Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

En december morgen med Zefyr og Luna

Startet af FerretParadise, 4. December 2009, kl. 11:32

FerretParadise

Jeg har haft en dejlig morgen med Zefyr og Luna, mine 2 ældste dyr her hjemme. <3
Først børstede vi tænder, det gør vi nemlig hver morgen. De gider nemlig ikke spise barf, og så må man få børstet tænder i stedet for. :P
Bagefter så skulle der leges, og det gik ud over deres nye legetøj, som jeg har sat den i klemme i bogreolen, så de rigtig kan lege med den. Og det pissede virkelig Zefyr af, at han ikke kunne gemme den under sofaen.
Jeg ved godt dette nok er lidt mange billeder, men ja, bær over med mig.























Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Total hygge  :D

Zefyr se ud som om han hygger sig  :fnis:

A_M_T >Team Unique Ferrets<

sikke nogle dejlige billeder!
nu spørger jeg nok lidt dumt! tager du en tandbørste eller???

FerretParadise

Ja Zefyr havde det helt herligt. Luna mente nok han var lidt fjollet, så sjov var den bamse ting da heller ikke.
Men Zefyren kan virkelig blive vred på den, fordi han ikke kan gemme den. Åh han er sjov. :dans:
Ann Hillerslev.

FerretParadise

Citat fra: A_M_T Dato  4. December 2009, kl. 11:36
sikke nogle dejlige billeder!
nu spørger jeg nok lidt dumt! tager du en tandbørste eller???
Nej du spørger ikke dumt.
Jeg bruger en lille tandbørste, en til  små børn. Med den kan man nemlig let komme til inde ved de bagerste kindtænder som er vigtige at få børstet da det tit er der de danner tandsten. Jeg bruger så tandpasta til hunde med leversmag, det kan de godt lide.
Ann Hillerslev.

PiaLyng

Rigtig gode billeder og utrolig smukke dyr :)!
Ser ud til at være et sjovt stykke legetøj :fnis:

PiaLyng

Citat fra: FerretParadise Dato  4. December 2009, kl. 11:40
Citat fra: A_M_T Dato  4. December 2009, kl. 11:36
sikke nogle dejlige billeder!
nu spørger jeg nok lidt dumt! tager du en tandbørste eller???
Nej du spørger ikke dumt.
Jeg bruger en lille tandbørste, en til  små børn. Med den kan man nemlig let komme til inde ved de bagerste kindtænder som er vigtige at få børstet da det tit er der de danner tandsten. Jeg bruger så tandpasta til hunde med leversmag, det kan de godt lide.

Det egentlig smart - måske skulle jeg overveje det med Freja som ikke rigtig vil have kød (Har dog spist sit første kød idag :dans:)

Line

Sikke nogle fine billeder :D
Og hvor smart med tandbørsten. Kan du se på dine dyrs tænder om det hjælper?
- Mener i forhold til hvis du nu ikke gjorde det et stykke tid.... :)

Shamua

#8
Bliver helt glad indeni af at se dine billeder :)...

hvor har du købt tandpastaen? jeg har lige købt tandbørste til venus... hun gider heller ikke kød... mangler bare tandpastaen.

Vh. Marianne

Bawa

Det er lige før man kan se vreden i deres øjne :fnis: "MIIIIN!!!!" ..
Super gode billeder .. Dine dyr er så smukke :love:

FerretParadise

Citat fra: Line Dato  4. December 2009, kl. 11:42
Sikke nogle fine billeder :D
Og hvor smart med tandbørsten. Kan du se på dine dyrs tænder om det hjælper?
- Mener i forhold til hvis du nu ikke gjorde det et stykke tid.... :)
Jeg ved det hjælper, og jeg kan se det. Specielt kan jeg se det på Luna ret hurtigt. Hun har nemlig for et par år siden knækket lidt af sin ene hjørnetand, og her det sidste år er der kommet sådan nogle sorte "striber" på den. De er forsvundet nu. Det er jo meget vigtigt at holde en god mund hygeine hos vores dyr, så de ikke får belægninger på tænderne.
Tandsten opstår jo fordi kalksalte fra spyttet bliver aflejret i belægningerne.
Den bakterievækst der foregår i tandsten kan resultere i tandkødsbetændelse og dermed medføre paradentose, som giver løse tænder og i værste fald livstruende bakteriesygdomme i forskellige organer. Hyppigst angribes hjerteklapper, lunger og nyrer.
Ann Hillerslev.

FerretParadise

Citat fra: Shamua88 Dato  4. December 2009, kl. 11:49
Bliver helt glad indeni af at se dine billeder :)...

hvor har du købt tandpastaen? jeg har lige købt tandbørste til venus... hun gider heller ikke kød... mangler bare tandpastaen.
Jeg har købt den i en almindelig dyrehandel. Den kunne fåes med to forskellige smagsvarianter.
Ann Hillerslev.

Line

Okay.. Har nemlig selv en der ikke gider kød, så det var jo en meget god idé det der :)

FerretParadise

Jeg gør det med tandbørstningen til en hyggestund med dem.
Så sætter vi os sammen ude på køkkengulvet, og de sidder så hos mig imens jeg børster. Det tager jo ikke så lang tid, og bagefter så får de olie, og vi nusser lidt. Alt foregår i et stille og roligt tempo, og de har efterhånden fundet ud af, at det bare er noget der lige skal overståes, og så kommer olien. De stritter ikke engang imod mere. 8)
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

ahrr smart. men så kommer mit andet spørgsmål! hvordan i al Verden får du dine dyr til at sidde stille og åbne munden?????