Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Bliver lige nød til at dele det med jer...

Startet af MulleMille, 7. Marts 2011, kl. 22:27

MulleMille

Ja, som overskriften siger er jeg i dag den mest stolte ilder/fritte ejer :D
Min søde lille pige som flyttede ind for få dage siden, og havde lidt svært ved at forstå at mine og andres tæer, fingere og hud ikke var til at skam bide, altså når hun fik fat så gav hun ikke slip før 10 min efter og blodet løb...
Hun har overhovedet ikke bidt idag, ikke engang en smule, hun har markeret, så jeg lige har kunne mærke hendes tænder, men INGEN mærker overhovedet :D :D :D :D Er så stolt, har haft nakkeløft 2 gange siden torsdag, og nu forstår hun et NEJ :D
Det er så dejligt at hun stopper med det samme jeg siger nej :D Så er der lige enkle gange hun skal prøve et par gange for at se om jeg siger nej igen. Men synes selv hun er ufattelig dygtig, har rendt og rost hende hele dagen :D Og hun har kun 1 sted uden for hendes bakke hvor hun kommer til at efterlade gaver :D Har sagt det før men hold helt op hun er bare en klog og dygtig pige :D
Næste ting jeg virkelig glæder mig til er at vi så småt begynder at barfe på torsdag :D

Synes lige jeg ville dele min glæde ved min helt igennem skønne Amalie (Som jeg håber er en pige... :P )

Andre der vil dele nogle glæder ved jeres ildere/fritter? ;D

TheRats

Citat fra: Mulle&Amalie Dato  7. Marts 2011, kl. 22:27
Ja, som overskriften siger er jeg i dag den mest stolte ilder/fritte ejer :D
Min søde lille pige som flyttede ind for få dage siden, og havde lidt svært ved at forstå at mine og andres tæer, fingere og hud ikke var til at skam bide, altså når hun fik fat så gav hun ikke slip før 10 min efter og blodet løb...
Hun har overhovedet ikke bidt idag, ikke engang en smule, hun har markeret, så jeg lige har kunne mærke hendes tænder, men INGEN mærker overhovedet :D :D :D :D Er så stolt, har haft nakkeløft 2 gange siden torsdag, og nu forstår hun et NEJ :D
Det er så dejligt at hun stopper med det samme jeg siger nej :D Så er der lige enkle gange hun skal prøve et par gange for at se om jeg siger nej igen. Men synes selv hun er ufattelig dygtig, har rendt og rost hende hele dagen :D Og hun har kun 1 sted uden for hendes bakke hvor hun kommer til at efterlade gaver :D Har sagt det før men hold helt op hun er bare en klog og dygtig pige :D
Næste ting jeg virkelig glæder mig til er at vi så småt begynder at barfe på torsdag :D

Synes lige jeg ville dele min glæde ved min helt igennem skønne Amalie (Som jeg håber er en pige... :P )


Tillykke:-) Det lyder rigtig godt :dans:
Andre der vil dele nogle glæder ved jeres ildere/fritter? ;D

cibatuchsi

Hvor er det bare dejligt at høre.
lidt fif til at se kønnet ;)
prøv at vend hende med maven op af. har hun det der minder om en navle er hun en han.
du kan også se i bunden af hende og se hvor mange åbninger der er der ;)
samt man for det meste kan se på vægten om det er en tæve eller en han. ;)

Barky

Man kan også tjekke kønnet ved at se på gulvet når ilderen har besørget.. Ligger tis og prut hver for sig er det en han, ligger de i samme bunke, er det en tæve. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

MulleMille



Har luret nogle gange og er ret sikker på hun er en pige :) Men får lige dyrlægen til at give mig ret inden jeg føler mig for sikker. Det undre mig bare at kun skulle være 5-6 mdr og ikke er løbet i løb nu når det er blevet forår :)

Namilla

#5
Det er ikke alle tæver der er gået i løb endnu...det kommer sådan hen over foråret og sommeren...  Og hun er jo stadig så ung at hun nok først vil gå i løb senere...

MulleMille

Okay, det her med løb er meget fremmed for mig, så der er lige  en del at indhente :)
Har læst en del herinde men tror det bliver nemmere når dyrlæge besøget er overstået og jeg har fået tid til at få hende fixet, render og er nervøs for hun skal forbløde :( Men altså kan næste ikke se hendes private dele, så ja, tror ikke hun er det, men ville være frygtelig hvis jeg tog fejl :(

Namilla

Der ligger et par tråde herinde, hvor der er billeder af tæver i løb...hvis man ved hvordan det skal se ud normalt, så er man ikke i tvivl... hendes kønsorganer hæver op og bliver på størrrelse med en ært, når hun går i løb... Og hun forbløder ikke...hun dør af blodmangel... det er ikke sådan, at hun begynder at bløde nogen steder fra, når hun kommer i løb, men hun kommer til at "mangle blod" hvis man kan sige det sådan... Og det er heller ikke noget der sker fra dag til dag...hun kan godt klare at være i løb i noget tid inden der sker noget ved det...(selvfølgelig skal der gøres noget, hvis hun ikke skal parres op).

Eliza

Citat fra: Mulle&Amalie Dato  8. Marts 2011, kl. 17:29


Har luret nogle gange og er ret sikker på hun er en pige :) Men får lige dyrlægen til at give mig ret inden jeg føler mig for sikker. Det undre mig bare at kun skulle være 5-6 mdr og ikke er løbet i løb nu når det er blevet forår :)

Når hun ikke er ældre så synes jeg næsten det er for tidligt at sterilisere hende nu, måske du skulle overveje et implantat i stedet for.
Men som de andre siger så er det langt fra alle tæver der overhovedet er gået i løb endnu og man er ikke i tvivl hvis man tjekker hende hver dag.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

http://www.pet-informed-veterinary-advice-online.com/ferret-sexing.html

Her er nogle forskellige billeder når man scroller ned, hvor man kan se forskellen på hanner og tæver, det er meget nemt.

MulleMille

Har kigget, og er 99 % sikker på hun er en pige, og hun er ikke i løb har jeg fået at vide... Man kan faktisk ikke se noget på hende, altså kønsdele, så får hende tjekket igen om en måned igen af en der er helt sikker i sin sag :D Og venter lidt endnu med at få hende fixet :) Hun må gerne tage lidt mere på men ellers var hun en fin og bestemt dame :D

Anne

jeg kan bare slet ikke forstå hvordan man kan være i tvivl :)

En dut på maven betyder at det er en han. Så har han jo også testikler, med mindre ghan er kastreret.
2 huller der sidder lige ved siden af hinanden (anus og vulva) er en tæve. det burde være lige til.

MulleMille


Er som sådan heller ikke tvivl, altså om kønnet, mere det med om hun skulle ske og være i løb og om der så sker noget med hende, tror bare det usikkerhed omkring om hun nu er ok...
Og hun blev kønsbestemt udfra at hun ikke havde kugler, som jo ikke behøvede være faldt ned endnu, hvis hun var en han. Så var bare dejligt at få bekræftede det :)

Anne

ja kuglerne er der jo heller ikek hvis det var en kastrret han, men 2 huller ved siden af hinanden = 100% en hun, og et numsehul og så en dut (tissefyr) på maven = han.

Kommer hun i løb er du iikek i tvivl, vulva svulver op til stor størrelse, på størrelse med en stor ært, prøv at søg, der er en tråd herinde med tæver i løb.

Eliza

I det link Anne lagde ind er der også en tøve i løb  ;) Det er jo ikke sådan at de dør med det samme de går i løb.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.