Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

hjælp p-sprøjte og ilder i løbetid

Startet af katja, 2. Marts 2011, kl. 19:35

Eliza

Citat fra: Charlotte Dato  3. Marts 2011, kl. 16:09
Citat fra: Anne Dato  3. Marts 2011, kl. 16:01
Jeg synes det er fint nok du ikke har lyst til at bruge implantater, men jeg synes ikke det er fair at hentyde til at andre der bruger det så bare er ligeglade med deres dyr og gør dem til forsøgskaniner. Faktisk er der en del forskning på ildere indenfor implantat, og i holland er der endda implantater specielt beregnet til ildere. Mon ikke at andre ligesom du vælger hvad de mener er det bedste???

Jeg synes det er ret latterligt at sidde og sige at dem der gør det anderledes end en selv ikke vil deres dyr det bedste.

Det er jo det bla jeg bliver beskyldt for af Eliza (din sidste sætning).

Og det er smadder godt de har lavet implantater til ildere i Holland, men hvorfor lave dem hvis de andre fungerer fint?  ;)

Jeg har ikke noget imod du ikke vil bruge implantat, men jeg er imod du spreder falske rygter om det.

Hvorfor bruger du tørfoder til katte, fordi det nok stadig er godt nok selvom det ikke direkte er lavet til ildere.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Citat fra: Anne Dato  3. Marts 2011, kl. 16:15
dem til ildere indeholder det samme som de andre, de er bare lavet til at du kan regne med at de holder enten 2 år elelr 4 år i en ilder. De er desuden udviklet af samme mand der har brugt de andre implantater på ildere og skriev en en masse artikler og afhandlinger om dem, og han anbefaler implantater som alternativ til neutralisering. Så det er ikke fordi det er et nyt slags implantat, der står bare ilder på pakken i stedet for hund, og så findes de i 2 størrelser.

Men du synes så at det var så dejligt at blive beskyldt af eliza at du lige synes du skulle kaste den tilbage på alle der ikke deler din holdning?? Jeg kalder ikke dig dyreplager for at have din holdning, og jeg ville da foretrække at det også galdt den anden vej.

Måske er der mere end 3 der ikke bryder sig om implantater, men bare fordi man ikke bruger dem betyder det jo ikke man hader dem. At du gør det er fair nok, og jeg kender også til i hvert fald 2 der deler din holdning, men udover det skal man måske passe på med at sidde at sige "der er mange der er enige med mig" hvis man ikke har sikkerhed for det.

Hvad er der galt i bare at acceptere at andre har en anden holdning, om det så er at de kan lide implantater eller at de ikke kan??

Jeg føler ærligt talt at du er blevet aggressiv fordi du føler sig provokeret af eliza, og så kan du bare bedst forsvare dig med at angribe dem der bruger implantater.

Jeg forstår godt hvad du mener men nej, jeg tænkte også at de dyr der får implantater uden en særlig grund (medicinsk) er forsøgsdyr inden denne tråd. Det er ikke det samme som at være en dyreplager. JEG følger bare at det er en chance at tage som jeg ikke ønsker at udsætte mine dyr for fordi det ikke er givet særlig længe her i landet. Det er sådan JEG føler og det vil jeg ikke undskylde. Det er ikke ensbetydende med at jeg ikke respekterer jer for at have en holdning. Jeg har bare ikke samme holdning.

Og igen, hvorfor lave det andet implantat hvis det første var perfekt til ildere? Jeg vil mene (uden at have læst noget om det) at det er fordi de skal laves så det udgiver stofferne på en anden måde (evt mindre mængde over længere tid). Men igen, jeg ved det ikke. Jeg mener bare det er logisk tankegang.

Og jeg kender altså flere end 2 andre der har den mening at de ikke tør/vil bruge implantater. Bare fordi man ikke er her på dette forum, så har folk jo stadig en mening og har lov at have den.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Charlotte

Citat fra: Eliza Dato  3. Marts 2011, kl. 16:16
Citat fra: Charlotte Dato  3. Marts 2011, kl. 16:09
Citat fra: Anne Dato  3. Marts 2011, kl. 16:01
Jeg synes det er fint nok du ikke har lyst til at bruge implantater, men jeg synes ikke det er fair at hentyde til at andre der bruger det så bare er ligeglade med deres dyr og gør dem til forsøgskaniner. Faktisk er der en del forskning på ildere indenfor implantat, og i holland er der endda implantater specielt beregnet til ildere. Mon ikke at andre ligesom du vælger hvad de mener er det bedste???

Jeg synes det er ret latterligt at sidde og sige at dem der gør det anderledes end en selv ikke vil deres dyr det bedste.

Det er jo det bla jeg bliver beskyldt for af Eliza (din sidste sætning).

Og det er smadder godt de har lavet implantater til ildere i Holland, men hvorfor lave dem hvis de andre fungerer fint?  ;)

Jeg har ikke noget imod du ikke vil bruge implantat, men jeg er imod du spreder falske rygter om det.

Hvorfor bruger du tørfoder til katte, fordi det nok stadig er godt nok selvom det ikke direkte er lavet til ildere.

I lige måde Eliza. Jeg vil mene at det du skriver er falske rygter. Og indtil der er gået nogle år og en af os får ret, så kommer vi ikke videre. Jeg håber bare virkelig det er dig der får ret så alle de dyr ikke får sygdomme/bivirkninger pga den længere varende brug der er af implantaterne.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

AlisVolatPropiis

[besked=AlisVolatPropiis]Der er ingen grund til at tage et gammelt emne op igen som OT i en tråd, i har haft og har rigelig mulighed for at gentage jer selv i en mere passende tråd![/besked]

Anne

der er også det samme i ildervaccine og nogle minkvacciner. Det er jo bare et tegn på at man anerkender at det virker til begge dyrearter når man kan købe dem med forskelligt dyrenavn på selv når det er det samme i. Man kan få dem i 2 forskellige størrelser til ildere, fordi behovet er til at de kan virke i det interval hos ildere. Jeg kunne da godt ønske de havde lavet et der kun varede et halvt år, så ville jeg selv have givet et til Meep, jeg tør bare ikke risikere at hun ikke går i løb næste år når jeg ønsker hvalpe på hende.

Cille

Det var mig der var inde og skrive at de måske kun virker ca 6 mdr... og det var Pernilles pixi ;)

katja

vi har nu snakket med dyrelægen  i hillerød (troldsminde)

2 af ilderne får p-sprøjter, de 2 andre vil få implantaten,
tror jeg snakket med dyrelægen i 40 min i tlf, inden jeg tog min beslutning, jeg er nok en pyller mor, men jeg vil vide alt inden jeg gør noget, prisen aner jeg ikke men det er jo ikke det,det kommer an på, da det er mine dyrs ve og vel der klart kommer i første række

der er godt nok langt fra store merløse til hillerød, men ja det er en af de få dyrelæger jeg stoler på, derfor køre jeg gerne langt

ejer af 7 dejlige trolde,

Eliza

Nu kender jeg ikke den dyrlæge i hillerød, hvad har de af erfaring med ildere?
Ellers så kan jeg anbefale dig Alison i ballerup eller Lone fra jagtvejen. De er de to der efter min mening ved mest om ildere på sjælland.

Men er det bare mig der er forvirret eller havde du ik kun tre tøser? er bare nysgerrig og ville da gerne høre hvorfor du vælger at give dem to forskellige ting?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja

hej ham på troldsminde i hillerød (søren) er meget dygtig til ildere, en af de få jeg er trykke ved, det er ham der har taget billedet på min profil, billedet hænger i stort format i hans dyreklinik, han behandler ilderne super godt, er ærlig og ved hvad han snakker om

jo jeg har selv kun 3 piger og 1 i pleje

det endte med p-sprøjter

og en meget dårlig nyhed

tøsen jeg har i pleje har kræft forest i buhulen, knuden er stor, men da det ikke er min ilder, og jeg kun har haft hende i pleje i en uge, måtte jeg ringe til ejer som henter hende i morgen, for lige at bruge et par dage sammen med hende inden hun rejser videre til himmeriget
ejer af 7 dejlige trolde,