Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Gulvplanter

Startet af katja74, 18. August 2010, kl. 15:54

katja74

.... Er der nogen  af Jer der ude.. der har formået, at holde Jeres Ilderer fra Jeres gulvplanter??

Til mine tidliger ilderer brugte jeg hønsenet over jorden... men tænke om der er andre, der har nogle gode ideer??

Eller om de bare må lade livet......................................................... planterne altså  :fnis:
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

NannaMB

Jeps. :)

Ego havde det med at prøve at spise dem. :)

Så smurte jeg en blanding af sennep og vand på de nederste blade så holdte han sig væk efter han smagte igen:D

katja74

Hvad med grave i jorden????

Det er et spørgsmål om tid, hvor længe mine Ellers flotte Yogi palmer overlever, at jorden dagligt blir gravet op... flere gange  :fnis:

Sølvsten

Jeg havde ca 30 indedørs planter for 2 år siden nu har jeg 4. Jeg opgav simpelthen at blive ved med at flytte rundt på dem og på ilderne.

katja74

Citat fra: Sølvsten Dato 18. August 2010, kl. 16:03
Jeg havde ca 30 indedørs planter for 2 år siden nu har jeg 4. Jeg opgav simpelthen at blive ved med at flytte rundt på dem og på ilderne.

er også "bange for" det er den vej det ender.. ;)

Julbert

Her bruger vi også den med hønsenet, har ikke kunnet komme på andet.. Men skulle andre ha' en ide, ville det da ikke være dårligt, for synes da ikke det ser voldsomt smart ud med hønsenet :)
Men ellers, så tror jeg ikke rigtig man kan gøre så meget, det er simpelthen for sjovt for en ilder at grave og rode rundt med snuden i jord, til at kunne lade være selvom man måske bliver skældt ud eller bliver flyttet hver gang :)

NannaMB

Han vil slet ikke i nærheden af mine efter han fik den oplevelse.
der er ikke sælig mange dyr der kan lide sennep smagen.

mette11

Vi har slet ikke planter på gulvet...for jeg gider ikke jord ud over hele stuen og mine ildere skal ikke fristes over evne konstant...derfor har vi kun få planter og de står steder hvor ilderne ikke kan komme (ok indrømmet - jeg slår også min andel af planter ihjel, så vi har aldrig vildt mange!).

Julbert

Her tror jeg altså ikke den mulighed med sennep er mulig godt nok.. altså mine to piger, de går direkte efter jorden, det gælder bare om at grave og de ænser ikke bladene eller er interesseret i dem, så tror ikke det ville hjælpe at fedte mine planter ind i sennep :) Og har man en plante med en stamme, eller hva' det klades, og bladene først starter længere oppe, så tror jeg næsten hønsenet er nemmest.. Men det er jo sikkert forskelligt fra hjem til hjem hvad man synes bedst om :)

katja74

Citat fra: Julbert Dato 18. August 2010, kl. 16:45
Her tror jeg altså ikke den mulighed med sennep er mulig godt nok.. altså mine to piger,de går direkte efter jorden, det gælder bare om at grave og de ænser ikke bladene eller er interesseret i dem,så tror ikke det ville hjælpe at fedte mine planter ind i sennep :) Og har man en plante med en stamme, eller hva' det klades, og bladene først starter længere oppe, så tror jeg næsten hønsenet er nemmest.. Men det er jo sikkert forskelligt fra hjem til hjem hvad man synes bedst om :)

det samme problem her  ;)

lussingen

Her hos os har vi ingen gulvplanter. De få grønne planter vi har, står højt oppe på hylder, som ilderne ikke kan komme op på. Vi gider ikke kampen med jord på gulvet og udgravede planter hele tiden, for det er en kamp vi aldrig kan vinde ;)
Jeg ville ikke komme sennep på noget mine dyr kunne komme til. Jeg synes det er rigtig synd for dyret, at det skal udsættes for den voldsomme oplevelse det er, at få sennep i munden :( Det må være mit ansvar at indrette mit hjem, så de ting, jeg ikke vil have ilderne til at rode eller grave i, står udenfor deres rækkevidde!!
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Snabeldyr

Hvad med at smide en masse sten i? sådan de øverste 3 cm... de kan da ikke være sjove at grave i
Stealing our hearts, then our sanity

Fuske

herhjemmehavde jeg ved ved killingen nylonstrømperudenom.dajeg ikke heelt tror det holder til ildere pønser jeg på at sy grovehørsække til at putte udenom og så binde sammen om planten (og vandingsspyd) skallade jervide hvordan det går
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Stubba

Vi har brugt en underkop (eller I ved .. den der ting man har under potten? :P) .. ovenpå. Så er der bare skåret hul til selve plantens stamme .. så kan ilderne nemlig ikke grave :D det er super smart! :D
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

KariN

Nu har jeg ikke vildt mange planter, da jeg er en knold til at holde dem.. Men dem jeg har står på hylder så højt at ilderne ikke kan komme til dem. Når så deres madmor selv får slået planten ihjel får de den ned i en papkasse på altanen og så kan de ellers hygge dig lidt med at grave den helt ud før den ryger i skralde spanden.

Jeg har ikke engang tænkt tanken at stille mine få planter så ilderne kan komme til dem, for jeg syns ikke det er nødvendigt at tage en sådan kamp med dem, så er det langt nemmere at gøre planterne utilgængelige for dyrene :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3