Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

hvad kræver en udstilling?

Startet af Fuske, 12. August 2010, kl. 08:30

Fuske

Bliver da lidt interesseret hehe, men med en silver harlekin uden stamtavle og en kommende der måske bliver  albino med en knækket tand... hvad kunne vi så fåud af  udstillinger?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

cibatuchsi

gode venner, en hyggelig dag samt mulighed for dine dyr bliver placeret og får præmie :)
første gang vi tog med var kun med et dyr, da vi bare ønskede at se hvad det var for noget og for at møde en masse mennesker med samme interesse som os.... :)

Fuske

Citat fra: cibatuchsi Dato 12. August 2010, kl. 08:33
gode venner, en hyggelig dag samt mulighed for dine dyr bliver placeret og får præmie :)
første gang vi tog med var kun med et dyr, da vi bare ønskede at se hvad det var for noget og for at møde en masse mennesker med samme interesse som os.... :)

se det er selvf rigtigt og det er da også det der trækker mest hehe kan dog ikke lade være med at tænke på om dyrene er gode nok

FerretParadise

Alle dyr er gode nok, bare de er vaccineret og raske.
Heldigvis så har de forskellige dommere ikke sammen smag, og dømmer ikke altid ud fra det samme, så det er meget forskellige dyr der vinder, fra udstilling til udstilling.
Dog vil en knækket tand trække ned, specielt på en ung ilder.
Ann Hillerslev.

Lena og Peter

Citat fra: Fuske Dato 12. August 2010, kl. 08:30
Bliver da lidt interesseret hehe, men med en silver harlekin uden stamtavle og en kommende der måske bliver  albino med en knækket tand... hvad kunne vi så fåud af  udstillinger?

Rigtig meget hygge og så møder man en masse mennesker med samme interesse som en selv.. Man får også sat billeder på en masse man kun har skrevet med på forumet.

Og så vil jeg da lige tilføje, at vores lille Laban er en Pastel/Silver blanding med hagesmæk, sokker på alle foder, spættede på maven ( alt dette, er det de kalder harlekin i Tyskland) og uden stambog.
Han har i år vundet. 1x3. præmie - 2x 1.præmie - 2 x bedst i farven - 1x bedste senior og 1x BIM.

Så det har ikke så meget at sige om de har Harlekin, stamtavle eller ej.

Shamua

Ja jeg vil jo sige at det kræver: en ilder, en vaccination, en tilmelding og så godt humør :P

Vh. Marianne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Altså sys bestemt ikke du skal holde dig tilbage! det er super hyggeligt og alle har en chance... ingene af mine dyr har tavler og min albino loui har en knægget tand og deltog i junior klassen og alligevel fik begge de dyr jeg havde med en 2. plads i hver deres klasse!

Og der sker bare så mange andre hyggelige ting, f.eks lotteri og man får set og sankket med mange af dem man kun har skrevet med inde på forummer. og ikke mindst set hinandens dejlige dyr( det er dog lidt farligt for så får man lyst til at få MANGE ilderer!)

Anne

Jeg tager også alle mine med selv om den ene har hemivertebrae og den anden som faktisk havde en chance har knækket en tand, den tredje er ved at være lidt gammel at se og mærke på og den fjerde fejler ikke andet end at hun sikkert får minuspoints i håndtering fordi det sidste i verden hun gider er at sidde stille :lol:

AlisVolatPropiis

Det er simpelthen sådan en hyggelig dag hvor alle vi tosser -selvom vi kan virke en smule krigeriske herinde til tider :lol: samles og hygger os :)
Der er små boder, med ilderting, der typisk ikke er til at opdrive normalt i landet. Hygge og mulighed for at se en masse ildere, snakke med en masse og få et godt råd med på vejen. -og som regel et lotteri med fine præmier.

Alle kan deltage, og som før nævnt er dommerne tit med meget forskellig smag, og om ikke andet får man det skema dommeren har bedømt ens ilder på, udleveret bagefter...det er altid sjovt at læse eventuelle kommentarer og se hvordan de bedømmer ilderens udseende. Man kan brokke over de måske ikke finder ens ilder har f.eks et pænt nok hoved, eller glædes over enighed med dommeren over andre kategorier....-for selvf. er ens ilder den smukkeste i verdenen, uanset hvad de siger :P

Det er en lang dag, men sjov, og egentlig som et kæmpe træf.....man får hilst på navnene bag nickene herinde, og man bliver altid positivt overrasket :)

Det er sjovt, og for sjov, alle ildere kan deltage og man tager det ikke specielt slemt hvis man ikke skulle vinde, -men man bliver nu alligevel en smule emotionel når man gør :P

Fuske

det lyder altså super skønt

hvordan tilmelder man? og hvilke er der i dk eller nordtyskland? kan ikke helt overskue sverige og norge da det er noget af en køretur

Det er ikke svært! enten er der en formular på diverse udstillingers hjemmeside eller står der hvilke oplysninger du skal sende og hvilken mail du skal sende til!
her er dem der i DK
http://www.vif-udstilling.dk/
Der er dog ikke flere pladser så vidt jeg ved.
Næste er:
http://www.ilder.dk/
Der kan du tilmelde dig, tilmeldning er dog ikke startet endnu! men skynd dig når den gør. for pladserne blir som regel revet væk!
Den sidste i DK er denne:
http://www.fantasyferrets-udstilling.dk/
Tilmældingeren starter her den første, og igen vær hurtig med at tildmælde dig for eller er chancen for en plads lille!

Håber at se dig til udstilling;o)

kender ikke lige dem i tyskland da jeg selv kun har været til en udstilling, måske nogle andre vil være behjælplig!?
Og ellers er en god ide at se om der er nogle du kan følges med så du kan få hjælp til spørgsmål osv.!

Fuske

hvad kræver det af forberedelser? og hvad med udstyr?

lille_jill

Det kræver bare at kræet er vaccineret optimalt. Det er smart at rense ører inde (for at undgå træk på det).
Det er smart at have et bur, mad, vandflaske og de der basisting med.

Fuske

Citat fra: lille_jill Dato 12. August 2010, kl. 13:31
Det kræver bare at kræet er vaccineret optimalt. Det er smart at rense ører inde (for at undgå træk på det).
Det er smart at have et bur, mad, vandflaske og de der basisting med.

arh bavl! det bur jeg er ved at bygge bliver ikke lige til at pakke i bilen :(