Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Før rygterne spredes....

Startet af Dyrenørden, 11. September 2012, kl. 20:02

Dyrenørden

Ja nu laver jeg denne tråd for at tage evt. rygter i forkøbet.

Som mange ved er jeg flyttet ud på en gård sammen med min kæreste vi troede bare at det var drømmestedet men allerede da vi havde betalt depositumet viste udlejer en meget grim side af sig selv. Denne side fik vi dog blødt op igen og vi troede at nu var alt iorden, hvilket det halvt om halvt også er.
Men udlejer har vist sin grimme side igen.
Derfor var vi i weekenden meget tæt på at sige det hele op og håbe på at få et hus der kan lejes gennem Steffens arbejde. Vi er dog kommet frem til at blive boende her alligevel da vi er glade for det men der vil altid være en risiko for at udlejer bliver træls igen, dette er den ene af grundene til at jeg nu vælger at få Cruella aflivet i den nærmeste fremtid derudover har hun slet ikke forbedret sig tværtimod synes jeg nogen dage hun er værre en nogensinde :S
Alt det med gården har taget pusten fra mig og jeg har aldrig været længere nede :(
Derfor har jeg også valgt at opgive drømmen om et ilder opdræt, jeg havde jo fået en fin dreng hjem fra frankrig ham har jeg valgt at give til Marianne som allerede var medejer. Dette dels pågrund af hele boligsituationen men også i høj grad fordi Camino ikke har slappet af siden han kom ind af døren Camino vil bare slå ham ihjel og har været mere eller mindre konstant frustreret bare ved lugten af den nye :(
Så kommer der jo så en avls tæve hjem nu på fredag fra england som jeg har ventet på i evigheder men grundet det hele ønsker jeg også at finde et nyt hjem til hende.
Jeg har muligvis allerede fundet en hjem til hende.

Det har været en svær beslutning at tage for jeg håbede virkeligt på at kunne bidrage med noget godt til den danske ilder avl, hvilket jeg jo så gør lidt alligevel.
Men på den anden side er jeg lettet for jeg kan ikke kapere mere lige nu og når jeg ser tilbage havde jeg det egentligt bedst da jeg havde 4 ildere der fungerede det hele bedst og jeg følte jeg havde et tættere bånd til hvert enkelt dyr.
Jeg har virkeligt frygtet at skrive det her indlæg for min erfaring siger mig at man bliver haglet ned for beslutninger som denne.
Jeg bryder mig ikke om folk der bare smider dyr væk og havde aldrig drømt om at jeg selv skulle gå af med nogen af mine dyr. Men nogen gange er det jo altså bare det bedste for en selv og dyrene.

Puha det lettede at få skrevet det hele ned, nu håber jeg ikke at i hagler mig ned. Intet i siger kan få mig til at ændre min beslutning eller give mig dårlig samvittighed for jeg ved det er den rigtige beslutning

Cille

Jeg har ikke tænkt mig at hagle dig ned.
Nogen gange er livet bare noget lort, og mange ting kan gøre man lige ryger lidt ned.
Jeg synes det fint du har fundet nye hjem til de sidste dyr i rækken, den ene af dem kender du jo heller ikke.
Med Heksen forstår jeg dig jo fuldt ud.
Pøj pøj med det hele og jeg håber da du kommer ovenpå igen.... og at man hører lidt fra dig indimellem :D

FerretParadise

Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at skrive et ondt om til dig.
Vi kan alle ryge ned i et sort hul, og så må vi gøre det bedste for os selv, for at komme op igen. Nogle gange har vi så ikke overskud til nye dyr, eller mega besværlige dyr, og må så finde en løsning på det. Det har du gjort, og du har sikkert også gjort det for dyrenes bedste.
Jeg har selv lige stået i samme situation, hvor jeg røg ned med flaget, og måtte aflevere en hvalp tilbage til opdrætter.

Jeg håber du har nogle gode venner/veninder og familie, som kan støtte dig, og være der for dig, så du kan få det godt igen.
Ann Hillerslev.

Dyrenørden

Citat fra: Cille Dato 11. September 2012, kl. 20:15
Jeg har ikke tænkt mig at hagle dig ned.
Nogen gange er livet bare noget lort, og mange ting kan gøre man lige ryger lidt ned.
Jeg synes det fint du har fundet nye hjem til de sidste dyr i rækken, den ene af dem kender du jo heller ikke.
Med Heksen forstår jeg dig jo fuldt ud.
Pøj pøj med det hele og jeg håber da du kommer ovenpå igen.... og at man hører lidt fra dig indimellem :D

Tak Hanne <3 måske vi kunne finde en dag hvor mig og Mary kommer forbi og så gå en tur i skoven,, det kunne jeg godt trænge til :-)

Cille

Ja det må vi se på.
Så lave en rigtig tøse dag, med god mad og masser af slik.
Plus gåtur enten til vandet eller i skoven :D

Dyrenørden

Citat fra: Cille Dato 11. September 2012, kl. 20:28
Ja det må vi se på.
Så lave en rigtig tøse dag, med god mad og masser af slik.
Plus gåtur enten til vandet eller i skoven :D

Det ville bare være super hyggeligt :D Så tager jeg også tiffer med  <3 Den pige har altså bare vundet mit hjerte fuldstændigt!

Dyrenørden

Citat fra: FerretParadise Dato 11. September 2012, kl. 20:20
Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at skrive et ondt om til dig.
Vi kan alle ryge ned i et sort hul, og så må vi gøre det bedste for os selv, for at komme op igen. Nogle gange har vi så ikke overskud til nye dyr, eller mega besværlige dyr, og må så finde en løsning på det. Det har du gjort, og du har sikkert også gjort det for dyrenes bedste.
Jeg har selv lige stået i samme situation, hvor jeg røg ned med flaget, og måtte aflevere en hvalp tilbage til opdrætter.

Jeg håber du har nogle gode venner/veninder og familie, som kan støtte dig, og være der for dig, så du kan få det godt igen.

Tak Ann, det virker i det hele taget som om der desværre er rigtig mange i år der står i en svær situation med deres dyr. Håber det snart vender for alle :)
Jeg har venner og familie men har ikke engang haft overskud til at snakke med dem, derudover kender jeg ingen i den by vi er flyttet til og er lige dumpet køreprøven så det går bare rigtig godt  :X
Håber bare det ikke kan blive værre nu og derfor kun kan gå fremad. Jeg har ikke engang kunnet nyde at være nyforelsket og have fået drømme jobbet

Minority ferrets

Sikke da en møgsituation at stå i søde Trine. Jeg stoler fuldt ud på at du gør hvad der er bedst for dyrene. Angående cruella forstår jeg dig godt og ja for at være ærlig havde jeg givet op på hende tidligere. Hun er mere end bare lidt speciel ;)

Håber snart du kommer oven på igen og at du holder humøret oppe! Det her har du ikke fortjent!
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Dyrenørden

Citat fra: Minority ferrets Dato 11. September 2012, kl. 20:36
Sikke da en møgsituation at stå i søde Trine. Jeg stoler fuldt ud på at du gør hvad der er bedst for dyrene. Angående cruella forstår jeg dig godt og ja for at være ærlig havde jeg givet op på hende tidligere. Hun er mere end bare lidt speciel ;)

Håber snart du kommer oven på igen og at du holder humøret oppe! Det her har du ikke fortjent!

Tak Christina  <3
Det betyder rigtig meget med lidt opbakning havde virkeligt forberedt mig på det værste men ville bare lave den tråd da der jo ellers hurtigt kan komme trælse rygter

Kiddo

puha, sikke da noget...-sådan en træls udlejer. :X
skide ærgerligt at din drøm ikke kan realiseres, og at du er sat i en situation, hvor du skal af med dine fine dyr.

Men jeg syntes det er stort af dig, at du skriver om din situation, og at du også stiller dine dyr foran dit ego.
Kunne godt forestille mig at det er en svær situation, især hvis du har drømt om at starte et opdræt.

man skal også tage sig tid, til at se på sig selv, for hvis man ikke kan finde overskud til tingene i ens dagligdag, så er det bare ikke sjovt.

De største kram og ønsker om god bedring herfra. *KRAM*
Your problem is you think your problem is your problem

Dyrenørden

Citat fra: Kiddo Dato 11. September 2012, kl. 21:02
puha, sikke da noget...-sådan en træls udlejer. :X
skide ærgerligt at din drøm ikke kan realiseres, og at du er sat i en situation, hvor du skal af med dine fine dyr.

Men jeg syntes det er stort af dig, at du skriver om din situation, og at du også stiller dine dyr foran dit ego.
Kunne godt forestille mig at det er en svær situation, især hvis du har drømt om at starte et opdræt.

man skal også tage sig tid, til at se på sig selv, for hvis man ikke kan finde overskud til tingene i ens dagligdag, så er det bare ikke sjovt.

De største kram og ønsker om god bedring herfra. *KRAM*

Mange tak skal du have :)

lille_jill

Selfølgelig gør du det bedste for dig og dine dyr. Håber det snart vender :)

Dyrenørden

Citat fra: lille_jill Dato 11. September 2012, kl. 21:41
Selfølgelig gør du det bedste for dig og dine dyr. Håber det snart vender :)

Tak, håber også din boligsituation løser sig :)

Mimse-mia

Trine! Du sir fra inden alt bare vokser sig over hovedet på dig, det ved jeg der er nogle mennesker der kunne lærer en hel del af,

ALT HELD OG LYKKE HERFRA
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Dyrenørden

Citat fra: Mimse-mia Dato 12. September 2012, kl. 12:49
Trine! Du sir fra inden alt bare vokser sig over hovedet på dig, det ved jeg der er nogle mennesker der kunne lærer en hel del af,

ALT HELD OG LYKKE HERFRA

Tak Mia :)