Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hjælp til Naanok's baggrund

Startet af KariN, 6. Marts 2011, kl. 12:15

KariN

Jeg købte jo Nano på rødovre internat i januar 2009 :)

Jeg har siden forsøgt at finde ud af hvor han oprindeligt stammer fra, da jeg syns det ville være rart at vide.

Jeg fik hans pas med fra internatet og ved derfor at han er født i Sverige d. 18. Marts 2008 og han er blevet Chippet d. 12. Maj 2008 og Rabies Vaccineret d. 17. Juli 2008 begge dele er sket hos:

Varberg Veterinärerna
V/ Björn Hudin leg. vet.
Engelbrektsgatan 20
Tel: 61 11 41

Jeg har prøvet at ringe til dyrlægen i sverige, men de kunne ikke oplyse mig om noget som helst.

Der står desværre ingen navne eller kontaktoplysninger i passet udover på dyrlægen og div. navne på vacciner samt chip nr: 968 00 00042 76761

Efter dette er han kommet til Danmark sammen med sin kuld bror (også albino) og da de var 9 måneder blev de afleveret på Rødovre internat. Naanok hed Albert da jeg købte ham og hans bror hed Bino.

Jeg har søgt på feritage, kigget rigtig mange svenske opdrætteres hjemmesider igennem for at se om der er nogen der har fået kuld d. 18/3 2008 samt kigget på svenske forums.

Jeg har forgæves ledt efter et svensk chip register, da jeg tænkte at jeg måske kunne søge på hans chip nr. Men alt dette er uden held :S

Jeg håber derfor at der måske er nogen herinde der kender til en opdrætter der har fået et kuld hvalpe den pågældene dato hvori der har været minimum 2 albino drenge

Jeg er godt klar over at han højst sansynligt kunne være en Jonas Sander ilder og at jeg derfor ikke kan finde noget om hans baggrund, men ja det er da værd at prøve at spørge før jeg opgiver helt :)

Så hvis i har nogle idéer til hvad jeg mere kan gøre eller hvem man evt. kan kontakte så er jeg åben for forslag :)

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

Jeg ved kun at det er den dyrlæge der bliver brugt til jonas sander ildere, for dem jeg havde fra ham er vaccineret der. Men de plejer så aldrig at være chippet eller har fået rabies vaccine eller pas, så det er lidt underligt synes jeg.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Altså det tyder jo lidt på at han ikke er fra Sander, fordi de giver jo ikke chip. Har ikke lige regnet præcist, men han fik jo chippen da han var omkring 8 uger, og Rabies vaccine noget senere, så altså, jeg synes det tyder på at han ikke er derfra. Det kan jo selvfølgelig være at der er en svensker der har købt den direkte fra farmen i sverige, og så senere fået den fragtet til dk.

Håber da det lykkedes for dig at finde noget på ham :)

Vh. Marianne

Eliza

Jeg ved godt at andre med ildere selvfølgelig kan bruge den dyrlæge, men jeg synes det er en mistænkelig sammenhæng. Hvad er han blevet vaccineret med og hvornår?
Synes da også det er underligt der intet navn står i passet.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Det er selvfølgelig også rigtigt :) , eller er det navn på ejer der ikke står? Vi ved jo at han tidligere hed Albert.

Vh. Marianne

Starshineferrets

Tommy säfström är den som använder den veterinären... och det är även han som säljer illlrar till Jonas Sander...

Tommy säfström föder upp illrar i stor skala och är även destinationsuppfödare, alltså att han föder upp till djursförsök.

Så ja, kort och gott Är Nanook vad ni kallar för en jonas sander iller... och vi i sverige kallar för Tommy Säfström iller ;) Vissa illrar säljs vaccinerade/chippade medans andra inte, beroende på ålder då de lämnar sverige.

Barky

Alle mine Jonas Sander ildere er også blevet vaccineret af Bjørn Hudin.
At han skulle blive chippet som 8 ugers kan jeg ikke få til at hænge sammen med den alder jeg fik mine Jonas Sander ildere i.. De var nemlig lige omkring 6 uger og 5 dage, ved ankomst til dyrehandlen.

Ergo må han være købt i Sverige og ikke gennem en dansk dyrehandel? Er hvad jeg tænker.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Citat fra: Barky Dato  6. Marts 2011, kl. 20:51
Alle mine Jonas Sander ildere er også blevet vaccineret af Bjørn Hudin.
At han skulle blive chippet som 8 ugers kan jeg ikke få til at hænge sammen med den alder jeg fik mine Jonas Sander ildere i.. De var nemlig lige omkring 6 uger og 5 dage, ved ankomst til dyrehandlen.

Ergo må han være købt i Sverige og ikke g
også det jeg tænker :)

Vh. Marianne

KariN

Altså såvidt jeg selv kan regne mig frem til (eller gætte på) så må han være kommet til Danmark i August 2008, altså ahr han været omkring 5 måneder. (dette er regnet ud fra at hans rabies vaccine har virket i ca. 3 uger før han er kommet ind i Danmark, men det kan selvfølgelig sagtens være både tidligere og senere)

Eliza: Jeg kan ikke huske det præcise navn på vaccinen han fik i Sverige, men jeg tjekker det i eftermiddag når jeg kommer hjem fra arbejde (jeg ved at det ikke er Febivac)

Så der står hverken Tidligere ejers/Opdrætters navn i hans pas, men plejer man at få pas med til Jonas Sander/Tommy Säfström ildere?
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Passet kan jo godt være lavet af første ejer efter køb?

KariN

Ja det kan det sagtens :) Jeg syns bare det er ærgeligt at der ikke er noget navn i, det ville give lidt mere at gå efter :)

mette11

Men hvis passet var lavet af en ejer efter købet, så ville vaccinerne jo ikke stå i det, men på en alm. vaccinationsattest og så ville navn jo stå i det! Derfor tror jeg desværre at det giver mere mening at passet er lavet udelukkende for at kunne få ham til Dk og sælge ham gennem en dyrehandler. Rabiesvaccinen er vel også givet af samme dyrlæge?? Hvis det var en privatperson som havde lavet passet og givet rabiesvaccinen, så ville det jo nok være en anden dyrlæge som havde givet den.

Det eneste der ikke helt giver mening for mig, er at han er chippet tidligt, men måske det har været for sent at få ham med en sending hvalpe som kunne rejse til Dk uden vacciner?? Jeg har ikke helt tjek på reglerne, men jeg tror desværre at han må være en Jonas Sander-ilder, for jeg er helt sikker på at en privatperson eller en ikke-storavlsopdrætter ville have skrevet navn i passet da det blev lavet.

Der kan jo være mange grunde til at han er sendt til Dk senere end de fleste Sander-hvalpe...måske var han tænkt til avl, men planerne blev ændret og derfor røg han til salg?? Måske var han oprindelig til forsøgtdyr og dermed chippet for registreringens skyld, men salget dertil gik i vasken og derfor røg han til salg i Dk?? Der er mange muligheder jo...men jeg er desværre ret overbevist om at når han er chippet og vaccineret ved den dyrlæge og har et pas uden navn i, så må han komme fra storavl og ikke en fornuftig avler!

Anne

man kan tit godt få vacciner skrevet over i passet, hvis man har papiret på det ved siden af passet.

Men du har ret mette, i at en privatperson ville skrive sit eget navn i.

KariN

Mette: Det lyder meget fornuftigt det du skriver og jeg tror desværre du har ret, specielt fordi jeg intet har kunnet finde om ham nogen steder..

Men uanset hvor han kommer fra, så er han min elskede albino-bamse og han skal aldrig være andre steder end her hos mig :D

cibatuchsi

Citat fra: KariN Dato  7. Marts 2011, kl. 11:08
Mette: Det lyder meget fornuftigt det du skriver og jeg tror desværre du har ret, specielt fordi jeg intet har kunnet finde om ham nogen steder..

Men uanset hvor han kommer fra, så er han min elskede albino-bamse og han skal aldrig være andre steder end her hos mig :D
jo han har aftalt med tomsk at han skulle flytte sammen med ham. ;) (herhjemme)  hehe