. Da vi kommer ind går vi direkte mod ilderne og kan så se at forholdene er bedre end sidste år - ikke gode, men bedre. De sad 3 hvalpe om en stor transportkasse x3. Hvalpene i den ene transportkasse var ret små - 7 uger skød vi dem til. Resten var alle over 10 uger. Der var ingen misdannede som Gustaf havde set ud og de havde rigeligt med vand og mad. Vi stod og snakkede om Gustaf, da veterinær sekretæren kommer hen og overhører vores samtale. På det tidspunkt er vi nået til at han skulle have 3 ormekurer før end de var væk, hvortil han svarer at så har vi givet minken et forkert præparat!!! JA GO DAV DU!!!!! det er så en ilder!!! Han tilføjer desuden at de jo alle kan få orm og da jeg siger Gustaf også var deform siger han at Gustaf jo må have slået sig i min varetægt så. Jeg bliver rigtig ked af det og vi går videre rundt på messen. Da vi har set det hele går vi igen op til ilderne for at se om de stadig har vand og mad og her møder vi en pige som står og forklarer damen der er med til at sælge dem, at hendes tæve fra sidste år lige var død efter at have haft problemer med bagbenene hele sit liv, haft et deformt hoved og til sidst en æggeformet knude i maven som kom rigtig rigtig hurtigt - præcis som Gustaf. Jeg forklarer med blødende hjerte at jeg var ude for det samme. Damen fortæller at det har hun desværre også selv med 2 hvalpe fra sidste år. Af samme grund havde de i år valgt at udskifte avleren og vil ikke samarbejde med ham længere. Hun undskyldte mange gange og hvis vi havde mod på det kunne vi vælge en ny hver som kompensation - hun vidste godt det ikke ville være det samme, men hvis vi ville kunne vi bare tage en. I og med at jeg aldrig har støttet dem med penge, da jeg fik Gustaf ind til formidling sidste år, valgte jeg at jeg ikke ville lade en lille dreng sidde når jeg fik ham med gratis. Så jeg har nu en lille standard dreng på ca. 7 uger siddende på skødet mens jeg skriver dette. Han vil aldrig kunne gøre op for den måde Gustaf døde eller hvordan han var en del af vores familie, men nu har han da en større chance for at få en god tilværelse. Hvis jeg fornemmer nogle symptomer i retning af Gustafs bliver han aflivet med det samme, da han ikke skal igennem det samme som Gus Gus.

I må gerne synes jeg er åndssvag for at have taget ham med hjem, men jeg ved at jeg ikke har støttet dem med penge og har jeg det ganske fint med at jeg har taget ham med hjem :)

Jeg præsenterer derfor Geronimo:
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Amazing Ferret

Tillykke med ham  :D Jeg håber han kan give dig lidt glæde ovenpå dem du har mistet <3 <3

the bird

så du endte med et lille monster alligevel ;) vi snakkede lige kort på messen.. jeg forklarede manden om vores kryptokide Loke og hans operation, jeg forklarede det venligt og fortalte at de skulle være opmærksom på den opdrætter Loke kommer fra, ham virkede vildt irriteret på mig, nærmest fornærmet, ud for reaktionen skulle man næsten tro Loke var fra ejet opdræt.. jeg sagde at når jeg nu lige havde fat i ham var der nogle dyr jeg muligvis kunne være interesseret i og at jeg havde lidt spørgsmål, så forklarede han at han hurtigt lige skulle hjælpe en anden kunde og han straks ville vende tilbage, det gjorde han så aldrig!! jeg fik dog fat i kvinden i stedet, og fik et godt tilbud på et par glis glis en stak mus da hun var ked af at de havde solgt os en ilder der endte i en dyrlæge regning med 3500kr,,

Minority ferrets

Ja det var også hende jeg snakkede med. Hun var faktisk ret sød! Ikke at det ændrer noget, vil stadig ikke købe derfra, men hun havde jo så også mistet 2 på samme måde som gustaf og det kunne jeg se hun var berørt af.

Det var hyggeligt lige at se dig ^^
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

the bird

ja, hun virker rigtigt sød, min første ilder mimer købte vi derfra, de solgte Mimer som en pige, men en dag bemærkede jeg at der altså sad to MEGET store kugler bagpå.. (lidt pinligt at de ikke blev spottet før hans brunst, men man kunne virkeligt intet se)..

ja det var hyggeligt lige og møde dig, så kan man lige pludseligt sætte ansigt på folk :)