Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Bytte til en bedre

Startet af Black Diamond, 3. August 2009, kl. 15:46

Black Diamond

Kære alle

Et nødråb fra en træt ilder pige. For lidt over 3 uger levede jeg et godt liv, havde mine to venner Tjalfe og Fiona ved min side og havde ikke det store bekymringer i mit liv. Eller jo, en mad mor der ikke altid kunne se det sjove i at man lavede ballade. Men som elskede mig som den eneste ene.

Men for 3 uger siden tog min kære madmor på "ferie" TROEDE jeg.. Hun tog af sted Fredag morgen. Jeg blev kysset og krammet og var helt sikker på at når hun kom hjem havde hun nogle nye godbidder med hjem. For det har hun altid når hun er længe væk. Hun snakkede godt nok om at hun havde en søster elller bror med hjem, men mine søstre har jeg jo mødt hos min gamle madmor, Og de er søde nok så det tænkte jeg ikke mere over..
Lørdag kom mine mormor. Hun snakkede lidt med mig og legede med mig og tjalfe på gulvet gav os lidt mad og vand og kørte igen.
Men søndag skete det der så ikke måtte ske :nej:. Min madmor havde 5 små møgunger med hjem. Jeg sad bag døren da hun åbnede kassen med de 5 bandaler i. Jeg kunne høre dem, men havde aldrig troet at det var så slemt som det var. De to af dem var hanne. Og jo tak, jeg har prøvet en viril han en gang, Tjalfe. Men dengang blev han kørt ned til hende der dyrlægen som altid vil se ind i min mund og trykker mig på maven.. Han blev pludselig så sød og lugtede ikke så meget af mand mere da han kom hjem igen.
Men mor siger at disse to ikke skal til dyrlægen og at de alle 5 skal blive her :o.. Jeg gik staks i strække :@. Satte mig under mors reol og sørgede for at vise mor hvor utilfreds jeg var med de små møgunger. Jeg havde da også held til at bide den brune af dem i næsen da han kom for tæt på mig, haha så kan han lære det :dans:.

Men de bruger mine lyserøde køjer og Olives gamle lyserøde kurv. Og oven i købet har de savlet min grønne krokodille :@, det er altså KUN Fiona der må det. Og de kysser med MIN mor :(.. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få held med at få hylet dem ud igen. Tjalfe og Fiona kom og trøstede mig. Jeg prøver hele tiden af få mor til at forstå at det ikke er ok at hun vil havde dem. Her går man og er sød og prøver ikke at bide og lave "uheld" på gulvene. Og hvad er takken :'(??

Jeg vil derfor gerne bytte min madmor ud. Er der nogen her i dette land der kunne tænke sig at bytte hende ud med jeres. Jeg vil måske gerne give lidt godbidder fra min gemmested for hende hvis det er :).

Båt båt Felina..

Bawa

Hej Felina ..

Jeg vil rigtig gerne bytte!
Herhjemme er jeg blevet sat i bur for mig selv, fordi jeg hele tiden hopper på emma og sheila.
Kan godt fortælle dig at det er surt at være mig! Så kan jeg bare sidde her og kigge mens de andre leger!
Og når jeg endelig kommer ud, så er de andre gået i seng, og jeg må ikke komme ind til dem!
Så kan jeg lege alene - eller med dumme madmor ..

Det lyder som om du har det hårdt, men jeg vil gerne have fem unger at lege med!
Det er da bedre end at bo alene og ikke at må lege med mine fire "søskende"! ..

ilderhilsen Kumo, den ensomme  :nej:

lille_jill

Kære Felina

Jeg syntes, at du skulle smide alle de der grimme nogen ud (de hedder forresten hvalpe, klamt ikk? ). De gør jo ikke nogen nytte. De kan ikke andet end at skide, bide og være pisse irriterende. Så mit råd til dig er, at liste dig ind på dem om natten og forskrække dem. Hvis de ikke dør af et hjertestop, så bliver de bange og vil savne deres mor og så er det bare at vente på, at de forsvinder.
Tro mig, jeg har selv haft problemet.. Hun hed Penny og løb hele tiden knald-forvirret rundt over det hele. Efter det var overstået, blev vi bedste venner! Du kan selfølgelig gøre som jeg gjorde: "tag en laaaaaaang lur og håbe på, at når du vågner, så ligger alle de tossede ildere rundt om dig og elsker dig."
Husk at du er en speciel ilder, selvom at der også er kommet andre i din madmors familie.

Knus og båt fra Chucky

P.s: Jeg er den meget klog ilder, så du gør klogt i at lytte til mine råd!

Black Diamond

Hej Chucky

Jamen jeg er da en utrolig klog ilder. Helt sikkert 8) Jeg har indtil nu prøvet at lukke øjnene og så håber på at når jeg åbnede dem så var den klamme hvalpe, var det det du kaldte dem?? væk.. Men indtil nu har det ikke virket. Madmor er åbenbart også ude på at drille mig. den mindste af dem, tut kalder hun den.. Haha tut hold kæft mand et lallet navn :fnis:. Hun har sat ham i et bur oven på et højt bord. Jeg har nu i flere dage prøvet at komme op på det bord for at skræmme livet af ham, men jeg kan bare ikke komme op. er helt sikker på mor prøver mig af i det her. Men jeg ved ikke hvorfor..

Kumo , hmm jeg føler mig også meget ensom nu. Mor ser slet ikke mine meninger om de små "hvalpe" tilstedeværelse alvorligt. Hun ringede endda til min gamle madmor for at høre hvordan hun skulle få mig ned på jordren. Ha som om jeg bare føler mig misforstået her :'(

Men jeg vil gerne bytte med din madmor. Tror du virkelig du kan klare 5 hvalpe :S siger dig de lugter. og værdst af alt.. i går fik de hul på min flaske lakseolie.. og de fik smurt hele vores værelse ind i det. og mor blev ikke engang vred. Hun burde da havde kylet dem i affaldskaten der!! Havde det været mig var hun blevet vred og sat mig i bur..

Bawa

Kære Felina ..

Jeg kan sagtens forstå at du føler dig misforstået!
Jeg har det på samme måde! Tænker lidt "hvorfor må ludo sove med pigerne når jeg ikke må?" ..
Jeg var her før de to andre drenge, og alligevel er det MIG der ender som alene-ilder  :(

Fem hvalpe der stinker og er træls kan kun være bedre end Inu og Ludo's hoverende grin når de er ude og jeg ikke er!

*suk* .. Håber du klarer den. Ildermys, Kumo <3

Black Diamond

Hej Kumo.

Jeg føler virkelig med dig så. Det er træls at være alene. Jeg har heldigvis Fiona og Tjalfe <3 De hjælper mig med at holde de der hvalpe i kort snorr.måske vi kunne lave en klup  os 4 ,mod dumme madmødre der ikke forstå hvad det kræver at havde smukke, kloge og fantastiske dyr som os?? Helt ærlig.. VI kom først, nå!!

Ilder kys fra Felina <3

Pipvig

Kære Felina

Jeg synes det er rigtig synd for dig. Jeg ville ikke bytte med dig for noget men hvis du trænger til ferie fra de små grimme nogle så må du godt komme herhjem. Min madmor skal nok give dig nogle mus så du bliver glad igen. Jeg har ikke spurgt hende men det er jeg sikker på hun vil.
Hvem er det der trykker dig på maven? Jeg tror nemlig det er sådan en mig og Viktor skal til snart. Min madmor siger hun synes det er synd for os. Jeg ved ikke helt hvorfor vi skal vist være der nogle timer. Ginger skal også med men hun skal ikke være der helt så lang tid. Ved du hvad det er for noget?

Kærlige hilsener

Max

Bawa

Hej Felina.

Ja, lad os lave vores egen klub!
Så kan vi støtte hinanden i tankerne <3

Håber snart din madmor smider stinkbomberne for porten!

båt båt, Kumo.

Black Diamond

Hej Max

Jamen min mor kalder det for en ilderlæge, eller dyrlæge eller sådan noget..Men hun er nu meget sød hende der lægen der.. Men sidste gang jeg var der fik hun mig til at tisse i en kop fordi hun skulle lave en prøve. Dyrlæger er tit meget søde. Tror ikke du skal var narvøs for det. Hende den gamle dyrlæge jeg havde før hun havde en bog hvor der stod alt om ildere. Jeg kan også huske at jeg engang kom ind til den dyrlæge og så skulle jeg sove og da jeg vågnede så var jeg helt bar på maven. Og hele aftenen lå jeg hos min mor på hendes mave. det var vildt hyggeligt men jeg var bare så træt. Det værdste er bare at de har sådan en spis ting de prikker ind i huden og det gør seriøst ondt :X  og tænk engang min mor betaler hende for det :o
kæmpe ilderknus Ferlina

Black Diamond

Kære kumo.

Ja vi laver en modstans gruppe mod dumme madmødre og klamme hvalpe.. Tjalfe og Fiona er med på den 8)

Kram Felina

Pipvig

Citat fra: Black Diamond Dato  3. August 2009, kl. 16:32
Hej Max

Jamen min mor kalder det for en ilderlæge, eller dyrlæge eller sådan noget..Men hun er nu meget sød hende der lægen der.. Men sidste gang jeg var der fik hun mig til at tisse i en kop fordi hun skulle lave en prøve. Dyrlæger er tit meget søde. Tror ikke du skal var narvøs for det. Hende den gamle dyrlæge jeg havde før hun havde en bog hvor der stod alt om ildere. Jeg kan også huske at jeg engang kom ind til den dyrlæge og så skulle jeg sove og da jeg vågnede så var jeg helt bar på maven. Og hele aftenen lå jeg hos min mor på hendes mave. det var vildt hyggeligt men jeg var bare så træt. Det værdste er bare at de har sådan en spis ting de prikker ind i huden og det gør seriøst ondt :X  og tænk engang min mor betaler hende for det :o
kæmpe ilderknus Ferlina

Kære Felina...

En spids ting? Oh oh.. Det tror jeg nok jeg har prøvet også jeg håber jeg ikke skal det igen. Min mor siger at vi skal derover mig og Viktor fordi at vi er blevet store og vi skal kunne lege sammen med Ginger længe endnu. Det lyder da meget hyggeligt synes du ikke?
Min mor siger også at vi skal holde en lille fest når vi kommer hjem derfra. Jeg tror hun kalder hende for Dr. Dyr.
Havde de virkelig fjernet alt din pels på maven mens du sov? Gad vide hvad de skulle bruge den til... Havde du slet ikke mærket noget?

KæmpeIlderKnus

Max

Black Diamond

Hej Max

Jeg tror måske dyrlægen bare godt kunne lide pels og derfor måske ville prøve hvordan det er at gå med pels :fnis:. Men jeg kunne ikke mærke noget. som sagt så sov jeg bare.
Den der spidse ting er desværre en dum av av ting. Jeg syndes også dyrlægen er dum når hun bruger den. Men min mor siger at det er for at jeg ikke bliver smidtet med en farlig sygdom, og det vil jeg jo helst heller ikke.
Hmmm min mor holdte ingen fest for mig da jeg kom hjem.. Måske jeg heller skulle bo hos dig?? smager jeres mad godt?
Så kunne jeg måske bytte min madmor ud med din??

Båt Båt Felina

PiaLyng

Orv jeg har virkelig ondt af dig :(
Selvom jeg ikke ved hvad du rigtigt snakker om, lyder ikke sjovt. Jeg har hørt madmor og madfar snakke om at de skal ned og besøge en eller anden med nogen som mig, sidst de gjorde det kom de hjem med Hexia :X og hun var hysterisk, men sød nok nu!
Men jeg vil ikke bytte madmor ud nu :/ hun er begyndt at give mig (ja alt hvad der kommer ind i buret er mit!) alt muligt godt :)! så ikke nu. Måske senere :D

Ilderkram fra Felix <3

Pipvig

Citat fra: Black Diamond Dato  3. August 2009, kl. 18:56
Hej Max

Jeg tror måske dyrlægen bare godt kunne lide pels og derfor måske ville prøve hvordan det er at gå med pels :fnis:. Men jeg kunne ikke mærke noget. som sagt så sov jeg bare.
Den der spidse ting er desværre en dum av av ting. Jeg syndes også dyrlægen er dum når hun bruger den. Men min mor siger at det er for at jeg ikke bliver smidtet med en farlig sygdom, og det vil jeg jo helst heller ikke.
Hmmm min mor holdte ingen fest for mig da jeg kom hjem.. Måske jeg heller skulle bo hos dig?? smager jeres mad godt?
Så kunne jeg måske bytte min madmor ud med din??

Båt Båt Felina

Kære Felina

Det var da en sjov dyredame du var hos :fnis: det er da kun os der går med pels. Min mor siger at der er nogen der går med pels men at hun ikke helt forstår dem, for hun vil hellere have dem med indlagt varme i, jeg tror hun mener os.
Min mor siger at du er velkommen til at komme med til vores fest. Vores mad smager rigtig godt kan du tro. Min mor siger at jeg er blevet lidt for tyk af den men det er fordi at den smager så godt.
Vi spiser også tit mus, det er guf, kan du lide mus? Det er min livret.
Jeg tror Ginger ville blive glad hvis du kom på besøg, jeg tror hun savner en pige at snakke med engang imellem.
Hvis du har lyst til at blive så må du også gerne det men tror du ikke din madmor ville savne dig?

KæmpeIlderKram og IlderKys

Max

Black Diamond

Hej Max..

Nej desværre jeg kan ikke lide kød. Eller jeg kan godt lide at lege med en mus eller kylling. Men jeg gider ikke spise dem. Derfor får jeg dem ikke mere :'( De var ellers så sjove, men mor siger man IKKE må lege med maden og at de for dyre til at man må gemme dem alle vegne og lege med dem. Men som sagt min madmor er kedelig :P Man må ingen sjove ting her i huset. Og jeg er ellers god til at finde på sjove lege og grave i planter og tippe glas med vand og sådan noget ud over bordret. Men nej det må man ikke her i huset.. Kedelige kedelige mor!!! Vi er virkelig forsømte kan jeg fortælle dig, alt det sjove det må man ikke.
Men jo min madmor ville savne mig <3. Men så kan hun jo vælge mellem mig og de der små hvalpe der hun har fået sig  :fnis:
Vi vil gerne komme til fest hos dig siger min mor..

Hilsen Felina