Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Mit knuste hjerte

Startet af Black Diamond, 7. Juni 2010, kl. 02:16

Starshineferrets

Og så blev mit inlägg ignoreret kan jeg se. Hvorfor pröver du så ikke at give ham kortison, som jeg forslog den anden dag? Elle rmsåke at tage ham till en fornuftig dyrlege. Der findes ikke så mange forskellige sygdomer som normalt set rammer ildere faktiskt. Det drejer sig fremst om 3. Insulinoma, binyrekräft og Lymfom af forskellige varianter. Lymfom kan give en hel masse symptomer, og en del kan så passe ind på tjalfe. Men de andre to sygdomer kan også give en hel masse forskellige symptomer, som også delvis skulle kunde passe ind. Men hvad de 3 har gemensamt er at alle 3 faktiskt går at diagnosticere uden allt for store problemer. Hvis veterinären så aner hvad de laver self. Foruden det findes der en hel del man kan lave for at give dem en god tid, livekvalité, og bliver i relativt god stand igen.

Kan ikke sige andet en at jeg giver CMS rett i det her. Kan slett ikke se noen fornuftig ursag till at finde et nytt hjem till en ilder som mest sansynligt er syg. Ikke heller at give en ilder fred, når du selv skriver at han er aktiv og glad, og der stadigt ikke er noen diagnose på ham, og det virker heller ikke som der er blevet lavet rett mange af de riktige undersögninger for at finde ud hvad som er galt. Fint nok at tage nye dyr hjem, men ja, de gamle skall alltså ikke behöve rames af det hver gang synes jeg.

FerretParadise

Som jeg skrev længere oppe i tråden, så synes jeg ikke det er fair, at sende Tjalfe ud i et nyt hjem.
Han er jo glad hos dig, så jeg ser ingen grund til at sende ham væk, og da slet ikke hvis han er syg.

Så jeg er 100 % enig med CMS og Starshineferrets. (Cille nu er jeg også rygklapper)
Ann Hillerslev.

Lea

Citat fra: FerretParadise Dato  8. Juni 2010, kl. 07:32
Som jeg skrev længere oppe i tråden, så synes jeg ikke det er fair, at sende Tjalfe ud i et nyt hjem.
Han er jo glad hos dig, så jeg ser ingen grund til at sende ham væk, og da slet ikke hvis han er syg.

Så jeg er 100 % enig med CMS og Starshineferrets. (Cille nu er jeg også rygklapper)

Sorry men ser du ikke hvad Hun skriver ?

"nogle gange synes jeg ikke rigtigt folk læser hvad man faktisk skriver"
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

FerretParadise

Citat fra: Lea Dato  8. Juni 2010, kl. 17:53
Citat fra: FerretParadise Dato  8. Juni 2010, kl. 07:32

Sorry men ser du ikke hvad Hun skriver ?

"nogle gange synes jeg ikke rigtigt folk læser hvad man faktisk skriver"
Jo jeg ser hva hun skriver.  ???
Ann Hillerslev.

KittAnderson

Hvorfor tror du at din tæve kan med andre ildere, bare fordi hun kommer i andet hjem?

Jeg forstår virkelig virkelig virkelig ikke dine handlinger....
men okay.. Nu har du jo plads til to nye dyr.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

Hun har skrevet at hun beholder dem...?

KittAnderson

Det havde jeg overset, men maria har også skrevet at tjalfe har fået nyt hjem..
Ja undskyld, men jeg er tom for ord, selvom maria alligevel vælger at beholde dem.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Black Diamond

Kitt: Nu har det jo ikke noget at gøre med om at jeg får "to nye" men at jeg faktisk ikke vidste om Tjalfe fejlede noget alvorligt eller ej.
For Tjalfe skal være hos mig uanset hvad.
Jeg sælger ikke mine dyr for at få nye hvis det er det du tror. For jeg har plads til de hvalpe OG Felina og Tjalfe. Og det handler ikke om plads til flere overhovdet. Nu var tråden heller ikke startet af den grund at jeg ville sælge dem til at starte med. Men mere fordi jeg er fortvivlet over jeg ikke kan finde en oversag til hvad der var med ham. Men vi har fundet en løsning som kan være den mulige grund til det. Og som vi er ved at undersøge. Vi har en tid til Tjalfe hos dyrlægen og der vil han få nye blodprøver og vi vil undersøge ham for de ting Sara og Anika skriver herinde.
Jeg ønsker mine dyr det godt. Og der er ingen tvivl om Tjalfe har det bedst hos mig.
Jeg skrev den her tråd fordi jeg var fortvivlet og fordi jeg ville min dreng det bedste. Jeg må tage alle muligheder for ham i perspektiv. Og det var ikke lige den her reaktion jeg havde regnet med. Da jeg bare ville lette mit hjerte. Men jeg fik skrevet det på en dum måde.

Og jeg har også prøvet at udbedre min fejl ved denne tråd et par gange nu. Men det er bare ikke så nemt når folk holder fast i deres mening om at jeg sælger syge dyr eller at jeg sælger dyr så jeg kan få nye. Hvad gør det virkelig svært at komme vider med tråden for mig. For det er slet ikke det det handler om. Men at jeg var i tvivl om hvad jeg skulle stille op nu. Når intet har virket og der ikke er nogle undersøgelser der har ført til resultat. Det gør mig magtesløs og det var faktisk derfor jeg skrev tråden..

Men som ejer af Tjalfe har jeg også et ansvar til at tage hensyn til hvad hans opdrætter mener om tingene. Og derfor tager jeg også hendes bud på det alvorligt. Lige som jeg ville med en hvilken som helst anden opdrætter jeg havde dyr fra.

Men, folk må jo tro hvad de vil. Men jeg har ikke helt fattet hvilke dyr jeg har solgt for at få nye??
Jeg kan ikke komme i tanke om nogle nemlig..

Annika

Jeg vil sige, at jeg syntes, at det flot, at du overvejer at give Tjalfe et nyt hjem, hvis det er det der kræves, for at han skal få det bedre. Det syntes jeg er flot, for selvfølgelig holder du meget af ham og det fremgår mege tydeligt i dine beskeder. At  det at omplacerere ham så måske ikke er det rigtige, har du fundet ud af, men det var da værd at tage i betragtning, hvis det kunne øge hans livskvalitet, når du nu har prøvet at finde ud hvad han fejler, dog uden succes.
Jeg håber, at din dyrlæge kan finde ud af, hvad der er galt. En diagnose vil ihvertfald være en stor lettelse.

MM-Ferret

Ud fra det med om en tæve kan med andre ildere så kan det nu sagtens lade sig gøre... har set det op til flere gange...

Kender ikke til selve sagen men svarer bare ud af at jeg ved en tæve sagtens kan forandre sig...