Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Pasnings vejledning til ilder?

Startet af TheRats, 28. April 2011, kl. 10:32

TheRats

Er der nogle der ved hvor man kan købe sådan en, elller få eller printe ud eller sådan noget?
Eller evt hvor man kan købe en bog om ildere på nettet?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

De bøger der er er ikke ret gode, i hvert fald ikke dem på dansk! Og pasningsvejledning er der heller ikke ret meget udgivet af! Du er nødt til at læse her på forummet eller på folk hjemmeside. Der er en søgefunktion her på forummet og ellers er google ret god! Så derfro er ildere ikek bare lige et dyr man læser om i en uge og så køber man en. Der ligger meget arbejde i at tilegne sig viden omkring dem og det er lige fær det er et studie ;)

Namilla

Det er svært, for ikke at sige umuligt, at lave en pasningsvejledning til ildere... ligsom man heller ikke kan lave en pasningsvejledning til hund eller kat... der er så mange aspekter af at have ildere, som ikke bare kan skrives ned på papir.
Hvis du overvejer at købe en ilder, så er det bedste du kan gøre, at besøge nogen der holder ildere...Og så bare læse, læse, læse. Jeg synes dog for nyligt der har været flere tråde herinde om hvad man skal overveje inden man køber ildere, samt begynder-spørgsmål, så dem kan du jo starte med at læse...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

http://ferretopia.eu/index.php?topic=5170.0

Her er der en tråd hvor der blir snakket om det at ha ilder.. Og ellers så læs "alt om ildere", "adfærd", "helbred", "ernæring" og "bolig" igennem her på forummet...

Julie Stuhr

Jeg synes ilderforum.dk har en del gode artikler, især om foder :)

Minority ferrets

Jeg synes at hvis du kan engelsk skal du få fat i ferrets for dummies :) den er skide god med fakta osv :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Barky

Jeg lavede engang en ret god pasningsvejledning, men løb tør for kopier.. *suk*

Er ellers enig i hvad de andre skriver.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

TheRats

Citat fra: Barky Dato 28. April 2011, kl. 14:50
Jeg lavede engang en ret god pasningsvejledning, men løb tør for kopier.. *suk*

Er ellers enig i hvad de andre skriver.

Havde du ikke gemt den?

Barky

jow... fik lige kigget mit lager igennem, har den stadig liggende.. hvad er din email?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

TheRats

Citat fra: Barky Dato 28. April 2011, kl. 15:04
jow... fik lige kigget mit lager igennem, har den stadig liggende.. hvad er din email?

Langtfralas@hotmail.com

Eliza

Ferrets for dummies er en af de bedre bøger men den er nu stadig ved at være lidt forældet. Deres afsnit om sygdomme og især BARF er i hvert fald ikke specielt retvisende. Jeg har selv lavet en pasningsvejledning til zoozity, men må erkende at sådan en aldrig kan indeholde det man har brug for og især fordi det nogle gange er forskelligt fra ilder til ilder hvad der virker.

Ildere er bare ikke et dyr man kan læse en bog/pasningsvejledning om og så er det fint, så jeg ville søge på forum og besøge nogle med ildere.. Ved der er rigtig mange herinde der gerne viser deres dyr frem og fortæller om dem så det er bare at spørge.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

TheRats

Citat fra: Eliza Dato 28. April 2011, kl. 15:36
Ferrets for dummies er en af de bedre bøger men den er nu stadig ved at være lidt forældet. Deres afsnit om sygdomme og især BARF er i hvert fald ikke specielt retvisende. Jeg har selv lavet en pasningsvejledning til zoozity, men må erkende at sådan en aldrig kan indeholde det man har brug for og især fordi det nogle gange er forskelligt fra ilder til ilder hvad der virker.

Ildere er bare ikke et dyr man kan læse en bog/pasningsvejledning om og så er det fint, så jeg ville søge på forum og besøge nogle med ildere.. Ved der er rigtig mange herinde der gerne viser deres dyr frem og fortæller om dem så det er bare at spørge.

Har haft en.. er ikke så vild med dem

Delle

Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 15:40
Citat fra: Eliza Dato 28. April 2011, kl. 15:36
Ferrets for dummies er en af de bedre bøger men den er nu stadig ved at være lidt forældet. Deres afsnit om sygdomme og især BARF er i hvert fald ikke specielt retvisende. Jeg har selv lavet en pasningsvejledning til zoozity, men må erkende at sådan en aldrig kan indeholde det man har brug for og især fordi det nogle gange er forskelligt fra ilder til ilder hvad der virker.

Ildere er bare ikke et dyr man kan læse en bog/pasningsvejledning om og så er det fint, så jeg ville søge på forum og besøge nogle med ildere.. Ved der er rigtig mange herinde der gerne viser deres dyr frem og fortæller om dem så det er bare at spørge.

Har haft en.. er ikke så vild med dem

Øhmmm er det ildere du ikke er så vild med eller misforstår jeg?

TheRats

Citat fra: Delle Dato 28. April 2011, kl. 15:54
Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 15:40
Citat fra: Eliza Dato 28. April 2011, kl. 15:36
Ferrets for dummies er en af de bedre bøger men den er nu stadig ved at være lidt forældet. Deres afsnit om sygdomme og især BARF er i hvert fald ikke specielt retvisende. Jeg har selv lavet en pasningsvejledning til zoozity, men må erkende at sådan en aldrig kan indeholde det man har brug for og især fordi det nogle gange er forskelligt fra ilder til ilder hvad der virker.

Ildere er bare ikke et dyr man kan læse en bog/pasningsvejledning om og så er det fint, så jeg ville søge på forum og besøge nogle med ildere.. Ved der er rigtig mange herinde der gerne viser deres dyr frem og fortæller om dem så det er bare at spørge.

Har haft en.. er ikke så vild med dem

Øhmmm er det ildere du ikke er så vild med eller misforstår jeg?

Ups jeg er dårlig til at formulere mig :-O Men jeg er ikke  så vild med bøgerne da de står  på engelsk

Delle

Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 16:04
Citat fra: Delle Dato 28. April 2011, kl. 15:54
Citat fra: TheRats Dato 28. April 2011, kl. 15:40
Citat fra: Eliza Dato 28. April 2011, kl. 15:36
Ferrets for dummies er en af de bedre bøger men den er nu stadig ved at være lidt forældet. Deres afsnit om sygdomme og især BARF er i hvert fald ikke specielt retvisende. Jeg har selv lavet en pasningsvejledning til zoozity, men må erkende at sådan en aldrig kan indeholde det man har brug for og især fordi det nogle gange er forskelligt fra ilder til ilder hvad der virker.

Ildere er bare ikke et dyr man kan læse en bog/pasningsvejledning om og så er det fint, så jeg ville søge på forum og besøge nogle med ildere.. Ved der er rigtig mange herinde der gerne viser deres dyr frem og fortæller om dem så det er bare at spørge.

Har haft en.. er ikke så vild med dem

Øhmmm er det ildere du ikke er så vild med eller misforstår jeg?

Ups jeg er dårlig til at formulere mig :-O Men jeg er ikke  så vild med bøgerne da de står  på engelsk

helt i orden.. ;)

Jeg har lige sendt dig en privatbesked. ;)