Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Uventet drejning ;)

Startet af Dyrenørden, 14. Oktober 2012, kl. 17:09

Dyrenørden

Ja som alle ved tog jeg jo den her satans ilder Cruella til mig for nogen månder siden. Hun lever stadig lidt op til navnet ;)
Jeg har i længere tid været meget i tvivl om jeg nu også skulle få hende aflivet, for hun er uden tvivl en sær dame men alligevel har jeg kunnet lide hende fra starten og kunne se noget godt i hende.
Hun faldt til i flokken med det samme og det rørte mig ret meget :)
I starten kunne jeg ikke håndtere hende uden vitamin pasta, for Cruella har fine bisser og hun var/er ikke bange for at bruge dem!
Nu er vitamin pastaen lagt på hylden, hun bider stadig helt umotiveret nogen gange men jeg har lært at læse hende og undgå biddene. Jeg slapper stadig ikke helt af omkring hende da hun netop kan bide ligepludseligt. Men hun har mange gode sider til trods hun leger og putter fantastisk med de andre og har virkeligt nogen af de skønneste legehop  <3 De hop faldt jeg for for længe siden :)

Hun har nogen gange nogen sære perioder hvor vi går et skridt baglæns, en sådan periode gjorde at jeg for et par uger siden besluttede at få en tid ved dyrlægen til at få hende aflivet. ´
Men skæbnen ville at der kom noget i vejen på dagen så tiden måtte aflyses.
Da mig og min kæreste flytter om få uger havde jeg sådan set også besluttet at hun skulle aflives inden, synes ikke der var nogen grund til at flytte hende igen når hun alligevel skulle aflives.
Jeg har været meget mistroisk overfor om hun nogensinde kunne blive en god ilder og havde jo for længe siden besluttet at hun skulle aflives men har ikke haft tiden til at komme afsted og måske jeg dybt inde i mig selv heller ikke helt har haft lysten ;)

Idag reddede hun så sit eget liv  <3 Hver dag når jeg går op på bæsterne værelse er det faste ritual at Camino og tif kommer og putter i skødet hos mig indtil jeg får liv i dem ;) Idag gik Cruella med  <3
Og i 20 min sad jeg med 3 skønne ildere i skødet og jeg nussede om Cruella og hvor hun nød det, men hun var dog ved at nappe mig en enkelt gang men det er tydeligt hun ikke selv styre det og nok ikke gør det med vilje så pyt! Mens jeg sad der blev mine tvivl vendt og jeg blev sikker på at Cruella ingen steder skal, hun bliver her hos mig og de andre. Så må jeg leve med at Steffen ikke gider passe dyrene nogensinde fordi hun er der :) Eller lad os nu se hvordan hun bliver måske hun engang kan vinde hans hjerte også, det håber jeg :)
I ugen vil hun få implantat som jeg håber vil stoppe det sidste bideri, men tvivler dog ;)

Mens jeg skriver dette sidder jeg med en følelse af lykke og en rigtig god mavefornemmelse :D
Nu håber jeg snart vi kan få vores computere op at køre så jeg snart kan smide nogen billeder af mine 5 fantastiske bæster  <3
Go søndag til jer derude :D

AlisVolatPropiis

Rigtig god søndag til dig også Trine -men det behøver jeg vidst ikke at ønske for dig :) tillykke med det og sikke en dejlig udmelding :D

Dyrenørden

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 14. Oktober 2012, kl. 17:30
Rigtig god søndag til dig også Trine -men det behøver jeg vidst ikke at ønske for dig :) tillykke med det og sikke en dejlig udmelding :D

Tak :D

FerretParadise

Hvor er jeg bare glad for at læse, at det nu går meget bedre med hende, og at hun ligefrem puttede hos dig idag.  :)
Stort tillykke med det. Der er næsten ikke noget bedre, end når en ellers vanskelig ilder vælger én til.  <3
Ann Hillerslev.

Dyrenørden

Citat fra: FerretParadise Dato 14. Oktober 2012, kl. 17:37
Hvor er jeg bare glad for at læse, at det nu går meget bedre med hende, og at hun ligefrem puttede hos dig idag.  :)
Stort tillykke med det. Der er næsten ikke noget bedre, end når en ellers vanskelig ilder vælger én til.  <3

Mange tak Ann, nej det bare en skøn følelse :D

CMS

Det er jo fantastisk, det hele alligvel endte som en succes-historie :) Jeg håber, hun forsætter med at blive endnu mere tryg og endnu bedre til at styre gebisset. Er der også fremskridt mellem Cruella og din kæreste, eller tager i en ting af gangen?
Mange hilsner Christina

Dyrenørden

Citat fra: CMS Dato 14. Oktober 2012, kl. 18:39
Det er jo fantastisk, det hele alligvel endte som en succes-historie :) Jeg håber, hun forsætter med at blive endnu mere tryg og endnu bedre til at styre gebisset. Er der også fremskridt mellem Cruella og din kæreste, eller tager i en ting af gangen?

Min kæreste vil ikke have noget med hende at gøre desværre

CMS

Citat fra: Dyrenørden Dato 14. Oktober 2012, kl. 18:43
Citat fra: CMS Dato 14. Oktober 2012, kl. 18:39
Det er jo fantastisk, det hele alligvel endte som en succes-historie :) Jeg håber, hun forsætter med at blive endnu mere tryg og endnu bedre til at styre gebisset. Er der også fremskridt mellem Cruella og din kæreste, eller tager i en ting af gangen?

Min kæreste vil ikke have noget med hende at gøre desværre

Okay :) Forståeligt nok, men man kan da håbe, de måske ændrer sig med tiden i takt med, hun bliver bedre og bedre.
Mange hilsner Christina

Dyrenørden

Citat fra: CMS Dato 14. Oktober 2012, kl. 18:56
Citat fra: Dyrenørden Dato 14. Oktober 2012, kl. 18:43
Citat fra: CMS Dato 14. Oktober 2012, kl. 18:39
Det er jo fantastisk, det hele alligvel endte som en succes-historie :) Jeg håber, hun forsætter med at blive endnu mere tryg og endnu bedre til at styre gebisset. Er der også fremskridt mellem Cruella og din kæreste, eller tager i en ting af gangen?

Min kæreste vil ikke have noget med hende at gøre desværre

Okay :) Forståeligt nok, men man kan da håbe, de måske ændrer sig med tiden i takt med, hun bliver bedre og bedre.

Ja det håber jeg :-)

englefugl

Rigtig dejligt at høre Trine ;) Bliver også helt glad indeni :D

Eliza

Rigtig dejlig nyhed :) er glad for du har taget den beslutning,

Du må jo nok forvente tilbagegang når i flytter, men det lyder bestemt som om det nok skal blive godt igen, for hun har da virkelig vist at hun vil dig <3
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato 15. Oktober 2012, kl. 09:06
Rigtig dejlig nyhed :) er glad for du har taget den beslutning,

Du må jo nok forvente tilbagegang når i flytter, men det lyder bestemt som om det nok skal blive godt igen, for hun har da virkelig vist at hun vil dig <3

Ja det tager jeg så med :D Det værste bliver nu diskutionen med manden ;) Vi havde aftalt at kun 4 ildere skulle med det nye sted. Jeg havde jo bestemt Cruella skulle aflives. Så han er ikke tilfreds og har desværre ikke sagt go for det endnu men håber inderligt det kommer ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre af hende :(

ilderhjemmet

#12
Skøn læsning.
Jeg /vi har selv haft en ilder som levede op til sit navn QUARK og var meget uhåndterbar (helt sikker på mishandling), vi fik ham for 4 år siden fra Zoodoom via Rødovre Internat hvor man brugte brandmandshandsker forinden da havde han været i et andet ilderkyndigt hjem, men man måtte opgi' ham og leverer ham tilbage, Quark var en meget bange og utryg ilder,  han havde og stadig har et seriøs bid, det tog Skipper ca 1 år at få hans tillid 100 %, mig angreb han. Han har bidt sig fast i Skippers næsetip flere gange, bidt sig fast i min underlæbe, bidt i fingre, hænder, fødder, øreflipper og hvad han nu ku' få fat i af vores "kød", ofte var det 1 skridt frem og 5 tilbage.  Idag er han den sødeste ilderbasse også overfor mig, kan dog stadig en sjælden gang leverer et seriøs bid. Vi har aldrig overvejet aflivning og er meget stolte af vores arbejde med ham - kærlighed kærlighed- tålmodighed tålmodighed og en masse blod og tårer mange tårer.


Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Dyrenørden

Citat fra: ilderhjemmet Dato 15. Oktober 2012, kl. 10:46
Skøn læsning.
Jeg /vi har selv haft en ilder som levede op til sit navn QUARK og var meget uhåndterbar (helt sikker på mishandling), vi fik ham for 4 år siden fra Zoodoom via Rødovre Internat hvor man brugte brandmandshandsker forinden da havde han været i et andet ilderkyndigt hjem, men man måtte opgi' ham og leverer ham tilbage, Quark var en meget bange og utryg ilder,  han havde og stadig har et seriøs bid, det tog Skipper ca 1 år at få hans tillid 100 %, mig angreb han. Han har bidt sig fast i Skippers næsetip flere gange, bidt sig fast i min underlæbe, bidt i fingre, hænder, fødder, øreflipper og hvad han nu ku' få fat i af vores "kød", ofte var det 1 skridt frem og 5 tilbage.  Idag er han den sødeste ilderbasse også overfor mig, kan dog stadig en sjælden gang leverer et seriøs bid. Vi har aldrig overvejet aflivning og er meget stolte af vores arbejde med ham - kærlighed kærlighed- tålmodighed tålmodighed og en masse blod og tårer mange tårer.

Puha lyder som noget af en omgang, dejligt han er blevet en sød ilder :)
Jeg tror Cruella bliver en hyggefis :)

Dyrenørden

Citat fra: Dyrenørden Dato 15. Oktober 2012, kl. 09:56
Citat fra: Eliza Dato 15. Oktober 2012, kl. 09:06
Rigtig dejlig nyhed :) er glad for du har taget den beslutning,

Du må jo nok forvente tilbagegang når i flytter, men det lyder bestemt som om det nok skal blive godt igen, for hun har da virkelig vist at hun vil dig <3

Ja det tager jeg så med :D Det værste bliver nu diskutionen med manden ;) Vi havde aftalt at kun 4 ildere skulle med det nye sted. Jeg havde jo bestemt Cruella skulle aflives. Så han er ikke tilfreds og har desværre ikke sagt go for det endnu men håber inderligt det kommer ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre af hende :(

Har verdens skønneste mand! Godt nok gider han ikke ilderne men han sagde mig ikke imod ang. Cruella selvom han var imod igår. Sagde bare til ham da jeg kom hjem at jeg havde været ved at bestille tid til implantat og vaccine til hende, så sagde han bare ok :D Pyha hvor blev jeg bare lettet og mega glad! Idag kunne jeg virkeligt mærke at jeg er glad for hende!
Idag valgte hun ikke selv at komme og putte men jeg tog hende op, lagde hende på armen og nussede hende, hun blev og puttede i 10 min :')