Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Valg af transportkasse

Startet af Line, 22. November 2010, kl. 00:13

Line

Jeg sidder og kigger efter ny og større transportkasse, men det kunne være rart at høre lidt om hvad I sidder med der ude og hvad der evt. er godt eller dårligt ved modellen :) Kunne være der sad nogle der ude med nogle erfaringer dee ville være rare at kende til :)

KittAnderson

Jeg kan rigtig godt lide den, hvor man kan åbne med en lille låge oppe i toppen. Hullet er ikke større end man kan få en hånd ned og snakke med dyrene, eller en ilder lige kan hoppe op til en.
Et lille minus er at de hurtigt finder ud af at man kan komme op, men at kun én kan komme op ad gangen, så de kan godt blive lidt uvenner, når man åbner :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Starshineferrets

Hur stor är du ute efter?

Jag har en massa olika jag använder beroende av tillfälle:
Petcargo - När jag flyger eller åker bort med 2-3 illrar och har plats i bilen - super eftersom de inte kan gnaga på gallret och den är välventilerad
Atlas 20 -  3-4 illrar när jag åker längre -  Tar inte så mkt plats i bilen och går att stapla. Har en med lucka i taket och en utan.
Atlas 30 - 4 - 5 illrar - tar inte så mkt plats och går att stapla,
Atlas 40 - 4  elle rfler  illrar eller en valpkull, den är stoooor och tar rätt mycket plats, men praktisk eftersom den har hjul, och illrarna får gott om plats i den.

Det negativa med alla atlas burarna är att de har metallgaller.. så har man illrar som tuggar galler är det bra att sätta upp flera mateller vattenskålar så de inte kan gnaga. Annars är de lätta att bära.

Sen har jag flera andra men jag vet inte vilket märke de är av.

FerretParadise

Jeg bruger sådan en transportkasse til mine:

http://www.alttilhundogkat.dk/transportkasser_i_plast.6?/Generelt/HUNDE/Transportkasser i Plast NY/3983 Transportboks "Capri III" Med sikkerhedsseleholder. 61x40x38 cm./&showitem=4993

Jeg kan li, at der er plastgitter, og ikke metal, det gør at dyrene ikke ødelægger deres tænder.
Der er en lille lem i toppen, som Eliza kan lide, og et lille rum i toppe også, hvor man evt kan have godbider eller pas liggende.
Jeg har 3 dyr i dem når jeg rejser til Norge, og man kan ha en lille bakke i dem også.

Så er der de der riller til en sikkerhedssele, så den kan stå sikkert på sædet i en bil. Dem har jeg så aldrig brugt.
Ann Hillerslev.

KittAnderson

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Line

Jeg har selv haft kig på en Capri III, men tænker bare om hullerne i gitteret ikke er temmelig store i den størrelse? Ville jo ikke have at dyrene fandt på at kravle ud når de har en slank sommer.

Men i bund og grund handler det om at den transportkasse jeg har nu er for lille. Det er den eneste jeg selv har og den er ikke større end en check-point transportkasse, og det er for lidt når jeg har 3 dyr der gerne vil med til Jylland (fx) og jeg ikke har mulighed for at låne en ekstra.
Den jeg har nu er en atlas, og er godt træt af den buede låge, så det skal ikke være en atlas.
Men hvor store kan man tillade sig at hullerne i gitteret er uden ilderne forsøger at kravle ud?
Tænker specielt at jeg har en tæve der lå med en sommervægt på 580g.

Anne

Jeg er rigtig glad for min atlas 40, bortset måske fra når jeg skal have den med i toget (men det gik da). Størrelsen er fin, men den er selvfølgelig lidt stor at slæbe rundt på. jeg kan bare godt lide at de har plads nok, og udover det så er kassen Joasikker (hvis idioten der ejer den elelrs har husket at låse den så lågen ikke falder af på vej ind til vif... godt min dyr er søde og blev siddende i kassen!!!).

I det hele taget så giver den mig lidt fred i sindet, ved at jeg ved at mine dyr kan bevæge sig rundt, og at kassen er sikker.

Den har buet låge, men fordi lågen er så stor, har det ingen betydning for vandflaske og madskål. jeg sætter madskålen lige under buen, og vandflasken hænger så den går ind kassen på midten ved buen, og sidder fast for oven. Jeg er nemlig også træt af buen på andre atlaskasser, men er du oppe i 40 så mærkes det altså ikke.

Jeg kigger også meget på at der ikke er for store huller i gitteren (max ca 2,5x2,5 cm), men det er nok også fordi jeg er lidt miljøskadet efter at have haft nogle ekstremt små piger.

Peewit

Jeg har haft et par forskellige slags efterhånden.
Lige for tiden har jeg en transportkasse der minder meget om Capri III, den er jeg sådan set udmærket tilfreds med.
Den bedste jeg har haft synes jeg dog er en Clipper Cayman. Det jeg har været særligt glad for er lukkemekanismen i den.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

Citat fra: FerretParadise Dato 22. November 2010, kl. 08:53
Jeg bruger sådan en transportkasse til mine:

http://www.alttilhundogkat.dk/transportkasser_i_plast.6?/Generelt/HUNDE/Transportkasser i Plast NY/3983 Transportboks "Capri III" Med sikkerhedsseleholder. 61x40x38 cm./&showitem=4993

Jeg kan li, at der er plastgitter, og ikke metal, det gør at dyrene ikke ødelægger deres tænder.
Der er en lille lem i toppen, som Eliza kan lide, og et lille rum i toppe også, hvor man evt kan have godbider eller pas liggende.
Jeg har 3 dyr i dem når jeg rejser til Norge, og man kan ha en lille bakke i dem også.

Så er der de der riller til en sikkerhedssele, så den kan stå sikkert på sædet i en bil. Dem har jeg så aldrig brugt.

Det var sådan en Joa ødelagde på vej hjem fra Diu sidste år (hun knækkede lemmen af indefra). jeg ville ønske at hun kunne være i sådan en uden at smadre den, for den er rigtig fin, og udover det så kan den spændes fast i en bil med sele. Det var måske nummeret mindre, men ellers magen til. Så desværre kan jeg ikke bruge kasser med lem mere, jeg synes ellers det er en dejlig måde at lige tage en enkelt ilder ud på uden at de alle er over det hele.

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Anne

ja, den forreste som man kan åbne ned til dyrene. Den var ellers så mega stram at jeg selv havde svært ved at åbne den.... Men hun stilte sig og pressede imod den indtil den knækkede af :S Og på det tidspunkt havde vi stadig en time hjem.. så jeg fik nok at se til med at holde styr på ildere på den tur...

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Anne

meget. Efter det tør jeg ikke købe sådan en igen. Man skal helst have en kasse, som man stoler på de bliver i, selv når man ikke lige er der til at kigge efter den konstant. Der er atlas 40 kassen ret pålidelig. Der er også en bøjle på lågen så selv hvis man havde en kæmpe ilder der kunne spænde imod, så bliver lågen holdt fast (den forreste, der er ikke som lemmer øverst i den).

men jeg er nu ked af jeg ikke kan bruge dem med lemmer i.. de er normalt også billigere....

Rokkie

Vi bruger:

link: http://dyrenesnetsalg.dk/hund-21/transport-40/transporttaske-torino-2383.html

Den er god, kan bruges som seng når de ikke skal transporteres og foret kan tages ud og vaskes :)

vi har en medium, købte den til Smilla da vi skulle have hende, men nu bruger vi den til begge, Bailey kan ikke være i hans "transportkasse"