Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

efterlysning-politi

Startet af mo-cheri, 18. Juli 2012, kl. 17:46

mo-cheri

sofus er blevet fundet efter han har været væk i 6 dage.

MEN han kunne ha været fundet allerede samme dag. og det ku også ha været meget værre -han ku ha været aflivet!!!

han ku ha været fundet, hvis jeg havde meldt ham savnet hos politiet med det samme. men jeg må indrømme at jeg ikke rigtig tænkte over at
bruge politiet, da de har nok at lave. og troede ærlig talt ikke de ville tage sig af en fritte. men dyrenesbeskyttelse tjekker så åbenbart ikke deres egen side (heller ikke løbende de efterfølgende dage).

og det er kun takket være en sød dyreambulance føre der nægtede at køre ham til aflivning. da der ikke var plads nogen steder eller nogen der
vidste hvad med gjorde med en fritte. så hun tog ham med hjem.

idag bliver jeg så ringet op af en dame der er kredsformand, mener hun sagde dyrenesbeskyttelse, men hun fortæller mig at hun har hørt at politiet har fået forespørgelse om en fritte var savnet.

og så ringer jeg først til politiet der, som giver mig en røffel over jeg ikke har efterlyst ham før...

men damen som tog sofus med hjem har passet ham rigtig godt. og han har heldigvis haft det som blommen i et æg  :D

så husk at efterlyse jeres fritter hos politiet også, hvis uheldet skulle være ude...

mette11

Det er da under al kritik at Dyrenes Beskyttelse ikke tjekker deres egne efterlysninger!! Og da også at de "bare" kører et dyr til aflivning, hvis de ikke lige ved hvor de skal gøre af det!!  :o :o :o Hvad f... er det for en måde at håndtere fundne dyr på?? Meget skræmmende efter min mening. Jeg troede heller ikke at politiet ville tage sig af det. De kan da umuligt tage sig af alle de dyr som løber hjemmefra - det troede jeg faktisk var Dyrenes Beskyttelse som hjalp der og jeg troede da også at når et dyr blev fundet at de så gik ind og kiggede på om det svarer til en som er efterlyst der.

Men dejligt at der da var en sød person som tog sig af ham og han kom hjem igen  <3

mo-cheri

ja jeg er hende også evig taknemmelig.

det er skræmmende at han ku være aflivet fordi nogen fandt ham. -og troede de gjorde en god gerning ved at ringe til dyrenesbeskyttelse...

Stephanie

Dyrenes beskyttelse sender ikke dyrene til aflivning. Men ofte afviser internater at tage imod dyrene medmindre det er kat eller hund. Er det et dyr som politiet bringer til internat så betaler politiet opholdet på internatet i 3 dage, derefter kan der risikeres aflivning (tror dog ikke det sker)

Det er internaterne der checker efterlysninger og laver fremlysninger på de dyr de får ind. Da dyret her åbenbart ikke er kommet på internat er det ikke sket.

mo-cheri

øhh det var jo så det de havde tænkt sig.

det var jo også en medarbejder fra dyrenes beskyttelse der hentede ham. men de havde ikke plads.

jeg ved bare hvad hun sagde til mig: -hvis ikke hun havde taget ham med hjem så var han blevet aflivet.

lille_jill

Prøvede du dyrenes vagtcentral? Så vidt jeg har forstået så er det dem der er All around med alt hvad der har med nødstedte dyr at gøre.

Anne

Det er simpelthen for dårligt! Dif har før haft fat i dyrenes beskyttelse med at de skal henvende sig der hvis de står med en nødstedt ilder de ikke har plads til, og det ville ikke koste dem en øre at ringe til os, som ville kunne finde et sted i løbet af ingen tid.

Det er dejligt at det endte godt, men overvejende er jeg virkelig rasende over at det kan foregå sådan og synes det er under al kritik!

I øvrigt, var han chippet???

Har du sendt en klage til dyrenes beskyttelse?

mo-cheri

nej han er desværre ikke chippet.

nej har ikke fået sendt en klage da jeg har ret svært ved at formulere den. så det ikke bare lyder som en hysterisk kone...

det var dem der fandt ham der havde ringet til vagt centralen...  er det ikke kun for fundne dyr???

lille_jill

Vagtcentralen er for tilskadekomne dyr, dyr i nød, vanrøgt, forsvundne dyr og efterlysninger. Kort sagt, så samler de alle informationer i en database, så de nemt kan slå op og finde et evt. match.

Og husk at få kræet chippet med det samme :)