Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvad gør i?

Startet af Tazz, 5. Februar 2010, kl. 19:48

Tazz

Ja, jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle oprette dette emne.
Derfor satte jeg det ind her ;)

Vil bare høre hvordan i undgår at lugten fra jeres totter kommer til at sidde i jeres tøj?
Altså vores totter bor i stuen, og har nu hørt fra nogle stykker, at lugten fra dem sidder i vores tøj..
Og snakkede med en idag, som sagde at det ikke ville hjælpe hvis dyrene kom i et rum/værelse for sig selv, for lugten ville stadig være i hele huset.

Ordner bakker osv hver dag, og har trægulve som vi også vasker tit, men folk mener alligevel at lugten sidder i vores tøj..

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om der er nogen som har nogle gode råd til hvad man kan gøre?

Amazing Ferret

Lugten vil altid sidde i dit tøj ligemeget hvad du gør

KariN

Det eneste gode råd jeg kan komme med er; skift tøj, gå i bad osv. efter dyrene er lagt i seng hvis i skal noget :) (det er altså ikke ment som om at jeg tror at i ikke går i bad) ;)

Jeg hørte også en del til det med lugten i tøjet fra min familie i starten, men ja ildere lugter lidt anderledes end mange andre kæledyr og til sidst vænner folk sig til det og stopper med at kommentere det :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Tazz

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Februar 2010, kl. 19:51
Lugten vil altid sidde i dit tøj ligemeget hvad du gør

Det vil jeg også mene..
Men ville gerne høre om der måske var nogen der havde nogen gode råd til hvad man måske kunne gøre?
Der er nogle der mener at vi skal have dem boende udenfor, hvilket jeg ikke har lyst til..

Citat fra: KariN Dato  5. Februar 2010, kl. 19:58
Det eneste gode råd jeg kan komme med er; skift tøj, gå i bad osv. efter dyrene er lagt i seng hvis i skal noget :) (det er altså ikke ment som om at jeg tror at i ikke går i bad) ;)

Jeg hørte også en del til det med lugten i tøjet fra min familie i starten, men ja ildere lugter lidt anderledes end mange andre kæledyr og til sidst vænner folk sig til det og stopper med at kommentere det :)

Ja, men det hjælper jo ikke hvis lugten sidder i hele huset?
Altså vi har jo vænnet os til lugten herhjemme, derfor generer det jo ikke os.. Hvis i forstår hvad jeg mener?

KariN

Jeg forstår skam godt hvad du mener :) Men ja der er ikke så meget andet at gøre end at sørge for at ilderne ikke ligefrem hopper rundt i klædeskabet og ja så vente på at folk vænner sig til det :) (personligt kan jeg lugte på folk der har kat eller hund, fordi det er en lugt jeg ikke er vant til dagligt) så med tiden vænner folk sig til det :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Lea

Ja Natascha du ved hvad jeg mener til det ang den *bip* siger til dig .

men forstår ikke hvorfor den *bip* ikke siger noget til mig jeg må sku da også lugte af ildere ligesom dig ?

Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Amazing Ferret

Jeg ved ikke helt hvad det er for nogle råd du vil have - for hvis ilderne er hopper rundt i dt hjem, så har du lugten alle steder og den kan jo ikke bare lige fjernes, andet end når man vasker sit tøj

Men ja jeg gør som KariN siger og så må folk bare finde sig i jeg lugter af ilder :fnis:

Tazz

Citat fra: KariN Dato  5. Februar 2010, kl. 20:07
Jeg forstår skam godt hvad du mener :) Men ja der er ikke så meget andet at gøre end at sørge for at ilderne ikke ligefrem hopper rundt i klædeskabet og ja så vente på at folk vænner sig til det :) (personligt kan jeg lugte på folk der har kat eller hund, fordi det er en lugt jeg ikke er vant til dagligt) så med tiden vænner folk sig til det :)

Dyrene får ikke lov til at komme ind i skabet ved tøjet, men vores tøj ligger  dog i et skab i stuen.. Og det mener folk så er nok til at vores tøj lugter af dyrene..

Citat fra: Lea Dato  5. Februar 2010, kl. 20:08
Ja Natascha du ved hvad jeg mener til det ang den *bip* siger til dig .

men forstår ikke hvorfor den *bip* ikke siger noget til mig jeg må sku da også lugte af ildere ligesom dig ?

Ja, ved jeg.. Fordi hun åbenbart synes det er sjovere at være på nakken af mig konstant..
Men jeg kan så heller ikke lugte på dig at du har Balou'sen, og lige for tiden kan jeg slet ikke.. Er helt snottet :)

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. Februar 2010, kl. 20:09
Jeg ved ikke helt hvad det er for nogle råd du vil have - for hvis ilderne er hopper rundt i dt hjem, så har du lugten alle steder og den kan jo ikke bare lige fjernes, andet end når man vasker sit tøj

Men ja jeg gør som KariN siger og så må folk bare finde sig i jeg lugter af ilder :fnis:

Problemet er at de brokker sig selvom vores tøj lige er blevet vasket, så det er åbenbart heller ikke nok, og bruger endda dobbelt så meget skyllemiddel end jeg gjorde før jeg fik totterne.. De siger at lugten altid vil sidde i tøjet, uanset hvor mange gange man vasker det..

Stubba

*bip* lyder i hvert fald ikke som om i lægger nogen ud ;) ;) ..

Man lugter altid af det dyr man har .. man ligger bare ikke selv mærke til det.
- Men altså .. man kan jo mindske lugten. Hvis det er i hjemmet det lugter, så kan man jo vaske tæpper og puder i stuen fx! (og dyrenes tæpper og alt det) ..

og fx. herhjemme - der er dyrene bandlyst i soveværelset. Lige præcis for at lugten ikke skal sætte sig i tøjet. Men også for at der ikke skal være dyrehår på tøjet ..
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Lea

Men altså den *bip* den lukke numsen hun er så dum.. Kan slet ikke ha hun skal blande sig sådan i andres liv..
Jeg synes ikke du lugter. altså man kan ikke lugte nogle ildere overhovedet..

Nu er det ingen herinde .. det er en lærer på vores skole .. det er for ikke at sige nogle navne eller for mange grimme ord (:

Altså min ilder er overalt i mit hjem dog ikke i mit rene tøj det ligger i et skab og kan han ikke finde ud af at åbne (: heldigvis .

Tazz

Citat fra: Rofus Dato  5. Februar 2010, kl. 20:16
*bip* lyder i hvert fald ikke som om i lægger nogen ud ;) ;) ..

Man lugter altid af det dyr man har .. man ligger bare ikke selv mærke til det.
- Men altså .. man kan jo mindske lugten. Hvis det er i hjemmet det lugter, så kan man jo vaske tæpper og puder i stuen fx! (og dyrenes tæpper og alt det) ..

og fx. herhjemme - der er dyrene bandlyst i soveværelset. Lige præcis for at lugten ikke skal sætte sig i tøjet. Men også for at der ikke skal være dyrehår på tøjet ..

*Bip* Er ikke en herfra, eller en som andre end Lea og jeg herinde fra ved hvem er :) Det er en person som har været MEGET på nakken af mig siden vi mødte personen første gang..

Dyrenes tæpper, må de vaskes med almindeligt vaskepulver? Skyllemiddel er der vist noget med at man slet ikke må bruge til dem ikke?

Vores dyr kommer heller ikke i soveværelset, men det gør vi så heller ikke selv pt, vores soveværelse er fyldt med fugt og svamp, og vi har begge fået luftvejssygdomme af det, så kan ikke trække vejret når jeg er i vores soveværelse. Derfor sover vi i stuen, og har vores tøj i et skab i stuen lige pt (Håber at vi kan flytte hurtigst muligt)

Det med dyrehår, synes jeg er næsten umuligt, altså f.eks vores hunde og katte går jo op af os hver dag, derfor er der mange hår.

Tazz

Citat fra: Lea Dato  5. Februar 2010, kl. 20:23
Men altså den *bip* den lukke numsen hun er så dum.. Kan slet ikke ha hun skal blande sig sådan i andres liv..

Nu er det ingen herinde .. det er en lærer på vores skole .. det er for ikke at sige nogle navne eller for mange grimme ord (:

Altså min ilder er overalt i mit hjem dog ikke i mit rene tøj det ligger i et skab og kan han ikke finde ud af at åbne (: heldigvis .

Nej, hun blander sig lidt for meget..

Ja, men vores rene tøj, ligger også i et skab, som dyrene ikke kan komme ind i..
Men det hjælper åbenbart ikke.. :(

Lea

Citat fra: Tazz Dato  5. Februar 2010, kl. 20:27
Citat fra: Lea Dato  5. Februar 2010, kl. 20:23

Nej, hun blander sig lidt for meget..

Ja, men vores rene tøj, ligger også i et skab, som dyrene ikke kan komme ind i..
Men det hjælper åbenbart ikke.. :(

Må altså stå der en dag hvor hun siger det til dig.. men svært når hun tager dig ind på kontoret. ellers må du sige mandag som vi har snakket om at du ikke vil være i et rum med hende alene mere . (:

Namilla

For det første, hvis det her er en lærer der siger det, så gå til skolelederen... i hvert fald hvis hun siger det sådan, som I får det til at lyde... Sådan noget må en lærer slet slet ikke sige...
Derudover, så vær da ligeglad... kan du ikke være ligeglad med, at der er en person der synes noget negativt? Det lyder jo ikke ligefrem til at personen er en du bryder dig om i forvejen...så blæs da på hendes mening...
Ilderlugten vil altid kunne lugtes i tøj og møbler...sådan er det bare... det vil ikke ændres af at ilderne flytter udenfor, med mindre de slet ikke kommer ind så...
Helt ærligt, jeg har svært ved at forstå postyret over at der er 1 menneske der synes at dit tøj lugter... Ja, og så synes jeg at mennesker der ryger lugter, og nogle gange bruger de en parfume som jeg ikke kan lide, men sådan er livet nu engang bare ind imellem...

Tazz

Citat fra: Namilla Dato  5. Februar 2010, kl. 21:14
For det første, hvis det her er en lærer der siger det, så gå til skolelederen... i hvert fald hvis hun siger det sådan, som I får det til at lyde... Sådan noget må en lærer slet slet ikke sige...
Derudover, så vær da ligeglad... kan du ikke være ligeglad med, at der er en person der synes noget negativt? Det lyder jo ikke ligefrem til at personen er en du bryder dig om i forvejen...så blæs da på hendes mening...
Ilderlugten vil altid kunne lugtes i tøj og møbler...sådan er det bare... det vil ikke ændres af at ilderne flytter udenfor, med mindre de slet ikke kommer ind så...
Helt ærligt, jeg har svært ved at forstå postyret over at der er 1 menneske der synes at dit tøj lugter... Ja, og så synes jeg at mennesker der ryger lugter, og nogle gange bruger de en parfume som jeg ikke kan lide, men sådan er livet nu engang bare ind imellem...

Først vil jeg lige sige, at dette IKKE er oprettet for at skabe postyr som du kalder det.. Men for at høre om der var nogle måder man kunne undgå at det var for slemt på.. Og man kan vel godt tillade sig at spørge om ting herinde uden at være ude på at lave ballade, og postyr..? :)
Og jo, jeg har skam ingen problemer med at der er nogen der synes noget negativt om mig, har vænnet mig til at folk generelt har noget imod mig, selvom jeg ikke er en opfarende type, jeg er en type der mest holder mig for mig selv.. Og gider ikke spilde min tid på at kritisere andre.. Og vil så også sige, at jeg ikke spørger for at gøre den ene person "tilfreds", men der er andre der har nævnt det med ilderlugten, og så tænker jeg også på min fremtid. Jeg skal starte på en kokke-uddannelse, og så er det måske ikke så fedt hvis man ikke kan få et arbejde hvis det er så slemt som vores lærer bliver ved med at sige.