Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvad bruger I i bakkerne?

Startet af Dumle, 10. Februar 2011, kl. 14:24

KariN

Jeg bruger krystal kattegrus, simpelthen fordi jeg syns at træpiller lugter så snart der er blevet tisset i bakken en gang og ja så smuldrer de nemt ud over det hele

Jeg brugte træpiller det første 1½ år jeg havde ilder og da jeg skiftede til krystal grus kunne jeg tydeligt lugte forskel og mine ildere vil faktisk hellere bruge bakken med grus i end når der er træpiller i :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

katja74

Citat fra: KariN Dato 10. Februar 2011, kl. 14:57
Jeg bruger krystal kattegrus, simpelthen fordi jeg syns at træpiller lugter så snart der er blevet tisset i bakken en gang og ja så smuldrer de nemt ud over det hele

Jeg brugte træpiller det første 1½ år jeg havde ilder og da jeg skiftede til krystal grus kunne jeg tydeligt lugte forskel og mine ildere vil faktisk hellere bruge bakken med grus i end når der er træpiller i :)

kan være man sku prøve det, i en periode og se/lugte forskellen  ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Dumle

Citat fra: KariN Dato 10. Februar 2011, kl. 14:57

Jeg havde også krystal geus i en mindre periode, men var slet ikke tilfreds, men igen, det er en smagssag ;)

KariN

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Malene

Vi har vist haft ret mange tråde om bakkefyld, men jeg kan da skrive det igen.
Jeg bruger krystalgrus. Det er godt til at tage lugten og sviner ikke så meget. Det virker dyrt, men jeg synes det er det værd. Jeg køber det altid i Maxi Zoo. Som regel koster 8 L (MultiFit Diamonds) 70 kr. og 16 L 120 kr.
Jeg har også brugt træpiller en overgang, fordi det var så billigt, men jeg synes det blev hurtigt ulækkert, tog ikke lugten så godt og så blev jeg træt af det "træpillemos" der havnede på gulvet.
Alm. klumpende grus har jeg nogle gange brugt når jeg har været hjemme ved mine forældre (fordi min mor har købt det). Noget af det er virkelig noget lort. 2 gange har hun købt noget det hurtigt blev til smat. Så når ilderne skulle på bakken, blev deres poter grå og de lavede spor på gulvet og i min seng :X

Bøgeflis har jeg aldrig prøvet. Jeg kunne forestille mig at der skal et ret tykt lag i, for ildere tisser jo lidt mere end gnavere, som man normalt bruger det til. Men ja, du kan da give det et forsøg ;)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Dumle

Citat fra: Malene Dato 10. Februar 2011, kl. 15:58
Vi har vist haft ret mange tråde om bakkefyld, men jeg kan da skrive det igen.
Jeg bruger krystalgrus. Det er godt til at tage lugten og sviner ikke så meget. Det virker dyrt, men jeg synes det er det værd. Jeg køber det altid i Maxi Zoo. Som regel koster 8 L (MultiFit Diamonds) 70 kr. og 16 L 120 kr.
Jeg har også brugt træpiller en overgang, fordi det var så billigt, men jeg synes det blev hurtigt ulækkert, tog ikke lugten så godt og så blev jeg træt af det "træpillemos" der havnede på gulvet.
Alm. klumpende grus har jeg nogle gange brugt når jeg har været hjemme ved mine forældre (fordi min mor har købt det). Noget af det er virkelig noget lort. 2 gange har hun købt noget det hurtigt blev til smat. Så når ilderne skulle på bakken, blev deres poter grå og de lavede spor på gulvet og i min seng :X

Bøgeflis har jeg aldrig prøvet. Jeg kunne forestille mig at der skal et ret tykt lag i, for ildere tisser jo lidt mere end gnavere, som man normalt bruger det til. Men ja, du kan da give det et forsøg ;)

man bliver næsten nødt til at prøve det :) man skal nok prøve sig lidt frem mht. hvor meget der skal i bakken, men du har da nok ret i at der skal et tykt lag i :) har heller aldrig selv hørt om nogle, der bruger bøgeflis ;)

Katrine

Jeg brugte træpiller i staten, men var ikke vild med det, så nu bruger jeg noget kattegrus (husker ikke hvad det hedder, men kan finde ud af det hvis det er :) )
Ildere: Loppen & Bamse

Stubba

Jeg synes det er underligt at i siger der er træpillesmulder over det hele, for sådan oplever jeg det slet ikke :P .. Ja, det smuldrer når de tisser i det, men det når da aldrig ud af bakken? :)
Jeg gør selvfølgelig også mine bakker rene 2 gange om dagen.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

cibatuchsi

Dumle

Citat fra: Stubba Dato 10. Februar 2011, kl. 19:31
Jeg synes det er underligt at i siger der er træpillesmulder over det hele, for sådan oplever jeg det slet ikke :P .. Ja, det smuldrer når de tisser i det, men det når da aldrig ud af bakken? :)
Jeg gør selvfølgelig også mine bakker rene 2 gange om dagen.

jeg tømmer helt den også 2 gange dagligt, men det kommer på en eller anden måde ud af bakken alligevel :S

Stubba

Jeg tømmer ikke min bakke helt? :) .. Jeg har en bakkeskovl med store huller, og så sier jeg pillerne. Så alt "savsmuldet" ryger fra. Men jeg har også kant på min bakke, det ved jeg ikke om kan være årsagen?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Shamua

Dumle, hvor meget fyldr du bakken op? Tænker at hvis du måske fylder den for meget op, at det er derfor smuldret kommer med ud?

Jeg har prøvet træpiller, det var heller ikke det bedste efter min smag, netop pga. smuldret. Jeg skifter mellem krystal-grus og hvidt klumpende kattegrus, det de fra vitakraft man kan købe i petworld og lignende steder... Tager det der lig er på tilbud :D

Vh. Marianne

Julie Stuhr

Jeg bruger Exellent fra Maxi zoo. Det dufter af babypudder og støver næsten ikke :)

Dumle

Citat fra: Shamua Dato 10. Februar 2011, kl. 20:50
Dumle, hvor meget fyldr du bakken op? Tænker at hvis du måske fylder den for meget op, at det er derfor smuldret kommer med ud?

Jeg har prøvet træpiller, det var heller ikke det bedste efter min smag, netop pga. smuldret. Jeg skifter mellem krystal-grus og hvidt klumpende kattegrus, det de fra vitakraft man kan købe i petworld og lignende steder... Tager det der lig er på tilbud :D

fylder den ikke ret meget op, måske 1 cm, bare lige så det dækker bunden, så fylder ikke for meget i bakken...

har ingen kant på bakken, men tror ikke det er derfor ;)

Dark Crystal Ferret

Åh hvor har jeg svaret mange gange på netop det spørgsmål her på forumet efterhånden :fnis:

Men, vi bruger krystal grus som vi har gjort hele tiden. Før i tiden brugte jeg det hvide fra Føtex. Men efter Robert kom ind i mit og dyrenes liv, har vi brugt Krystal grus. Og kun fordi han bedre kan lide det grus ( og spørg mig ikke hvorfor han så syndes det). Udover det så får vi det til en rigtig god pris nu igennem vores nabo. Og nu kan det faktisk også svare sig for os at købe det, frem for andet :dans: