Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

en effektiv lugtfjerner?

Startet af Tanja11, 29. Maj 2012, kl. 20:50

Tanja11

Jaa jeg er så ved at være lidt træt af at Calcifer hele tiden går det samme sted hen på gulvet og prutter.
har prøvet med rodalon men det hjælper overhovedet ikke.
har tænkt på at sprøjte noget på der hvor han laver, som lugter rigtig grimt i sådan en lille ildernæse så han ikke har lyst til at lave der igen, men tænkte så på om han bare finder et andet sted og om i kender noget som man kan bruge som ikke er skadeligt.
tænkte også på om det er fordi at han føler sig mere tryg der hvor han laver, da det er under et bord i et hjørne.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

lussingen

Det bedste råd jeg kan give dig er, at have rigeligt med bakker stående. Jeg har også 2, der faktisk konsekvent skider VED SIDEN AF bakken ;)
Jeg ville absolut ikke sprøjte med noget, der lugter grimt. Man skal huske på, at deres næser er temmelig følsomme, og derfor kan det være rigtigt ubehageligt for dem og meget synd. I stedet er det igang med bakketræningen og bare blive ved og ved og ved..... Nogle ildere er mere renlige end andre, og nogle af dem bliver det aldrig helt. Det er jo en af de "ulemper" der er ved at have ildere ;)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Tanja11

Ja det er jo alternativet og hvis det er nødvendigt må der jo stå lidt flere bakker rundt omkring.
har bare hørt (kan ikke huske hvor) at det skulle virke utroligt godt med nogle dyr at sprøjte noget ildelugtende på der hvor de laver, men kan godt se at det ikke er særlig behageligt for ilderen :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Stubba

Man kan vidst gøre det ved hunde :P men jeg ved det ikke.

Jeg har en der gerne vil lave et specielt sted i hytten, nu står der en kurv der - og nu gør han det ikke mere :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Tanja11

hehe det var smart.
Nej dyr kan generelt ikke lide at skide i eller ved deres sovested  ;)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

AlisVolatPropiis

Du sprøjter jo ikke noget der lugter grimt for at dyret ikke skal skide der mere -.- men for at de skal undgå stedet...f.eks din have, hvis din nabo's hund skider der...men at tvinge ens dyr til at undgå steder af dens hjem -og hvem ved hvor meget lugten breder sig....og skaber ubehag for den lille stakkel...det virker altså lidt ondt :/

Sølvsten

Hvis det er det samme sted så prøv at ligge et skrivebordsunderlag eller et underlag man ligger under en stol. Det virker hos os for dem der ikke syens bakken er så interresant. Det er nemmere at rengøre end et gulv. Og så en masse bakker. Vi har pt 8 bakker stående rundt omkring.

Nanna

Ja, som mange af de andre foreslår, så flere bakker! :) Jeg har også et hjørne under mit bord hvor de også sked, men så lagde jeg et tæppe der, så nu gør de det ikke mere. Jeg har nemlig også fire bakker rundt omkring i forvejen, så for at undgå endnu en bakke lagde jeg et tæppe - uden om bakkerne lægger jeg også tæpper, for så vil de ikke skide ved siden af. Alle bakkerne står desuden også på enten sådan et skrivebordsunderlag som Christel siger, og ellers de der billige dørmåtter fra IKEA til fem kroner. Hvis de bliver skidt på, kan man bare smide dem ud og lægge en ny uden det koster for meget.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Tanja11

har lige stilt en bakke frem i huset så der ikke er så langt at gå når man skal lave :P
det er nogle smarte idéer og vil da helt klart prøve dem :D
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke