Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Det der med at vaske dyrenes ting

Startet af Stubba, 13. Maj 2012, kl. 12:33

Stubba

Jeg er sikker på at der er en anden tråd om det, men nu har jeg ledt og ledt og jeg kan simpelthen ikke finde den .. Så jeg laver altså en ny :b

Jeg har jo 3 basser, som de fleste nok ved. Og de fælder virkelig HELT vildt og jeg er ved at blive sindssyg!
Jeg vasker jo selvfølgelig deres ting i hvert fald en gang i ugen, men alligevel synes jeg ikke at hårene kommer af køjer, kurve osv ....

Hvad gør i? Får I alle hårene af? - og hvordan?

Jeg synes bare ikke det kan passe, at jeg skal smide 'alle' deres ting ud fordi de er fyldte med hår. Så bliver det altså hurtigt dyrt.
(Det er det jeg har gjort hidtil, men det kan altså ikke passe at det er den eneste løsning).
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

KariN

Skum vaskeklude med i både vaskemaskine og evt tørretumbler, det tager en del hår men desværre ikke det hele.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Stubba

Citat fra: KariN Dato 13. Maj 2012, kl. 12:53
Skum vaskeklude med i både vaskemaskine og evt tørretumbler, det tager en del hår men desværre ikke det hele.

Nej, jeg synes også vi har prøvet det .. Men der er bare stadig mange hår på :(

Barky

Jeg lever med at der er pels på alt hvad ilderne er i nærheden af. Men jeg støvsuger både legetøj og senge meget hyppigt, og nuller pels af med fingrene.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Eliza

Ikke for at være irriterende, men da jeg købte hvalp, fik jeg også nogle ting med som kom fra dig og jeg ved ikke hvorfor, men hårene sidder bare meget mere fast i det og jeg overvejer også at smide det ud nu. Jeg har ikke oplevet det er så slemt med andre senge osv jeg har haft. Jeg har rigtig meget fra ferretlove og der går hårene meget mere af.

Ved ikke om det er en anden slags stof du bruger evt?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

Citat fra: Eliza Dato 13. Maj 2012, kl. 16:04
Ikke for at være irriterende, men da jeg købte hvalp, fik jeg også nogle ting med som kom fra dig og jeg ved ikke hvorfor, men hårene sidder bare meget mere fast i det og jeg overvejer også at smide det ud nu. Jeg har ikke oplevet det er så slemt med andre senge osv jeg har haft. Jeg har rigtig meget fra ferretlove og der går hårene meget mere af.

Ved ikke om det er en anden slags stof du bruger evt?

Jeg aner det ikke. Det kan da godt være jeg bruger forkert stof?
Men jeg bruger almindelig fleece, så jeg tænker ikke at det er anerledes end hvad mange andre bruger. Men jeg ved det selvfølgelig ikke - men det er super nederen.

Jeg ved bare ikke hvad jeg skulle købe istedet? :/

Shamua

Kan man ikke bare bruge en fnugrulle?

Vh. Marianne

Stubba

Citat fra: Shamua Dato 13. Maj 2012, kl. 17:23
Kan man ikke bare bruge en fnugrulle?

Det har jeg faktisk aldrig tænkt på om man kunne .. Det vil jeg da prøve inden jeg smider tingene til vask næste gang, måske er det løsningen? :)

Shamua

Det har virket på min "Mikka seng" fra dig :P

Vh. Marianne

Minority ferrets

Man kan få sådan nogle sommerfugle som kan tage hårene på tøj og på deres  tæpper :) de er sådan lavet i gummi og praktiske :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Stubba

Citat fra: Minority ferrets Dato 13. Maj 2012, kl. 21:40
Man kan få sådan nogle sommerfugle som kan tage hårene på tøj og på deres  tæpper :) de er sådan lavet i gummi og praktiske :)

Sommerfugle? :P .. Straks tænker jeg på rigtige sommerfugle. Haha.
Hvad er det for noget?

Chris-niko

jeg jeg kunne også tænke mig og vide hvad det er, har du måske en link så man kan se hvad det er for noget de sommerfulge ??? :S
men ellser vil jeg også sige du skulle bruge en fnurulle nu har jeg ikke min ilder basse i nu da de kun er 3 uger men hade en kanin og de fælder også rigtig meget med meget finde hår her brugt jeg sådan en til alle hans ting  :)

Minority ferrets

Altså jeg kan ikke lige finde et link nu :/ men den minder om denne her http://shop.bilvask.nu/bil-rengoering/borste-hundehar

Min er købt på vild med dyr messe og kostede 30 kroner og den fungerer super godt. Det tager jo noget tid med alle deres tæpper, men hvis man ønsker at redde deres køjer osv så er den god synes jeg :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Chris-niko

Okay den minder om det kost jeg har købt til mit lille tæppe også til imod kanin hår og hunde hår
Og den er super godt det har jeg være gald for og den er også godt til bile sæder vis man har hund eller ander dyr med i bilen hehe  ;)

Mewz

Fnugruller det så godt jeg kan både før og efter. Det er træls, men det tager det værste. Jeg har sådan en sommerfugl, men synes ikke, den er supereffektiv.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!