Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

DR Ramasjang søger medvirkende

Startet af Malene, 13. August 2012, kl. 18:21

Malene

Jeg copy/paster lige et indlæg fra Ferretopias Facebookside. Der er nok flere der ser det her :)

"Hej Ferretopia!
Først og fremmest skal jeg beklage, at jeg udnytter dette forum i Danmarks Radios interesse, men jeg håber meget på jeres hjælp.

Vi på DR's Ramasjang er i fuld gang med at planlægge en ny række børneprogrammer om børn og deres nye kæledyr. Vi søger to typer medvirkende til programmerne:

5-8-årige børn, der har fået lov at få en ilder eller fritte af deres forældre, men som ikke har fået det endnu.
7-10-årige børn, der i forvejen har en ilder eller fritte, og som føler sig som lidt af en ekspert på området og vil vise dyret frem.

Børnene og kæledyret må meget gerne bo i nærheden af Aarhus Kommune eller Københavns Kommune - men det er ikke et must.

Det er vigtigt for os at understrege, at hele projektet går gennem forældrene. Det betyder, at INTET barn er alene med opgaven og forældrene og dyrehandlere sikrer, at børnene håndterer dyrene korrekt.

Har I nogle ideer til nogle familier, må I meget gerne til dyr@dr.dk .

På forhånd tak for hjælpen...

Vh
Andreas Bo Jensen
Journalist, DR Ramasjang"
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

AlisVolatPropiis

Shamua

Vh. Marianne

mette11

Citatdårlig dårlig dårlig ide......
Fordi der så om kort tid vil være boom af småbørn som vil have en ilder - med forældre som giver efter, men kort tid efter indser at ilderen er et dyr som kræver for meget, eller som ikke er så sødt og kært som de troede. Hvis forældrene ikke har hørt godt efter og undersøgt sagen grundigt, kan det resultere i at børn bliver bidt af ildere, fordi de får en hvalp som ser noget så nuttet ud, men som kræver opdragelse og børn bidt af ildere er sgu ikke heldigt for nogen. Ildere er efter min mening ikke et dyr som børn skal have. Børn kan være med til at tage sig af ildere, men at have en ilder må altid være forældrenes ansvar og hovedopgave. Børn skal slet ikke have det fulde ansvar for dyr, men ufattelig mange forældre giver efter for børns plagerier. Det er efter min mening MEGET vigtigt at pointere overfor børn og forældre at det kun er NOGLE ildere som er gode til børn og hvalpe hører sjældent til i den kategori.

Shamua

Godt, nu håber jeg DR læser det her :)

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

What she said.... ;D

Jeg synes heller ikke det er et dyr for børn...der er specielle ildere, og specielle børn. Men ilderne er i forvejen for "seje og specielle" for deres eget bedste...så lad os da endelig vise dem i et børneprogram og lade børn og forældre tro det er nemme kæledyr som marsvin...som børn -altså et ALMINDELIGT barn, ikke velinformerede, godt opdragne og dyre"trænede" børn med meget ansvarsfulde forældre som dem vi typisk ser herinde håndtere ilderne. -Bare kan købe og få et godt kæledyr ud af. Jeg er helt sikker på at forældrene herinde er af den type "dyremennesker" der hele deres barns liv har gået meget op i at lære dem om dyreetik og hold, samt sat både sig selv og sit barn godt ind i hvad en ilder EGENTLIG er...

Men det er ikke noget man kan formidle gennem et måske i alt 15 minutters indslag i tv, hvor det visuelle -et sødt lille barn -med en sød lille ilder...vil give et SÅ meget stærkere indtyk end det auditive -"DE ER IKKE FOR ALLE MENNESKER! BØRN" eller hustande!!!"

Faktisk vil størstedelen hverken høre eller tænke...bare gøre...

I min verden så bør ildere være forbeholdt dem som rent faktisk gider sætte sig ordenligt ind i tingene, som finder info på nettet...ikke bare folk som får en fiks ide fordi de ser en kær ilder i fem minutter i tv. Og at sætte den i et barns arme synes jeg er direkte misvisende. JA der findes få børn som nævnt før, der godt kunne tage vare på en ilder (efter årevis af påvirkning fra forældre) men ville selv de børn kunne tage det fulde ansvar for enhver ilder?

Zopad

Syntes helt klart heller Ikk det er et børnekæledyr! Selvfølgelig kan det godt lade sig gøre med ilder og børn men det er hvor forældrene er ejer og har interessen for ilderen og Ikk barnet alene der har den  :(
Børn kan godt lære a håndtere dem men stadig hvis de er "vokset" op med a se og lære a forældrene ..
Apollo & Draco <3

lille_jill

Jeg ligner lidt en 10 årig.. Hvis nogen vil låne mig en hysterisk bideilder, så tager jeg gerne derind.

Ej.. Jeg ville nu mene, at det ville være fint, hvis det blev gjort rigtigt. Ingen omtale kan også skade en del

Anne

Jeg føler mig meget tryg ved at det er en dyrehandler der skal være ekspert i ilderhåndtering, det  er helt sikkert den bedste løsning (ironi kan forekomme)

Anyway, så synes jeg at konceptet er skidt, med at det er børn der skal have en ilder og så i den alder! Men hvis det nu bare var børn der gerne ville have en - engang, eller familier som ville have en, så var det jo lidt noget andet.