Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sascha <3

Startet af Minni, 13. April 2012, kl. 20:38

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Handske er efter min mening virkelig en dårlig ide! Jeg er godt klar over at dte kan gøre ondt at blive bidt, men jeg sys man siger lidt ja til det ved at tag en utilpadset ilder ind.
Det er meget bedre at få hende tryk ved hænder frem for at blive håndteret med en stor handske. Og så lærer hun helelr ikek hvor hårdt hun kan nappe hvis du har handske på. Så af med handsken og forvent ømme fingre.

Og selektive er ikek godt fodder for en ilder, selvom der er en ilder på! Men det er klart at du skal bruge det her lige i starten så du langsomt kan gå over til noget andet. Og det er nok ikke unormalt at hun sortere og vælger det hun er vandt til.
Nu ved jeg ikek hvad mærke du bruger nu? Men du kan jo evt. prøve at vælge et andet mærke og se om hun bedre kan li det? Ellers kan du forsøge og få hende til at smage på det nye ved at putte lidt lakseolie elelr æg udover...


Minni

Okay :)
Jeg vil prøve med lidt lakseolie over hendes mad :)
Ellers må jeg prøve et andet.mærke. :)

Anne

Jeg er enig med AMT, drop handsken. Hvis man står med en ilder der virkelig vil dræbe en kan det være en nødløsning, men det bør efter min mening ikke bruges ellers, og din pige lyder ikke slem. Jeg forstår godt at det er en god tryghed at have, men man udsætter bare bidene, og de vil alligevel komme for at lære ikek at bide handske er ikke det samme som ikek at bide hånd, og det kan godt være forvirrende for en ilder at forstå. Det du beskriver med at hun tager godbider forsigtigt er meget normalt, og at hun bider i handsken når du gør det samme beviser bare at hun ikke anser den for værende din hånd.

Måske er der en i nærheden af dig der vil komme hjem og se hende og give nogle råd? Jeg skal måske selv til odense den sidste weekend i april hvis det kunne være noget?

Og jeg er også enig i at det er et dårligt foder, det er det meste ilderfoder desværre. Du skal kigge efter en kort ingrediensliste som består af animalske produkter og hvis der er andre ting (det er der altid) så skal det helst ligge lidt tilbage på listen og sådan noget som kogte ærter og kogte kartofler er bedre end korn. Ris er lidt bedre end andre kortsorter, men det er også kun lidt. Jeg kan anbefale mærker som Orijen, Ziwipeak og applaws.

Det er dejligt at høre at du er optimistisk med hende, og lad dig ikke slå ud af at du bliver "rettet på" herinde. Vi har alle lavet fejl i starten, og man må jo bare justere ind som man finder ud af det.

Minni

Altså hun har hængt sig fast i hansken 4gange, så der e jeg ret glad for at det ikke har været min hånd.. Men altså jeg har kun brugt hansken, hvor jeg skulle løfte hende og hun har været bange eller noget, feks. Med der hvor hun bed martin, og når jeg har taget hende ud af buret..fordi hun har lagt sig helt ned i en katteting, som jeg har hængende, når hun ligger der, kan jeg ikke se hendes kropssprog og derfor har jeg brugt hansken..
Grunden til jeg brugte hansken til godbidderne, var fordi hun blev vildere i sine bevægelser, når hun skulle ha en godbid, men stoppede så også hurtigt derefter med at give godbidder..
Jeg har så givet lidt godbidder derefter uden hanske, men kun holdt det til 1 ad gangen, så hun ikke bliver vild.. Og der er det gået godt.. :)
Jeg ved ikke om hun får nogle angst anfald eller det er vild leg..
Jeg sad i.sofaen.mens hun løb ved siden af.mig, ville så lige nusse hende på siden og da hoppede hun til siden, strittede med pelsen og hvæste af mig og skyndte.sig under sofaen..
En anden gang stod jeg op.og ville tage hende, da puffede hun.også.pels o skyndte sig.væk.. Det må ha virket troende :(
Så det gør jeg ikke mere :)

når jeg tager hende ud af buret er hun rolig, men hun ryster helt vildt, indtil jeg sætter hende ned?

Jeg blev nødt til at lukke hende i buret, da jeg skulle sætte hende ind, satte jeg.mig i sofaen.og der kom hun hen og snuste til min hånd og jeg kunne tage hende rolig op og sætte hende ind :)

Jeg er glad for at i.fortæller.mig det, vil hende det bedste, det fortjener hun :)

Anne: de produkter du nævner, er de fra zooplus, eller? :)
jeg skal desværre arbejde den weekend, men jeg er hjemme.mellem 13 og 14. Men kan du der, eller hvis andre har lyst til at komme og.hjælpe, skal i være velkommen.. :)

Malou

#19
Jeg synes det er ret modigt og sejt af dig at tage en lidt utilpasset ilder til dig, selvom det er første gang du får en (selvom hun nu ikke lyder til at være helt slem) :) Thumbs up herfra og stor respekt!!! Og ihhh hvor er hun smuk! :)
Råd kan jeg ikke rigtig give, da jeg selv er ret ny, så det vil jeg overlade til alle de erfarne, men ville lige give et lille klap på skulderen :)
Held og lykke med det hele :)   

AlisVolatPropiis

Du ender med at skulle lære hende ikke at bide to gange, en gang til handsken og en gang til hænder, så du vil blive bidt no matter what -med handsker trækker du det bare i langdrag og forvirrer måske hende mere end nødvendigt :)

Det er en meget dårlig ide at smide hende i bur fordi hun bider, det skal ikke være en straf for hende at være der :) og sky eller ej, så skal hun altså ud mindst fire timer dagligt, -åben buret så hun selv kan vælge, men lad være med at begrænse hendes udetid fordi hun er forsigtig -eller bider. -det gør bare ondt værre -ildere bliver i høj grad utilpassede netop hvis de ikke får frihed nok og manglende stimuli. Og har hun siddet 10 dage i et bur og kun været ude 6 gange, så...ja forestil dig det var en hest i en boks, eller en hund i et rum...det er unaturligt og gør dem frustrerede og overenergiske -og så sidder tænderne på ildere en del løsere :)

Men for fanden hvor er du modig og du har min respekt -og hun er gudesmuk (ja ja min yndlingsfarve er også pastel) :P Bid skal du nok vænne dig til :) min far fik sin viiiirkelig slemme -jeg laver lange dybe flænger der bør sy's ilder...ganske fornuftig og sød til sidst :D -han blev aldrig helt håndterbar for andre end min far -og til nød mig :) men han bed ikke mere, kun fodnap -som de fleste ildere jo laver, som gør ondt til tider ja, men som er en del af deres naturlige kommunikationsmåde :)

:D

PiaLyng

Jeg håber lidt på at tage til odense i morgen (zoo :-$ ), men kan se efter om vi måske kan komme forbi og sige hej :D?

Minni

Hun kom kun i buret fordi vi skulle i maxi zoo(ved godt det lød anderledes, jeg er ikke så god til at formulere mig), og så var hun ellers ude igen fra kl 2-19 ca, hun kom ind i buret igen, fordi vi skull lufte hele hytten ud, mens vi ordnede marsvin, så 4timer har hun.mindst.fået, og vil hun også fremover :)
Hun ser sit bur.som en tryghed, det er der hun går op når hun bliver træt, så syntes ikke hun virkerf bange for det :)
Og kunne heller ikke finde på at bruge det som straf.. :)

Pia, hvis du får tid, må du gerne kigge forbi(her ligner nok et bombet lok*m, for rotternes bure skal renses, og det tager tid og fylder :b) :)

Anne

jeg er ikke helt sikker med tidspunktet den dag. Skal op til nogle veninder, men skal nok lige prøve at finde ud af det. Men ellers synes jeg da helt sikkert det kunne være godt hvis der var en anden i området der havde tid og lyst :)´

Zooplus har applaws, jeg mener de også har orijen.

Minni

Tak for hjælpen :)

Vil tjekke zooplus :)