Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvad gør I rent med?

Startet af Mewz, 15. September 2012, kl. 19:09

Mewz

Vi er lige flyttet i nyt hus og havde glædet os meget til de nye trægulve, som ikke lugtede af ildertis efter vores gamle ildere.
I starten gik det også rigtig fint med Julius, som generelt har været meget renlig siden vi fik ham. Men nu har han fundet tre steder i det nye at gå ved siden af, og det er bare så irriterende.  :@
Det er altid de samme steder, så jeg tænker på, om det mon er rengøringsmidlet (vand og Ajax i mangel af bedre) og dets lugt, der får ham til at gøre det oftere og oftere på stederne i stedet for at bruge bakken.
Han er som sagt allerede meget renlig og bakketrænet, så mon det kan hjælpe noget at skifte rengøringsmiddel? Bruge rodalon måske?

Hvad bruger I?
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Sølvsten

Beate

Her går det i rodalon, cillit bang, brun sæbe og masser av god gammeldags skrubbing med skurebørste :)
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

katja74

Gør rent med almindelig opvaske middel... og sprøjter rodaloon på bag efter, lader det sidde lidt og tørre det så af  :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Mewz

Har I indtryk af, at det hjælper med rodalon?
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

AlisVolatPropiis

Jeg bruger sådan noget...eh...billigt plagiat rodalon...fordi jeg bruger ret meget *G* og det er halv pris i superbrugsen :)

Jeg har så taget det gode råd til mig fra CMS at have nogle vådservietter..gerne dem fra rema fordi de kan lukkes igen, som jeg har hældt det der førnævnte rengøringsmiddel i...og nogle gange lidt antibac...i og så er de lige parate til uheld o.lign :)

Anne

Jeg har altid en sprayflaske stående, enten med rodalon eller en blanding af vand, eddike og opvaskemiddel.

HVad jeg gør rent med er lidt forskelligt.

anjafh

jeg plejer at fjerne det og vasker med rodalon bagefter, hvis det dog er en lille smutter som jeg ikke har opdaget før at den er blevet dejlig tør, så sprøjter jeg lidt rengøringsmiddel på så det ryger hurtigere af og så noget rodalon på bagefter igen :)
Koko og Klunde <3

Anne

Jeg gør noget lignende, hvis der er noget jeg har overset som er tørret ind. Jeg smider toiletpapir over (2 lag) og så sprøjter jeg rodalonblanding eller opvaskemiddel/eddikeblanding på og lader det stå lidt. Papiret gør at det bliver ved med at holde sig fugtigt og at man derfor tit kun skal "sætte det i blød" en gang.

anjafh

Citat fra: Anne Dato 20. September 2012, kl. 15:05
Jeg gør noget lignende, hvis der er noget jeg har overset som er tørret ind. Jeg smider toiletpapir over (2 lag) og så sprøjter jeg rodalonblanding eller opvaskemiddel/eddikeblanding på og lader det stå lidt. Papiret gør at det bliver ved med at holde sig fugtigt og at man derfor tit kun skal "sætte det i blød" en gang.

det med toiletpapiret det var skide smart! det vil jeg huske til næste gang :D
Koko og Klunde <3

HSS

jeg bruger rodalon.. men først afvasker jeg med cilit bang og så derefte rodalon...

AlisVolatPropiis

Citat fra: Anne Dato 20. September 2012, kl. 15:05

Hehe jeg gør det samme :D

Barky

Altså.... Når ilderen har spildt vand så bruger jeg den til at tørre det op med igen... Genbrug right?
Bla bla bla.... Hilsen Julia