Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

blå ilder

Startet af ilderhjemmet, 25. Juni 2012, kl. 14:12

ilderhjemmet

Ja som overskriften siger havde vi en blå ilderpige (chanell 5 år) i ca en uge  :X, den blå farve viste sig ved øjnene og ned til munden, skulle vi ta' til dyrlæge ( havde lige været der og hun var sund og rask) eller se tiden an (adfærd - prutter - mad osv) vi valgte at se tiden an da hun spiste og drak normalt, ingen ændring i hendes adfærd eller prutter, glad, legesyg og kælen, tandkød lyserødt og fint og normal lugt  ;) vores tanke - hvad fa... sker der her? 2 dage senere var hendes poter blå  :o men farven i ansigtet var aftagende og efter en uge helt normal standard pige igen. Hun har selvfølgelig været under skarp observation/overvågning i den tid det stod på. Har så senere fået af vide det kunne være pelsskifte der gav hende den blå farve og vi skulle ikke være urolige medmindre at hun ændrede adfærd.
Har godt nok aldrig oplevet denne form for farveskift.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Julie

#1
En blå ilder - du tog vel billeder?! Mine dyr bliver ikke ligefrem blå af pelsskifte

ilderhjemmet

øv nej desværre ikke, vi var alt for fokuseret på hendes helbred, det er også første gang vi oplever den blå farve og vi har da haft ildere siden 2007 og har idag 10 ballademagere og kun den ene har haft "farveskift"
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Julie

Jeg tror godt det kan være pelsskifte, hvis ilderen er helt plukket.. Nye hår på vej ud, kan give et blåt skær

Anne

Ja enig med Julie, Det kan også gøre huden "blå" lige når hårene kommer ud.

Cille

Nu lyder det ikke til at være pelsen.
Vil gøre opmærksom på at dårligt hjerte kan gøre en ilder blå/grålig i huden, det har jeg jo erfaret.
Pigen er 5 år så det jo ikke utænkeligt at det kan være det,så jeg ville nok få den undersøgt :)

ilderhjemmet

Cille: Vi havde lige været til dyrlæge, hun var blevet scannet. fået implatat, årlige undersøgelse og vac, hun er i tip top form af en ældre dame at være  ;)
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Cille

Jeg ville også bare skrive det, da det jo kan komme hurtigt.