Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Forelsket i min fritte

Startet af Kiddo, 27. August 2012, kl. 21:53

Kiddo

:D
hej alle sammen, jeg er helt ny herinde :dans:
Jeg får min aller første fritte på fredag  :fnis:
og det er nok verdens største underdrivelse, kun at sige at, jeg glæder mig  ;)

Jeg er lige nu ved at samle alle tingene ind som min lille ny skal bo i, og hvis i har nogle gode tips og ideer så er i mere end velkommen til at give lyd  :P

Jeg har allerede styr på følgende:

Furrit tower
kattebakke + krystalgrus
huler + tæpper
foder
et par 8tals seler
drikkefalske og skål
legetøj(i form af papkasser, bide dyr og tørretumbler rør)

mangler bare bettefisen  :dans:
Your problem is you think your problem is your problem

PiaLyng

Hej og velkommen herind :D

Og STORT tillykke med din kommende basse, og håber i to vil få det godt sammen :D
Husk billeder når du får den hjem ;)

AlisVolatPropiis

Hej og velkommen til :D fedt brugernavn...det forestillede jeg mig i mange år min hund skulle hedde når jeg fik en :)

Du mangler en legekammerat -de går bedst sammen flere end en :) og keder sig meget nemt hvis de er alene og du ikke er der 24timer i døgnet :)

Barky

Med bidedyr mener du så pivedyr, og i så fald, hvor kraftigt er gummiet?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Pivedyr dur ikke, alt latex og gummi er bandlyst, men køb nogle bolde med raslelyd og i stof. Men hej Karina, går jeg næsten ud fra :)

Trine, hvis jeg har ret i personen bag brugernavnet kiddo,så skal ilderen gå alene, da det et ebi.

Anne

Hov der skulle stå Hej Karin :)

Det er altså ikke nemt når man i forbindelse med hvalpene har haft kontakt med 2 karin'er 2 karina'er og en katarina!

Kiddo

Haha Anne hvor godt, nej det er svært at finde ud af alle de karin og karinaer  ;)

Ja som Anne skriver, så er den en enebebs jeg har fået mig, nemlig lille Ebi  <3 <3
hun er bare SÅ bedårende, og ja jeg kommer nok til at uploade en milliard billeder af hende  :dans:

Det er fantastisk at i er så gode til at komme med svar og råd, især når man er førstegangs madmor, og har en billiard underlige spørgsmål :nej:
Hehe ja Kiddo er et godt navn, også til en hund ;)
jeg er blevet kaldt det af min kæreste gennem 7 år nu, så det virkede som en oplagt kaldenavn herinde også :)

jeg holder mig til bolde med rasle lyde og sådan.
Og latex er hermed udelukket  8)

Eliza

Velkommen til synes du skal tage Gohan med også er jeg sikker på han vil være glad for  ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Ebi skal ud alene.

Jeg havde snakket om at de skulle ud sammen, men Ebi har været alene meget af sin tid, og hun fungerer ikke godt sammen med Gohan. Det er ikke sådan at der er blod, skrig og skrål, men han er for voldsom for hende og hun bliver meget bange og begynder at bide (os). Ebi var ude og blive passet et sted der måske ville have haft hende, som havde 2 af hendes søskende, og selv om de passende hede efter alle kunstens regler, så fik jeg alligevel en stresset ilder hjem, som havde tabt sig.

Gohan har brug for en ilder at lege og tumle med, og Ebi har bare brug for mennesker og masser af frihed. Det er da synd at hun er blevet som hun er, men hun forstår ikke andre ildere, og hvis hun er ude sammen med Gohan og Nori, så undgår hun dem og hvis de hopper på hende bliver hun bange. Hun siger ikke fra, men hun stresser rigtigt rigtigt meget og man kan tydeligt se at hun ikke har det godt. Det var bedre i starten, men efter hun blev passet er det desværre blevet ret klart at hun skal ud alene (og det er alene min skyld for at sende hende hjem til dem, men på det tidspunkt var der intet der tydede på at det ikke kunne gå fint).

Selv hvis Ebi kunne lide Gohan, ville det være synd for ham, for han skal have nogle at lege med, og Ebi er en tulle rundt ilder der vil lege alene eller med mennesker.

Så altså, det er mig der har bestemt at Ebi skal ud alene. Karin havde sagt at hvis de skulle ud sammen, så ville hun tage dem begge. Men jeg har så taget beslutningen om at det skal de ikke. Efter jeg har droppet at have Gohan og Nori ude sammen med Ebi, er hun blevet meget mere harmonisk og glad. Jeg er af den mening, at når hun tydeligt fungerer bedst alene, og ikke forstår andre ilderes sprog, så er der ingen grund til at tvinge hende til at skulle gå med en anden ilder.

Og selvfølgelig mener jeg også at ildere skal gå sammen, jeg har besluttet at hvis jeg får et kuld mere, så sælger jeg ikke nogen til at gå alene, men Ebis historie er lidt særlig og det har gjort hende til en ilder som ikke er som ildere er flest. Ikke at hun er mindre dejlig end alle andre ildere, hun er bare anderledes.

Hvis jeg mente at Ebi skulle gå med andre, så havde jeg beholdt hende. Jeg har virkelig et særligt forhold til den ilder, og jeg går allerede og tuder over at skulle aflevere hende på fredag.

Eliza

Det lyder da også som den helt rigtige beslutning så og det lyuder bestemt som om hun vil blive elsket meget højt og få en masse kærlighed ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Kiddo

Aww Anne  :'(

bliver helt ked af det nu, jeg skal nok love dig at sende masser af billeder af Ebi, sådan det næsten føles som om du har hende hjemme ved dig selv.
Og havde hun kunne sammen med Gohan så ville jeg også gerne have haft ham med...
(men tror jeg havde det sådan med alle dine basser, da jeg så dem)  :lol:

Vi er i hvert fald klar til at få den lille fis herhjem, og kunne ikke være mere lykkelig over at Ebi er min,
selvom hun måske er lidt sær (i forhold til andre fritter) ;)

AlisVolatPropiis

....Jeg er også forelsket i din ilder :D Tillykke med hende :D og dejligt du kan give hende et skønt eneliv...det fortjener hun :D

Sølvsten

Kiddo

:lol:
Tak skal i have alle sammen  <3

KariN

Tillykke med din nye og meget smukke pige <3 er sikker på at i nok skal få rigtig meget glæde af hinanden i mange år fremover :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3