Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

HVORFOR

Startet af ilderhjemmet, 26. Juni 2012, kl. 22:07

ilderhjemmet

jeg bliver simpelthen nødt til at komme af med min harme, sure opstød, vrede m.m måske forkerte sted, så må admin flytte den

Hvorfor Fa.. anskaffer folk sig dyr og når så et lille problem viser sig i dagligdagen skal vi bare af med dyret - JEG KAN IKK' KLARE DET LÆNGERE HULK HULK - DYRET ER FOR BESVÆRLIG - ja i en kort periode vand og mad - LIGGER I SKILSMISSE, SNØFT SNØFT - FOR FANDEN HVAD HAR DYRET GJORT DIG/JER???????????????????, ( skilsmisse i mine øjne  - det kommer du over - dyret har stadig ikke gjort dig noget. jeg skifter hjem - for helv--- søg dog ethjem med BURDYR -  så let kan det gøres
UNDSKYLD JEG ER BARE FULD AF HARME OG DÅRLIG ENERGI NÅR DET GÆLDER ÅNDSVAGE UNDSKYLDNINGER OVERFOR VORES DYR DER IKKE HAR VALGT DIG MEN DU HAR VALGT DEM

JA PIS BARE PÅ DYRENE -DE HAR IKK' EN CHANCE OVERFOR DIG
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Desværre sys jeg ofte man ser at folks dyr ikke betyder en skid så snart folk kommet til en personlig krise eller ændring i deres liv! Og jeg forstår det heller ikke!
Mine dyr er som mine børn og jeg ville virkelig aldrig gå af med dem med mindre der virkelig ikke var anden udvej. Og desuden så sus jeg da kun de er med til at hjælpe mig igennem svære ting! Havde jeg ikke haft dem mens min mand var udsendt til Afghanistan havde jeg aldrig klaret den. De hjalp mig virkelig igennem noget meget hårdt og svært.

Men mange sys åbenbart det "bare" er et dyr som kan fylde et huld når man lige lyster dem og så kan de bare ryge videre hvis de ikke lige passer ind mere.
Prøvede selv da jeg blev gravid at nogle folk omkring mig slet ikke kunne forstå hvorfor jeg ville beholde mine dyr nu når vi skulle ha et barn! De sys jeg var dybt latterlig da jeg prøvede og forklare at de for mig betød næsten ligeså meget som et menneskebarn for mig og de var en del af vore familie og liv.

mette11

Da jeg blev gravid var der også mange som spurgte om jeg så ville beholde mine ildere. Til det svarede jeg "ja og jeg køber faktisk en hvalp mere". Det plejede at få folk til at holde kæft!! Jeg blev så gal over at mange åbenbart har den holdning at man ikke kan have ildere og små børn. Det går rent faktisk fint her!! Helt let er det da ikke, men jeg elsker dem alle og så er det mit job at få det til at fungere.

Men ja - man bliver sgu forarget over at så mange anskaffer sig dyr og skiller sig af med dem igen. Jeg har forståelse for at man kan gå af med et dyr af en eller anden årsag og jeg har forståelse for at man kan havne i uheldige situationer. Meeeeen når det så er sagt så har jeg ikke meget tilovers for dem hvor det sker igen og igen, eller dem som ikke vidste hvad de gik ind til, fordi de ikke havde forberedt sig ordentligt.

Eliza

Jeg fik også den med om vi så ikke skulle af med dyrene da jeg blev gravid  :nej: endda fra folk der selv havde dyr.

Jeg synes det er så trist at se alle de dyr skifte hjem, især her om sommeren sker det i stor stil fordi mange køber en sød lille hvalp, som så ikke er helt så sød alligevel og kræver rigtig meget.

Jeg vil mene at hvis kriser i ens liv gav lov til at skille sig af med sine dyr, så havde jeg retten til det. Men det var slet ikke en tanke for os, selvom dyrene klart i en længere periode ikke havde lige så gode forhold som tidligere .så har de jo ikke lidt under det.
Jeg kunne på ingen måde gå af med mine ilderbørn, for de er mit valg og de skal ikke straffes for at mit liv ikke kørte på skinner.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Chris-niko

sys det er for meget vis man gør det igen og igen og igen så skulle man ikke ha dyr vis ikke kan magt det  :nej:

okay skal ikke spille helig for har selv en gang være nød til at slæge noget af min dyr  :'( ikke noget jeg er stolt af
jeg miste min lære plads og var kørt psykisk ned og jeg hade en del dyr og da jeg ikke rigtig fik nogen penge måtte jeg af med nogen af min dyr  :'(

har dov fåe min ene slange igen da hun kom hjem til en veninde jeg hade og hun var så sød at give mig hende igen  :dans:

jeg forstå ikke hvordan folk kan blive ved med at gøre sådan jeg sys selv det gjorde så onde at skulle sige farvel..

har så ikke prøve at det med at være grvid  ;) ( men håber det snart komme )
men er i gang som cykle menkanier nu og har desvære ikke læreplads
men der få jeg tit af vide at lære på skolen at jeg skylle til at gå af med ALLE min dyr for så ville det være næmmer at flytte
det bliver jeg også så sur over for igen som i siger det er min børn kan slet ikke leve uden min dyr hos mig
vil blive så ensom ude dem og selvom jeg har min kæreste...
min der har altid være dyr omkrig mig siden jeg bliv født og de har altid være min beste venner og vil altid være det  <3