Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

En svær beslutning

Startet af lussingen, 11. September 2012, kl. 07:58

lussingen

Som de fleste af Jer ved, så fik jeg to skønne hvalpe i år, nemlig Crying Blue Sky of FerretParadise og Noccalulas Midnight Hyper <3 Jeg har været igennem en frygtelig sammenføring, der har indebåret, at jeg har været en uge på den skole, hvor jeg arbejder, alle mine dyr har været hos Julia over en måned og jeg har igennem det sidste stykke tid selv forsøgt at sammenføre.... MEN, det kan ikke lade sig gøre :( Mine 4 banditter forsøger faktisk at slå de små ihjel, og det har været ganske forfærdeligt!! Der har ikke været nogen bedring at spore og Stig og jeg lagde derfor hovederne i blød for at finde ud af, hvad den bedste løsning er for vores dyr.
Vi er kommet frem til at vi sælger Bluey og Hyper :( Jeg kan ikke beskrive hvor ondt det gør at skulle tage den beslutning, men den er ikke taget af egoistiske grunde, men for dyrenes bedste. De to skønne hvalpe fortjener at komme til et hjem, hvor de vil blive elsket og hvor de kan få lov til at være hvalpe.
Alternativet er, at vi skulle have to hold, men det er bare ikke en måde for os at holde vores dyr på. Vi vil gerne være sammen med dem hele tiden og jeg kan ikke bære tanken om at skulle  have dårlig samvittighed over, at det ene hold måske ikke er så meget ude.

Lige nu er de to små hos Julia. De blev afleveret igår aftes. Vi fik sagt farvel til dem og det var hårdt!! <Meget hårdt. Der er blevet grædt mange tårer i aftenens/nattens løb, men jeg ved at vi har truffet den rigtige beslutning.

Jeg vil gerne sige tak til Ann (FerretParadise) for at lade os få Bluey og vise os den tillid. Han er simpelthen så skøn og han har gjort indtryk på os alle <3
Ligeledes vil  jeg gerne sige tak til Christina (Noccalula Ferrets) for at tænke på os, da lille Hyper skulle have et hjem <3 Tak begge to for at tænke på os, når I skulle have hjem til jeres guldklumper <3
Også tak fordi I forstår vores situation, og at I begge har været så søde til at snakke med mig, når hele min verden er væltet <3

Ann: Jeg var så glad for at du og Lars kom igår, det var virkelig tiltrængt <3

Jeg ved at de nye ejere (de er ikke fundet endnu) af Bluey og Hyper vil få de skønneste dyr. Mere søde, glade, kærlige og tillidsfulde hvalpe findes ikke <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Sølvsten

Mange tanker til dig Mette og så et knus

Lena og Peter

Vi ved nok alle at i har prøvet mange ting og at det absolut ikke har væert en nem beslutning for Jer..

Vi håber der hurtigt komme den rette ejer til dem begge. Mange kram fra Falster.

FerretParadise

Mette jeg ved, at denne beslutning har været et helvede for dig at tage, og den kun er taget for hvalpenes bedste.
Du elsker de små basser af hele dit hjerte, og du har bare forsøgt ALT, for at få det til at gå.
Men de "lorte dyr" du fik fra mig sidste år, er sgu ikke helt normale, og det er pga dem du må skille dig af med Bluey og Hyper.

Jeg ved at de har det godt hos Julia, og jeg er glad for, at vi sammen kunne få dem hjem til hende igår aftes.
For når sådan en lorte beslutning er taget, og ens hjerte skriger af smerte, så er det bedste at få de små afsted med det samme.

Du har gjort alt det du kunne, og ja, det lykkedes bare ikke. Det er ikke din skyld Mette, du gjorde alt du kunne, og mere til.

Jeg håber også på, at der kommer et fantastisk hjem til de to skønne og meget søde hvalpe. Men mon ikke der gør det?
Ann Hillerslev.

KariN

Øv det er jeg rigtig ked af at læse :( Men ja nogen gange må man tage de hårde beslutninger for dyrenes skyld og jeg er slet ikke i tvivl om at det udelukkende er for de to små's skyld at i har taget den beslutning.

Hvis vi skulle have flere ildere var jeg sprunget til med det samme, men det går desværre ikke. Hvor dejligt at de kan hygge sig hos Julia indtil det rigtige hjem viser sig.

Jeg håber at der kommer et fantastisk hjem til de små bamser.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Alle mine tanker til dig ! Jeg har selv lige måttet tage en svær beslutning, min nye ilder Pascal kommer aldrig til at kunne enes og Camino kan ikke engang tåle lugten af ham men kradser i alt og er mere eller mindre konstant frustreret derfor er Pascal (Merry) nu ved Marianne :)
Der er flere ting i det og der vil nok komme en tråd om det en af dagene. Men jeg er i en lign. situation og har fuld forståelse for din beslutning.

Cille

Føler med jer.
Tror en del af os ved hvordan det er med ilder der ikke gider at enes.
Det jo derfor jeg selv har flere hold.
Man kan bare finde nogen ilder du aldrig får til at acceptere andet end meget få ilder.
Ellers sådan en som Medusa, som også hader sine hvalpe hvis du flytter dem fra hende et par dage. Det prøvede jeg sidste år fordi hun fik brystbetændelse.(hun er en af dem der kun kan lide få stykker af andre ilder)
Men man tænker jo altid, det kan ikke passe at man ikke kan få dem til at enes, men jo det kan ske og så er det man skal til at tænke over, hvad så?
Deler man sine hold op, eller finder man nye hjem til dem som lider mest under det.
Jeg synes det super flot beslutning, og en meget hård en følelsesmæssigt for dig.
Vi ved jo alle hvad de her dyr betyder for dig

Miss-Bjerregaard

Ej hvor er det træls. Men lige nu føler jeg at jeg kan sætte mig ind i din situation. Jeg står lige nu og kan ikke selv tage den beslutning. Men mine 4 ildere er delt op i 2 hold, da min ene han bare ikke kan acceptere mine to små bamser. Men elsker dem alle sammen utrolig meget. Så beundrer virkelig at du har taget den beslutning. Føler jeg er total egoistisk, da jeg ikke kan få mig selv til at sælge dem, men ved det er det bedste.

Jeg føler virkelig med dig og ved hvor svært du må have det. Jeg håber du finder glæde i at de får gode og dejlige hjem. Men det er da utrolig svært.
Håber det bedste for dem.
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Barky

Årh Mette <3

Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe dig, når nu ikke at det lykkedes med sammenføringen. Jeg var så overbevist om at det kunne lade sig gøre, og at det så gik den helt forkerte vej havde jeg på ingenmåde forestillet mig.

Hyper og Bluey har det rigtig godt her, de løber rundt og leger og spiller farlige overfor kattene. Utroligt nok tør de godt gå ud på toilettet selvom de genkender mit hjem helt tydeligt. Kattene er også glade for at se dem igen, især Teddy og også Scarface.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

lussingen

Tusind tak til Jer allesammen for jeres søde ord og jeres forståelse <3

Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet, at jeg nogensinde skulle "gå af" med nogle af mine dyr, aldrig!!! Men dette var bare så langt ude. De 4 banditter har et helt specielt bånd til hinanden og de VIL bare ikke acceptere andre. De gik målrettet efter de små og det er ikke til at holde ud at høre eller se på, når 4 fuldvoksne dyr skambider en hvalp :( Jeg synes selv vi har prøvet alt. Jeg ved ikke hvad vi mere kunne have gjort, men for helvede hvor gør det ondt. Jeg har også kunne mærke at de 4 voksne har været frustrerede. Det er de heller ikke tjent med, og derfor ved jeg at dette er den rigtige beslutning, men det gør bare ikke savnet mindre :(
Jeg vil nu håbe på at der kommer et rigtig godt hjem til de to små, det har de om nogen fortjent <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

lussingen

Åhh Julia, tusind tak for opdateringen <3 Jeg er så taknemmelig for at du ville tage imod de to små igår aftes, også selvom du havde frygtelig ondt, det var virkelig stort og overskudsagtigt af dig <3 Jeg kunne mærke at det gjorde alt for ondt at kigge på dem, når nu beslutningen var truffet. Jeg følte det som om jeg skulle sige farvel til dem hele tiden.

lille_jill

Åh, hvor var det trist at det ikke gik :( Syntes det var så dejligt, at kunne se de fremskridt Julia trods alt nåede at få lavet.
Er sikker på at det er den bedste løsning for alle parter. De skal nok få et godt hjem :)

Barky

Citat fra: lussingen Dato 11. September 2012, kl. 15:56
Åhh Julia, tusind tak for opdateringen <3 Jeg er så taknemmelig for at du ville tage imod de to små igår aftes, også selvom du havde frygtelig ondt, det var virkelig stort og overskudsagtigt af dig <3 Jeg kunne mærke at det gjorde alt for ondt at kigge på dem, når nu beslutningen var truffet. Jeg følte det som om jeg skulle sige farvel til dem hele tiden.

Jeg er overbevist om at det hjælper på healingen af min kæbe at høre på de to små baryler der løber rundt og er verdens farligste ilderdyr. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Normalt synes jeg stort set ingen undskyldning der er for at gå af med de dyr man har skaffet, men nogle mennesker har jeg så stor respekt for som ilderejere at jeg ikke kan andet end at tro på at det virkelig ER det bedste og alt er prøvet - du er et af de mennesker.

Jeg er virkelig ked af det på jeres vegne. Det må være en forfærdelig beslutning at skulle tage og at skulle indse at det ikke går, jeg håber aldrig jeg står der en dag selv.