Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hjælp p-sprøjte og ilder i løbetid

Startet af katja, 2. Marts 2011, kl. 19:35

Anne

jeg synes du er utrolig hurtig til at generelisere alting ud på "folk" eliza. Hvis man nu kigger på det reelle billede af virkeligheden, så sidder er helt klart en overvægt af mennesker der bruger implantart eller som er positive overfor det. Og dem der ikke er må vel have lov at have det sådan. Men bare fordi der sidder 3 der ikke har lyst til at bruge det så er det altså ikke det samme som at "folk" er bange for implantater.

Eliza

Citat fra: Anne Dato  3. Marts 2011, kl. 13:57
jeg synes du er utrolig hurtig til at generelisere alting ud på "folk" eliza. Hvis man nu kigger på det reelle billede af virkeligheden, så sidder er helt klart en overvægt af mennesker der bruger implantart eller som er positive overfor det. Og dem der ikke er må vel have lov at have det sådan. Men bare fordi der sidder 3 der ikke har lyst til at bruge det så er det altså ikke det samme som at "folk" er bange for implantater.

Anne jeg ved godt du ofte føler dig ramt når jeg skriver folk, men hvad vil du have jeg ellers skal skrive? Det er ment på de "folk" der er imod og selvfølgelig ikke alle de andre der faktisk bruger implantater og/eller godt kan se formålet med det. Jeg gider ikke begynde at nævne navne og der er altså flere personer der har fordomme mod implantater om det så er pga uvidenhed eller hvad ved jeg ikke.

Det er fint for mig at nogle vælger ikke at bruge det, men jeg reagere på noget som jeg mener er en total ubegrundet fordom, som jeg ikke synes skal spredes rundt i miljøet.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

Lige en lille side bemærkning:

Det lader til at Naanok's implantat ikke virker mere, han fik det i Maj sidste år og hverken Lone eller jeg kan mærke det længere plus at hans forårs hormoner er kommet tilbage (han bliver forårs-kåd hvert år og glemmer at han er kastreret og prøver at parre både Julian og Cassiopeia, derfor fik han implantat sidste år og det fik ham til at stoppe)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Eliza: det er egenlig ikke fordi jeg føler mig ramt (for jeg ved godt at du ved at jeg ikke er imod implantater), men mere fordi jeg føler du har et syn på virkleigheden jeg er helt uenig i. F.eks. at der er mange der er stærkt imod implantater eller at der er mange der er ligeglade med ece. Jeg kan bare ikke genkende det syn på tingene fra den virkelighed jeg ser, og ja det irriterer mig. Det er intet personligt, jeg kan bare ikke lade være med at kommentere det.

Eliza

Anne: Jeg ser ikke at der er mange der er imod implantat, men der er da et par stykker der er, som jeg synes har det med at komme med bemærkninger baseret på uvidenhed. Så er der nok også nogler der bare ikke vil bruge det fordi de ikke ved noget om det, men det er en anden snak. Det kan godt være jeg formulerer mig uheldigt så det lyder som om jeg mener alle er imod, men det er ikke sådan jeg ser det. Ved ærligt ikke hvordan du ellers vil have jeg skal skrive det? Jeg prøver at undgå at sætte navne på og måske generalisere lidt, måske det er der det går galt.

Anne

måske bare "nogle" i stedet for "folk". Når jeg læser folk så læser jeg en generalisering på en større gruppe, og så får jeg følelsen af at du ikke har den store tiltro til folk herinde. Men jeg skal prøve at have i baghovedet at npr du skriver folk så betyder det nogle få brugere.

Charlotte

Nu er der jo blevet kastreret og steriliseret ildere i Danmark i længere tid end der er blevet givet implantater. Det er relativt nyt at de bliver givet på de linier vi har i landet. Så bare rolig, der skal nok komme bivirkninger.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Charlotte

Og selvom vi er "nogle" der er imod at implantater bliver givet som slik (hvilket det nærmest virker til at "nogle" tror det er), så betyder det ikke at vi er de uvidende og at folk der er for dem er de vidende. Jeg kan godt huske da alle bare brugte p-sprøjter uden at tænke nærmere over det. Hvorfor? Fordi de var givet så kort tid til de linier vi har i landet at der endnu ikke havde vist sig nogle større bivirkninger. Jeg er ligeglad hvilket præperat der kommer, jeg er "mistroisk" i starten og bruger det ikke bare uden en særlig årsag på mine dyr før jeg er sikker på at der ikke sker noget ved det. At andre så vælger at bruge deres dyr som forsøgskaniner (hvilket jeg synes de gør når det bliver givet til højre og venstre), det er jo deres valg.
LÆR DET!

Anne

Jeg synes det er fint nok du ikke har lyst til at bruge implantater, men jeg synes ikke det er fair at hentyde til at andre der bruger det så bare er ligeglade med deres dyr og gør dem til forsøgskaniner. Faktisk er der en del forskning på ildere indenfor implantat, og i holland er der endda implantater specielt beregnet til ildere. Mon ikke at andre ligesom du vælger hvad de mener er det bedste???

Jeg synes det er ret latterligt at sidde og sige at dem der gør det anderledes end en selv ikke vil deres dyr det bedste.

Charlotte

Citat fra: Anne Dato  3. Marts 2011, kl. 13:57

Jeg vil så lige skrive at vi ikke kun er 3 der ikke har lyst til at bruge det men da man bliver overfaldet for at have ens egen mening istedet for bare at følge flertallet, så er der flere der ikke tør/har lyst til at kommenterer det. Og det gælder jo desværre ikke kun dette emne.
LÆR DET!

Eliza

Citat fra: Charlotte Dato  3. Marts 2011, kl. 15:51
Nu er der jo blevet kastreret og steriliseret ildere i Danmark i længere tid end der er blevet givet implantater. Det er relativt nyt at de bliver givet på de linier vi har i landet. Så bare rolig, der skal nok komme bivirkninger.  ;)

Ja og hvor mange ildere er ikke døde af binyrekræft? Ved ikke helt hvad du mener med de linjer vi har i dk? Så vidt jeg ved så er der ret mange avlsdyr fra udlandet, så det er ikke fordi dyr i dk er nogle anderledes væsner. Når det nu er givet til ildere i andre lande i flere år og der ikke er set bivirkninger, hvorfor skulle der så pludselig komme det fordi vi først nu begynder at give det i dk, det giver ikke mening for mig?

Nu giver jeg implantat til dyr der ikke skal bruges i avl, så kan ikke se hvad det har med linjer at gøre.

Charlotte

Citat fra: Anne Dato  3. Marts 2011, kl. 16:01
Jeg synes det er fint nok du ikke har lyst til at bruge implantater, men jeg synes ikke det er fair at hentyde til at andre der bruger det så bare er ligeglade med deres dyr og gør dem til forsøgskaniner. Faktisk er der en del forskning på ildere indenfor implantat, og i holland er der endda implantater specielt beregnet til ildere. Mon ikke at andre ligesom du vælger hvad de mener er det bedste???

Jeg synes det er ret latterligt at sidde og sige at dem der gør det anderledes end en selv ikke vil deres dyr det bedste.

Det er jo det bla jeg bliver beskyldt for af Eliza (din sidste sætning).

Og det er smadder godt de har lavet implantater til ildere i Holland, men hvorfor lave dem hvis de andre fungerer fint?  ;) 
LÆR DET!

Eliza

Citat fra: Anne Dato  3. Marts 2011, kl. 15:40
måske bare "nogle" i stedet for "folk". Når jeg læser folk så læser jeg en generalisering på en større gruppe, og så får jeg følelsen af at du ikke har den store tiltro til folk herinde. Men jeg skal prøve at have i baghovedet at npr du skriver folk så betyder det nogle få brugere.

for mig er folk bare et udtryk for en lidt udefinerbar (staves) gruppe af mennesker. Det kan være de tre personer der skriver på forum men ved da af erfaring at der let kan sidde flere som bare ikke skriver. Men ja det er svært altid at vide hvad andre lige mener med det de skriver..

Charlotte

Citat fra: Eliza Dato  3. Marts 2011, kl. 16:06
Citat fra: Charlotte Dato  3. Marts 2011, kl. 15:51

Ja og hvor mange ildere er ikke døde af binyrekræft? Ved ikke helt hvad du mener med de linjer vi har i dk? Så vidt jeg ved så er der ret mange avlsdyr fra udlandet, så det er ikke fordi dyr i dk er nogle anderledes væsner. Når det nu er givet til ildere i andre lande i flere år og der ikke er set bivirkninger, hvorfor skulle der så pludselig komme det fordi vi først nu begynder at give det i dk, det giver ikke mening for mig?

Nu giver jeg implantat til dyr der ikke skal bruges i avl, så kan ikke se hvad det har med linjer at gøre.

Prøv at kigge på hvor mange ildere der er blevet snittet og igennem hvor mange år i forhold til hvor få der har fået et implantat og hvor kort tid det er givet i. Det kan ikke sættes op mod hinanden endnu hvor gerne du end vil.

Vi har andre linier end de har i Australien og USA hvor de undersøgelser der plejer at blive henvist til er lavet.

Og igen, hvorfor lave et implantat til ildere i Holland hvis det til hunde fungerer fint?
LÆR DET!

Anne

dem til ildere indeholder det samme som de andre, de er bare lavet til at du kan regne med at de holder enten 2 år elelr 4 år i en ilder. De er desuden udviklet af samme mand der har brugt de andre implantater på ildere og skriev en en masse artikler og afhandlinger om dem, og han anbefaler implantater som alternativ til neutralisering. Så det er ikke fordi det er et nyt slags implantat, der står bare ilder på pakken i stedet for hund, og så findes de i 2 størrelser.

Men du synes så at det var så dejligt at blive beskyldt af eliza at du lige synes du skulle kaste den tilbage på alle der ikke deler din holdning?? Jeg kalder ikke dig dyreplager for at have din holdning, og jeg ville da foretrække at det også galdt den anden vej.

Måske er der mere end 3 der ikke bryder sig om implantater, men bare fordi man ikke bruger dem betyder det jo ikke man hader dem. At du gør det er fair nok, og jeg kender også til i hvert fald 2 der deler din holdning, men udover det skal man måske passe på med at sidde at sige "der er mange der er enige med mig" hvis man ikke har sikkerhed for det.

Hvad er der galt i bare at acceptere at andre har en anden holdning, om det så er at de kan lide implantater eller at de ikke kan??

Jeg føler ærligt talt at du er blevet aggressiv fordi du føler sig provokeret af eliza, og så kan du bare bedst forsvare dig med at angribe dem der bruger implantater.