Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Råd til sammenføring af kat og ilder

Startet af englefugl, 24. April 2012, kl. 09:28

englefugl

Jeg ved at dette emne har været oppe massere af gange før :)

Men egentlig ville jeg bare synes at det var rigtig dejligt hvis alle jer der har erfaring med dette, ville give en kort beskrivelse af hvordan i selv gjorde/gør, og give eventuelle råd.

Jeg skal måske have kat om et halvt års tid. (Hvis vi er flyttet) Og jeg har hele tiden gået med tanken om at ilderne kunne gøre stor skade på sådan en lille killing, eller at den kunne blive så bange, at den ville blive traumatiseret for livet. Og kan man risikerer at man bare ikke kan sammenføre dem?

Dyrenørden

Jeg gjorde bare det at jeg sørgede for at kattene lærte stedet at kende og havde steder de kunne komme op hvor ilderne ikke kunne komme op så de kunne være i fred når de ville og så lukkede jeg dem bare sammen og lod dem selv finde ud af det og det har fungeret uden problemer :D

englefugl

ok det lyder da meget nemt og smertefrit :D Og der var ingen af dine katte der blev bidt eller noget?  :)

Dyrenørden

Det var det også :) Jo kattene blev nappet et par gange men så lærer de at flytte sig eller så får ilderen lige et dask over snuden men ikke noget dramatisk overhovedet :)

englefugl

ok, det er da godt :) jeg har bare altid været så nervøs for at begge parter kunne komme slemt til skade ;)

Dyrenørden

Citat fra: englefugl Dato 25. April 2012, kl. 10:59
ok, det er da godt :) jeg har bare altid været så nervøs for at begge parter kunne komme slemt til skade ;)

Kan de nok også men tror ikke det bliver et problem.. Hvis ilderne bider sig direkte fat i katten så må du jo skride ind :)

KariN

Jeg ville sørge for at kattens klør ikke er for lange og skarpe, bare i tilfælde af at den dasker ilderen med poten så er man lidt mere sikker på at den f.eks. ikke kommer til at rive ilderen i øjet eller lign.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Dyrenørden

Citat fra: KariN Dato 25. April 2012, kl. 16:46
Jeg ville sørge for at kattens klør ikke er for lange og skarpe, bare i tilfælde af at den dasker ilderen med poten så er man lidt mere sikker på at den f.eks. ikke kommer til at rive ilderen i øjet eller lign.

Ja mine katte får jævnligt klippet deres :)