Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Kommer jeres ilderer?

Startet af LordDoom, 8. December 2010, kl. 10:21

LordDoom

Jeg har en ven i vennekreds som fortalte mig at han have haft ilder for mange år siden. Vi kom til at snakke om noget jeg lige tænkte jeg ville høre jer om også.
Han fortæller mig at de ildere han har haft, altid har kommet når han kaldte på dem. Også selvom de lå og sov. Nu er han tit en person der skal vise sig og overdrive alt, så jeg ved ikke hvor meget der er i det. :P

Men syndes alligevel lige at det kunne være sjovt at høre hvor mange af jer der har en ilder der kommer når i kalder på den.

Vi havde jo Fiona Krystal <3. Da hun boede alene hos sin "mor" ,var hun stort set aldrig til at få fat i når først hun forstod at nu skulle de ind igen. En lille strid tæve var hun. Gemte sig lige med det samme hun kunne se det var ind tid :lol:.
Men sjovt nok, så har jeg aldrig haft problemer med at kalde hende til mig :dans:. Eller den sidste måned af hendes liv, der så hun sig jo sur på stort set alt, også sin far :'(  :(
Men vi har kun haft den ene.. Resten reagerer næsten omvendt når vi begynder at kalde på dem. Enten ser de ud som de intet høre/ er døve, eller også gemmer de sig. 
Vi kalder dem til os ved at rasle med godbid dåsen. Og så står de der også alle sammen på en fin rakke - eller med nogle enkelte upser  :fnis:

Når i kalder på en ilder, bruger i så en særlig lyd eller noget. Og kan i kalde dem til jer en af gangen, dem af jer der har to eller flere??

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Sølvsten

Alle vores kommer som regel når vi kalder. Selv Benny som er døv. Spørg mig ikke hvordan det kan lade sig gøre. Men der er da flere gange hvor de lader som om de ikke har hørt det. De ved også hvad de hedder. Selv Mie kommer når man kalder hendes navn.

Minority ferrets

Mine store drenge Santo og Marlon kommer når jeg kalder på dem :) lucifer som ikke er så gammel har ikke lært det endnu men vi er ved at øve :) vi øvede med godbidder til at starte med, men det er ikke nødvendigt mere :) jeg siger bare en lille lyd eller kalder på dem med deres navn og så kommer de glædeligt :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

lille_jill

Chucky sover jo alligevel 23 timer i døgnet og er ikke til at vække i den tid. Så ham er der ingen mening i at kalde på. I sin vågne tid er han alligevel klistret til mig eller igang med at spise.
Amina har altid travlt med at smadre et eller andet, så hun gider heller ikke at høre efter.

mette11

Mallow kommer altid når Jonas kalder på hende. Men ok, hun løber også hen til ham af sig selv sådan ca. hele tiden... ;) Sigi er fuldkommen ligeglad med hvad jeg står og kalder hende...hun kommer kun vist det lige tilfældigvis passer ind i hendes planer. Mallow kan jeg også godt kalde til mig, men det er ikke sikkert at der sker noget ved det.
Mine to gamle drenge Marius og Albert kom når jeg kaldte på dem. Især Marius var god til at komme omgående (med mindre han var i gang med noget vigtigt - så kunne man kalde nok så meget uden han kunne tage sig spor af det), hvorimod Albert var lidt langsommere i optrækket, men de vidste begge to godt hvad de hed og at de skulle komme hen til mig.

Line

Zamira kommer når jeg kalder på hende, selv når hun sover... Det tager dog lidt længere tid end hvis hun er vågen  :P

Stubba

Mine kommer også ( 9 ud af 10 gange ) når jeg kalder på dem. Men Hvis det ikke hjælper, så er det bare frem med et pivedyr, og så kommer de med det samme - også selvom de sover :D hehe.

Men det er lidt sjovt, at man kan sige "rofuuuus .. kom så da" og så kommer han trissende :D
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

My kommer, med mindre hun sover for tungt så hun ikke hører det. Joa gør helt sikkert når vi er ude at gå, men herhjemme kan hun godt finde på at kigge på en og så gå den modsatte vej. Tofta og Meep er jeg ikke sikker på endnu, de kommer engang imellem. De kommer dog alle når jeg går hen til en dør og trommer på den med fingrene, for det betyder vi skal ud af der rum - og de skal med. Og de er også ret sikre alle sammen hvis jeg siger smaskelyd som betyder mad eller godbid.

Amazing Ferret

Jeg har kun 1 der reagere på sit navn og det er Izzy. Men resten, kommer hvis jeg siger en bestemt lyd eller ryster med godbidsdåsen :fnis:

Katrine

Min kommer ikke når jeg kalder deres navn, de kommer når jeg laver stemmen om, af ren nyskerrighed, men de lystre altså ikke deres navne.
Ildere: Loppen & Bamse

Starshineferrets

De flesta av mina komme rnär jag ropar... den som lyssnar mest.. och på sitt namn är Rain... även om hon sover.. det räcke rmed att jag säger Rain en gång så komme rhon springandes och kastar sig upp i famnen på mig :D

Eliza

Mine er ret gode til at komme når jeg kalder, hvis de altså er vågne  :) Sne skal overtales lidt mere end de to andre men hun kan godt. Crush stopper tit lidt foran mig bare så jeg ikke lige kan tage ham op  :)
Snappi var den jeg har haft der var sødest til at komme, jeg skulle bare kalde sni-snap og så kom han, også tit når han sov..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lussingen

Her er det ret kønsrelateret :lol:
Drengene kommer stort set aldrig når vi kalder. Men ryster vi med godbidsdåsen, så fejler hørelsen ikke noget :fnis:

Minnie og Inani kommer næsten hver gang vi kalder.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Julbert

Her hos os kommer både Mille og Freja når man kalder, men skulle de af en eller anden grund ikke komme, så er det bare at rasle med den pose der er godbidder i, så kommer de helt sikkert :) -men vil da sige, at som udgangspunkt, så kommer de nærmest hver gang man kalder :)

Snabeldyr

Mine kommer når jeg kalder, dog kommer de begge uanset navn.

Når jeg ryster med guf krukken kommer de begge og går ind i buret
Stealing our hearts, then our sanity