Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ilderen som kæledyr :(

Startet af Eliza, 1. November 2010, kl. 12:55

AlisVolatPropiis

mener der er sukker i cat-sticks...og derfor er det no no., men er ikke sikker..derudover er der en del kulhydrat...prøv dig frem med de forskellige 100% kødbaserede godbidder -giv efa eller lakseolie, kød -evt kogt. foderdyr. ziwipeak eller andet kvalitetsfoder uden alt for meget kulhydrat. en æggeblomme i ugen må de også gerne få. osv :)

Anne

Det er ikke alle der er sukker i, man må bare læse på bagsiden som med alt andet

Snilder

altså sker der noget ved at de får vindruer eller for den sag skyld citron? Min elsker det nemlig - men får kun lov at spise det, hvis det tilfældigvis falder på gulvet - jeg bruger det ikke som godbidder - men er det på nogen måde skadeligt?
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

Anne

Vindruer er. Jeg ved ikke med citron, men de har ikke brug for noget frugt eller grønt.

Namilla

citron indeholder jo meget syre, og da ildere ikke får børstet tænder, vil jeg tro at det kan ødelægge tænderne... (min kæreste er tosset med citron og har fået syreskader på tænderne...han har derfor fået at vide, at han skal børste tænderne, når han har spist citron, for at neutralisere syren)

AlisVolatPropiis

Citat fra: Snilder Dato  1. November 2010, kl. 22:50
altså sker der noget ved at de får vindruer eller for den sag skyld citron? Min elsker det nemlig - men får kun lov at spise det, hvis det tilfældigvis falder på gulvet - jeg bruger det ikke som godbidder - men er det på nogen måde skadeligt?

Vindruer kan være giftige for dem...nogle vindruer indeholder et endnu ukendt giftstof som har fået hunde til at få akut nyresvigt det dør de altså af. Det er ret velkendt derfor at hunde ikke må få vindruer eller rosiner -og det er nok det samme når det gælder ildere, bortset fra at ildere nok kun "behøver" en meget mindre dosis end en hund

Oy

Måske der skulle skrives en GOD bog på dansk snart så... Føler desværre ikke selv jeg ved nok om ildere endnu til det... Men måske nogle andre herinde kunne kaste sig over projektet ;o)

Anne

jeg tror internettet opfylder det behov bøgerne før gjorde. og der er masser af god information

Snabeldyr

synd at de bøger stadig kan købes
Stealing our hearts, then our sanity

Eliza

Der er  desværre ikke et rigtig marked for sådan en bog, så hvis man skal skrive en så skal man nok selv betale for at få den udgivet..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.