Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Er han kastrereret??

Startet af Jester, 6. Juli 2009, kl. 20:30

Jester

Hej. Vi har netop lige købt en stor hanilder, som skulle (efter sidste ejers udtalelser) være kastrereret. Vi er dog i tvivl, da han parrer sig med vores hun fritte. Ved nogen ,hvad forskel der er på en viril han og en ikke viril han?. Hvad kst. det at få ham kastrereret?. Det skal lige nævnes at han er rolig og meget sød, så hans adfærd overfor mennesker er god.

Katrine

Jeg ville nok vende bunden i vejret på ham :)
Han har jo boller hvis han er veril og ingen hvis han er kastrant :)
Ildere: Loppen & Bamse

Jester

Det har vi gjort, og der er ikke nogen, men det er besynderligt, han vil parre sig, synes jeg. Eller er det normalt?

Barky

Nogen kastererede ildere beholder den tildens.... Markerer han terretorium? (tisser han hist og her og kun en lille smule)

Hvor længe siden er det at han er blevet kastereret?

Er jeres tæve i løbetid?

Lugter han af p*s og er fedtet i pelsen?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Jester

Det hele er meget nyt, da vi fik ham i går. Først gik det super, men så begyndte han at gå løs på hende, hun kan heldigvis gemme sig i nogle rør, så han ikke kan nå hende. Jo, han har tisset sit territorium af..Hvornår han er kastereret, ved vi ikke, men han skulle være 4 år, så det er nok længe siden.
Måske er det sådan at ildere mødes, jeg ved jo ikke lige noget om det, da vi kun har haft Jester, som nu har været alene i 3 år.

tzari

Jeg ser følgende muligheder for hvad der sker:

1: Det er ikke parrings forsøg men dominans
2: Tæven er i løb og han forsøger at hjælpe(har en hankat der gør det)
3: Han er kastreret men var kryptokid og dyrlægen fjernede kun den synlige kugle.
4: Hvis han er 4-5 års tid KAN det være binyre kræft da det kan give dem deres drifter tilbage igen

Mulighed 3 er mest sandsynlig hvis han er som Barky beskriver det.

Lyder nogle af mulighederne realistiske udfra hvad i ser :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

var hun steriliseret? Og lugter han mere voldsomt end hende?
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Jester

Ja, hun er sterialiseret og han lugter ikke mere end hende.

Måske er det bare deres måde at lære hinanden at kende på.. men hun skulle jo helst have en ven i hamog ikke en fjende. Ingen af dem bløder eller har sår, så det er ikke så hyppigt, da hun holder sig væk. Det skal også lige siges at han er dobbelt så stor som hende..

PiaLyng

Jeg er tidligere ejer, som tog ham ind fra en anden. Har været ved dyrelægen hvor han sagde alt var fint med ham.

Julius afmærker sit territoriom, og han er lidt små fedtet i pelsen. Han skulle efter hvad tidligere ejer sagde være kastereret.. Og han har ingen boller, hvad jeg eller kæresten kunne se (det var sådan set kærestens ilder).

Har hørt at virile hanner ikke er flinke mod kastereret hanner. Men han var flink ved Felix, og han prøvede at dominere pigerne ved at lige lave en "bolle bevægelse" mod dem.

tzari

nogle fertile hanner kan godt gå sammen med kastrater  :) Lyder på mig som om han nok var kryptokid og har en kugle i bughulen eller begyndende binyre kræft i worse case  :( . Forudsat det er længe siden han blev kastreret og ikke sket inden for sidste par måneder.

Jester

Vi må se an, og jeg håber de kan enes, for det er synd, hvis hun bliver bange for ham. Overfor os er han kælen og nem. Men det er jo hende, der skal gå i bur med ham.

Namilla

Så længe han parrer hende, så synes jeg ikke de skal bo i bur sammen...det er simpelthen synd hvis hun skal leve med de overgreb...
Hvis det var mig, så ville jeg holde dem adskilt, og kun have dem ude og løbe sammen (og kun under opsyn) og så evt. se tiden an, selvom jeg nu ikke helt tror det bliver bedre... og så ville jeg få ham scannet ved dyrlægen for at se om han evt. skulle have en testikel der sidder oppe i bughulen...det kan nemlig være den der er skyld i det...

PiaLyng

Namilla - han parrede også mine ildere under de første par møder, men det stoppede han med igen :-).

Jester

Tak for jeres svar og råd, vi ser tiden an. Meningen var at de skulle have fornøjelse af hinanden..men sådan ser det desværre ikke lige ud til.

Jester (hunnen) kan løbe ned i andre bure, hvor hannen ikke kan komme, så der har hun fred og ro.

Du har ret i, at hun selvfølgelig ikke skal udsættes for det hver gang de ses,- men samtidig skal de også lære hinanden at kende. Det er svært, men at have to fritter i hvert sit bur er ikke løsningen. Godt hun kan komme væk fra ham, når han er for voldsom.

AlisVolatPropiis

Giv dem lige lidt mere tid...de skal lige finde ud af hvem der bestemmer, og hvad den anden er for en....det er ganske normalt.... :)
Måske er han kryptokid, men det kan en skanning vise.
Men ligenetop med sammeførringer må man til tider være lidt hård...og så længe der ikke er blod analvæske og angstafførring så er det faktisk ikke så slemt...og nej selvfølgelig skal han ikke voldtage hende...men er det dominansbevægelser på hende eller regulær seksuelt adfærd?

Jeg tror bare i skal give dem plads og tid....