Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hjælp butters har spist plante!!

Startet af Maja, 27. Maj 2012, kl. 23:29

Maja

Vi har været nede i kolonihaven i dag, og mens vi gik rundt i haven opdagede jeg at Butters var gået ind i hækken og var begyndt at spise af en blomst. Blomsten er en Italiensk ingefær/Italiensk arum. Jeg løb hen til ham og (lyder måske lidt ondt) løftede ham op så han hang med hovedet ned ad, så han enden kunne få det ud igen, eller kaste op. Han kunne så ikke kaste det op, der kom kun slim ud, og nu er jeg bare vildt bange for hvad der kan ske ved det... Min far er "blomster interesseret" så jeg har snakket med ham, men det eneste vi ved er at det VIST nok kun er de røde bær der er giftige. men ja.... ilder er jo sarte, så hvad skal jeg gøre??  :( -Nogen der evt har prøvet noget lignende?

mette11

Ring til en kompetent dyrlæge og hør hvordan du skal forholde dig. Jeg ved ikke ret meget om giftige planter desværre. Håber i slipper med forskrækkelsen.

Cille

Et godt råd kan være aktiv kul.
Det har jeg set i tv at de bruger på hospitaler til folk der har spist ting der kan være giftige.
Kullet trækket giften ud af kroppen, og bakterier.
Det kan jo så selfølgelig ikke tage alle salgs gift, i den udsendelse jeg så var det et barn der havde spist nogen bær fra en busk, og de var giftige, og så brugte de kul som de havde proppet i en is, for barnet gad æde det og kaldte det lakrids is :fnis:

Maja

Ved du hvor man får sådan noget kul?: )

Minority ferrets

Det kan du købe på apoteket :) det hedder norit :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Cille

Ja, på apoteket....aktiv kul og det fåes i pille form til mennesker.
Man plejer så bare at skille pillerne ad og tage kullet ud,det er det nemmeste....det også godt imod diarré
Mærket på pillerne hedder Norit