Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Nu er det snart.. er jeg mon klar?

Startet af katjap, 12. Januar 2011, kl. 11:24

katjap

Åhh jeg tæller timerne til jeg skal hente min lille Basse. Og jeg bryder mit hovede med om jeg nu har det hele, og alt er klart..

Fik købt et Furet Tower bur og købt mig fattig hos PetPile...
Har valgt at ville tør Barfe, så fodder er købt.
Transportkasse + taske og legetøj.. (er gået uden om alt af gummi)

Ildersikret huset, undtagen kælder og 1. sal hvor den ikke skal være.

Går og overvejer om jeg skal købe et kradsetræ...

Skal have bestilt noget vitamin pasta her idag på zooplus..

Der er bestilt tid ved dyrlægen til kastration, vaccination og chip...

Hmm har jeg glemt noget?  :S

Glæder mig bare så meget, så ville lige dele det med jer..  :)

Snabeldyr

sådan er det inden man får en ilder, det er lidt som juleaften
Stealing our hearts, then our sanity

Sølvsten

Det bliver spændende for dig. Jeg vil anbefale dig at købe en sele så du kan gå tur med den. Min erfaring med kradsetræer er at de ikke bruger kradsedelen men de bruger det kun til at hoppe rundt på. Held og lykke med det.

Rokkie

Hehe, som snabeldyr siger.... Sådan er det :P

Kradsetræet bliver brugt som stige her, den er god til at komme op i reolerne  :dans:

Eliza

Øh hvad er at tør barfe?

Men et godt råd er at huske at lade ilderen selv gå rundt og snuse og tage tingene i dens tempo og ikke tage den op lige når den kommer til sit nye hjem. Ved selv at det er det man har aller mest lyst til, men det skal nok komme  ;) Sid evt med godbidder og giv den hver gang den kommer hen til dig.

Kradsetræ er ikke nødvendigt men jeg synes det er rart at ha så de kan klatre lidt på det og i mit er der en hule og hængekøje som de indimellem bruger. Hulen bliver så brugt til at gemme kød  :@ mine kradser også i det men mere i stoffet end i det man skal bruge  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

Er den ilder du får vant til at blive barfet? For det kan godt være lidt svært at få en ilder der er vant til tørkost over på ren kød.

Anne

Jeg studsede over over den med tørbarfe?

Men ja det er fantastisk når man venter på sin første ilder. jeg gik på gym da jeg skulle have min første, og jeg har gemt kalenderen fra det år, den er totalt overtegnet med ilderbure, mønstre til hængekøjer og navneforslag :lol: Jeg nænner ikke at smide den væk.

Stubba

Jeg tror hun mener "ture" .. og ikke tør som i en ørken :P hehe.

Men ja, som Eliza siger. Lav ham tulle rundt derhjemme selv, så han kan lære stedet at kende. Så kommer han automatisk over til jer bagefter :) .. Han skal jo se hvor det er han skal bo :P hehe.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

katjap

Hmm det fodder jeg har valgt er
http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=3866&gruppeid=786&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker5

Som jeg langsomt vil introducere i hans normale kost...
Ved ikke lige hvad jeg ellers skal kalde det..så tror jeg har hængt ved det de selv kalder det i beskrivelsen.. hehe

Ja det bliver svært at lade ham tudse rundt selv til at starte med  :)

Eliza

ville nok bare kalde det tørfoder  :D

Synes det lyder som på grænsen til for lidt fedt. Og der er da en del kulhydrater i som ikke er så godt.

Det eneste jeg lige tænker er at det ikke er super godt kun at bruge et mærke tørfoder, så jeg ville nok finde nogle flere jeg kunne lide og blande i også.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Det bliver spændende for dig at få ham hjem.  :)

Men jeg undrer mig over at du allerede har bestilt tid til kastration? Nu ved jeg ikke om det først er om 1 måned, men jeg vil da mene at det bedste er at han lige når at falde til hos dig i mindst en måneds tid før han skal snittes. Selvom det ikke er så stort et indgreb på en han som på en hun, så er det stadig smertefuldt og jeg ville da ikke starte med at udsætte ham for smerte kort tid efter han er ankommet. Så risikerer du jo at han forbinder hans nye hjem med smerte og så har svært ved at falde til.  :S
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

Jeg bruger Orijen for tiden og er godt tilfreds med det. Mit gamle læs af et kræ har også endeligt taget på, efter jeg skiftede over til det foder.

PiaLyng

Du ser ud til at være rustet til at få din dreng hjem :D
Jeg glæder mig da ihvertfald til at se billeder :).

Anne

Citat fra: Eliza Dato 12. Januar 2011, kl. 14:34

Synes det lyder som på grænsen til for lidt fedt. Og der er da en del kulhydrater i som ikke er så godt.

Det eneste jeg lige tænker er at det ikke er super godt kun at bruge et mærke tørfoder, så jeg ville nok finde nogle flere jeg kunne lide og blande i også.

Jeg er enig i alt andet end at det lyder for fedt. Jeg kørte en periode overvejende hills kitten chicken med 25% fedt i uden nogensinde at have skyggen af en overvægtig ilder. (dengang, jeg ved godt at tofta er i den buttede ende)
Det er selvfølgelig individuelt fra ilder til ilder, men jeg ville bestemt ikke sige at 20% er for meget i tørfoder, faktisk ville jeg sige det var meget passende.

Chris

Citat fra: Anne Dato 13. Januar 2011, kl. 00:12
Citat fra: Eliza Dato 12. Januar 2011, kl. 14:34

Jeg er enig i alt andet end at det lyder for fedt. Jeg kørte en periode overvejende hills kitten chicken med 25% fedt i uden nogensinde at have skyggen af en overvægtig ilder. (dengang, jeg ved godt at tofta er i den buttede ende)
Det er selvfølgelig individuelt fra ilder til ilder, men jeg ville bestemt ikke sige at 20% er for meget i tørfoder, faktisk ville jeg sige det var meget passende.

Du misforstår, hun siger det er på grænsen til at have for lavt fedtindhold :)

Da der nu er gang i snakken om fodret her, vil jeg da lige smide et spørgsmål!
Hvor meget spiser en ilder sådan ca. på daglig basis? :) Har set nogle steder de skriver mellem 14 ~1/ 3 kop, men hvor meget er det lige :-/

Jeg har set på: http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=2339&gruppeid=786&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker1
Af to grunde: Der står den er til ildere (Men det er tros alt sælger :D). Der er tilpas meget i, til at jeg formentlig ikke behøver købe mad vær måned :)