Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Forkortelser

Startet af katja74, 3. Maj 2012, kl. 11:06

katja74

Indrømmet..... jeg er en IDIOT til de fag forkortelser dom f.eks. DEW osv.  :-$ :X

Er det ikke muligt, at I vil hjælpe mig... bare skriv forkortelsen og så hvad det betyder  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Barky

Hmmm... Hvad med at skrive de forkortelser som du ikke forstår? Jeg kan ikke lige huske nogen. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

katja74

Citat fra: Barky Dato  3. Maj 2012, kl. 12:11
Hmmm... Hvad med at skrive de forkortelser som du ikke forstår? Jeg kan ikke lige huske nogen. *G*

Hi Hi...  :fnis: Prøv det ALLE forkortelser (kan da ik huske forkortelserne heller)... altså lige på nær:

DEW = Dark eyed White (som jeg liii har lært i dag)  :dans:
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Barky

Find nogen... Så skal jeg nok forklare dem så godt jeg kan...! *G*

Men jeg kan ikke huske nogen...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Haha  jeg kan altså heller ikke lige huske andre forkortelser end DEW, måske BEW (blue eyed white). Nogle bruger også REW (red eyed white), som normalt er albino, men engang imellem bruger folk det om en ilder som ser albino ud, men som de antager ikke er det genetisk. REW ser man dog sjældent brugt, og når man gør er det tit folk fra andre dyremiljøer der omtaler albino sådan.

FerretParadise

Vi har også andre forkortelser:

BIS: Best in Show
BIM: Bedst i modsat køn
BIV: Bedst i variant (farve variant, feks vildtfarvet, albino, silver osv)
Ann Hillerslev.

KittAnderson

DIU: Dansk ilder udstilling
VIF: Very important ferret.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

nåja og
DIF: dansk ilder forening
NIF: norsk ilder forening
FCF: first class ferret (udstilling)
if: ilderforum Men den bruger jeg nu mest på msn, skriver det normalt ud her så folk ikke bliver forvirrede)