Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvad bruger I i bakkerne?

Startet af Dumle, 10. Februar 2011, kl. 14:24

Dumle

Jeg ville høre hvad I forskellige bruger i dyrenes bakker? Hvorfor, hvad giver I for det osv?  :)
Jeg bruger selv træpiller, men overvejer at skifte, ved bare ikke lige til hvad  ;) Tænke lidt på bøge-flis, nogen, som har erfaring med det?  :D

Barky

børn eller babyer... men de er svære at skaffe.. Så jeg har måttet skifte mellem træpiller, krystalgrus og hvidt ikke-støvende kattegrus..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AlisVolatPropiis

Suger bøgeflis? eller vil du bare få samlet en masse urin i bunden af bakken?

Jeg bruger selv krystalgrus...det er dyrt, men jeg får fnus af træpillesmuld... :lol: Jeg tror jeg bruger 2-3 poser i ugen til flere bakker og tjah det koster 70kr posen ca men du kan købe det på tilbud...f.eks fik jeg lige købt 10 poser for 400kr, men det er ikke den billigste løsning.

SilverDragon

Jeg bruger træpiller. Vi har træpille fyr, så bakkerne bliver bare lige læsset af i fyret og så brænder den det. SKIDE smart  hehe
vi brugte kattegrus før hen og jeg går aldrig tilbage det til. Det var overalt..

lille_jill

Træpiller. Så kan musene få noget at bo i samtidig.

katja74

Jeg bruger træpiller..... plejer at bestille hjem med andre, så vi bestiller en palle ad gangen... gør det lidt billiger  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Dumle

Har læst mig til at det skulle suge, men ville lige høre hvad folk siger først ;) er nemlig godt træt af alt det træpille smulder :) og vil helst ikke bruge grus, ikke at der er noget i vejen med det, bare en smagssag ;)

mette11

Træpiller...det er billigt og effektivt!! Prøvede med krystal-grus, men mine tumpe-dyr mente ikke det var til at skide i... :S Det var til at grave ud over det hele, så den ide opgav jeg hurtigt!  ;)
Jeg har ikke problemer med smulder!

Dumle

men træpiller går i opløsning med det samme de bliver våde, og så er det bare en masse pulver, nærmest, som bliver slæbt med rundt i hele buret, og synes jeg ser træls ud, så derfor ville jeg prøve noget andet :) og så inde på "Lux-shoppen" at under, "vi anbefaler" til ilder, kan man købe bøge-flis :) og så tænkte jeg bare, det måske ikke var så dum en idé at prøve det ;)

Lenac

xoxo Malene <3

katja74

Enig i, at det er pisse irriterende med al det træpille smulder der kommer  :(

Jeg brugte kattegrus i starten.... men syns også jeg havde det over ALT!!
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Dumle

Helt enig Katja 75 :) jeg brugte også kattegrus i starten, men som du siger, så er det også bare over det hele! håber at kunne finde noget andet ;)

Bawa

Træpiller. Giver omkring 50 kroner for 20 kilo :)

Dumle

Citat fra: Bawa Dato 10. Februar 2011, kl. 14:47
Træpiller. Giver omkring 50 kroner for 20 kilo :)

ingen tvivl om at det er billigt  :D

Dumle

Lige et link, der står lidt om bøgeflis ;)
http://www.lux-shoppen.dk/boegeflis-15kg-p-220.html