Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Plejebarn

Startet af katja74, 18. April 2012, kl. 11:27

katja74

Kalle (det kalder vi ham, for han har ik noget navn), er en super MILD, meget kontaktsøgende, puttende og kærlig dreng på 1½ år.

En bekendt af familien, har taget ham fra ejer... da han levede under grimme forhold og ikke blev fodret ordentlig (han er RET tynd).

Han er så landet her hjemme, og i starten af Maj flytter han hjem til min dejlige kusine... der vil han blive RØV forkælet  <3

Min kusine er 1. gangs ejer, men har passet mine totter MANGE gange ved ferier o.lign. og hun ELSKER dem  :D

Vi skal shoppe ting ind til ham.... bur (kun til natten), kegetøj og ALT.... for han har kun 1 køje med sig.

Jeg tænker vi laver en shoppe "tur" på den tyske side, meeeeeen kan ik huske hvad det er den hedder  :X

Mht. foder, skal han naturligvis fodres med kornfri produkter, og på sigt også med råt kød... lige nu har det ingen interesse for herren *s*

Da han er meget tynd, tænker jeg han sku fodret med killing foder .. jeg har en pose applaus kitten liggende, er den egentlig fin nok som eneste foder (mens han skal fodres op), eller ??

I morgen suser vi ind til Lone og får ham tjekket i hoved og røv og vaccineret (han er kastreret).

Kalle

Kalles første møde med en anden tot... Silas (der er mildheden selv)

... vupti... så lå Kalle under køleskabet...Er ham den anden faaaaaarlige tot væk??

Her er der sikkert

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ahh lille pus!!

Hvor ser han skøn ud! Han ligner enormt meget min Helios :love:

katja74

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 18. April 2012, kl. 11:42
Ahh lille pus!!

Hvor ser han skøn ud! Han ligner enormt meget min Helios :love:

Ja han er SUPER skøn  :love:

mette11

Han ser sød ud, men giver dig ret i at han ser ret tynd ud. Men husk på at nogen bare er tyndere end andre uden at det har nogen betydning. Dejligt at i lige får ham tjekket igennem.
Applaws er fint nok som foder, men jeg synes det er bedre at blande flere slags sammen. Efter min mening er ZiwiPeak det bedste i Dk pt og selvom det er dyrt, så er det en god investering (de spiser heller ikke så meget af det, så poserne holder virkelig længe). Det kan godt tage lang tid før de gider spise kød, hvis de ikke er vant til det. Dengang jeg begyndte at give kød, gik der over en måned før drengene overhovedet ville rører det!! De ville slet ikke smage på det, men da Sigi fik det var det der og pludselig en dag smagte de på det og Marius gik så helt over til at spise kød og spiste aldrig andet!!  ;) Men jeg tror også at der er nogen som aldrig vil spise det - men prøv! Det skader jo ikke.

Er det zooplus.de du mener??

CMS

Han ser nu rigtig sød ud Katja :)

Hvis han får et godt foder nu evt. suppleret med en ugentlig æggeblomme, lidt vitaminpasta osv., skal han nok hurtigt komme op på sin normalvægt igen. Han ser lidt tynd ud, men ikke faretruende. Det kan sagtens være, det "bare" er sådan, han ser ud. Min dreng Echo er lille og også lidt tynd efter min mening, men sådan har han set ud siden sommeren 2009, så ja - sådan er han bare bygget :) Han var kun en bamse den første vinter. 
Mange hilsner Christina

katja74

Mine totter får en blanding af applaus killing, Orijen, Acana og Ziwi peak... så I mener jeg bare skal give ham samme blanding. Og så æggeblommer, olie og pasta som mine også får ??

Nej, han er ikke faretruende tynd... og på ingen måde fysisk påvirket. Men han er tynd, og hvis jeg kan... vil jeg gerne han tager på  :)

Lone har åben konsultation i eftermiddag, så min kusine og jeg kører der ind i dag  :)

Ja det var zooplus jeg mente .... tak til Jer begge  ;)

mette11

Jeg synes du skal give ham det foder du allerede bruger, da det er meget fornuftigt  ;) Held og lykke med ham

Anne

Ja enig med de andre :) Og så vil jeg bare lige tilføje at han ser totalt nuser ud :D

katja74

Så er han døbt Kalle..... min kusine var også glad for navnet  ;)

Ud over det, har han været inde hos Lone idag, og ALT lyder og mærkes præcis som det skal... eneste kommentarer der kom var:

1. han var for tynd, men ik mere end god og ordentlig fodring ville kunne klarer.
2. han har knækket lidt af en hjørne tand
3. hans halespids har muligvis været brækket, den har et knæk (ikke aktivt, men sammenvokset)
4. ører mider, men er allerede i behandling.

Så min kusine var glad da vi gik der fra  :dans:

Så vi har siddet her til aften, og kigget på bur (til når han er alene hjemme... han skal ellers gå frit), og ALT der ellers skal købes  ;)