Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Er der nogen der driver deres opdræt med CVR?

Startet af lizzy171002, 24. November 2011, kl. 09:49

lizzy171002

Og med det mener jeg som et firma, med CVR-nummer? Hvis så, i Nordjylland? og ville I så være interesseret i en praktikant, i op til 13 uger? (Gratis arbejdskraft) Jeg spørger fordi jeg forsøger at finde en læreplads som Vet-sygeplejerske, men mangler "brugbar" erfaring med dyr, i det min erfaring med dyr kommer fra mine egne af slagsen. Jeg søger derfor praktik pladser alle steder med dyr, og siden jeg elsker Ildere, kunne det jo være sjovt at komme ud til en opdrætter. Jeg er liiidt skeptisk om det er muligt overhovedet, men som de siger herude på aktiveringspladsen, så sker der jo ikke noget ved at spørge.

På forhånd tak for eventuelle svar.

-Mie

R.I.P. Freja

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Så vidt jeg ved findes der ingen!
Ilderavlere tjener jo ikke en skid på de få kuld de har om året! så de behøver vidst ikek at momsreg. sig!

Du har nok mere held med f.eks ved hundeavlere.

Hvad med sårn noget frivillig ved dyreinternater? det må da gi plus i en ansøgning!

lizzy171002

Tænkte det nok. :)

Jo, det ville jeg faktisk gerne, men det siger min sagsbehandler ikke bliver dækket, siden det jo er frivilligt (ikke betalt) arbejde. Så den tid jeg brugte væk fra mit aktiveringstilbud til det ville blive trukket i min kontanthjælp. Det har jeg simpelthen ikke råd til, desværre.

R.I.P. Freja

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: lizzy171002 Dato 24. November 2011, kl. 10:02
Tænkte det nok. :)

Jo, det ville jeg faktisk gerne, men det siger min sagsbehandler ikke bliver dækket, siden det jo er frivilligt (ikke betalt) arbejde. Så den tid jeg brugte væk fra mit aktiveringstilbud til det ville blive trukket i min kontanthjælp. Det har jeg simpelthen ikke råd til, desværre.

Nå nej men friviiligt arbejde ligger jo som regel i weekender eller efter man selv har været på job! Og jeg er altså ret sikker på det tæller godt på en ansøgning! Ved godt du ikke får penge ud af det, men hvis du virkelig gerne vil uddannelsen så sys jeg da du skal undersøge muligheden!

Anne

Er mette beltoft ikke cvr registreret? Hun har også en dyrehandel, men mener hende og måske hanne blev registreret grundet antal dyr (men måske var det et andet register). Hun bor i nordjylland, du kan kontakte hende via hendes butik akvariekælderen i frederikshavn, den er da i hvert fald registreret). Hendes opdræt hedder evergreen ildere.

Shamua

Ej hvor sjovt, sad lige og kiggede på det samme :P

Vh. Marianne

Malene

Citat fra: Anne Dato 24. November 2011, kl. 12:33
Er mette beltoft ikke cvr registreret? Hun har også en dyrehandel, men mener hende og måske hanne blev registreret grundet antal dyr (men måske var det et andet register). Hun bor i nordjylland, du kan kontakte hende via hendes butik akvariekælderen i frederikshavn, den er da i hvert fald registreret). Hendes opdræt hedder evergreen ildere.
Jeg tror du mener CHR. Der skal man registreres når man har 20+ ildere.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

ja jeg tænkte også da jeg skrev det at det vist var chr, men om ikke andet kunne hun jo søge i mettes butik. Der sælges godt nok ikek ildere, men så vidt jeg ved har mette engang imellem ildere med på arbejde, og det er da i hvert fald en måde man kan komme lidt i kontakt med dem.

lizzy171002

Tak for svar alle sammen!

Desværre er Frederikshavn lidt langt at tage hen når man bor i Fjerritslev og ikke selv har bil. Jeg må undersøge om det er muligt med befordringsgodtgørelse, eller anden hjælp fra kommunens side før jeg begynder at spørge om praktik. Jeg syntes det ville være ærgerligt at spørge, og så ikke kunne komme frem.

Jeg regnede som sagt heller ikke med at finde nogen der drev deres opdræt med CVR, men det kunne jo ikke gøre nogen skade at spørge.

R.I.P. Freja

katja74

Hvad er CHR ??

Tror nu hun mener CVR, firma registrerings nummeret... ellers kan man ikke modtage praktikanter (så vidt jeg ved) *s*
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Line

CHR - Centrale HusdyrbrugsRegister - er et register hvor alle besætninger skal være registreret. Der er nogle bestemmelser for hvornår en besætning er en besætning, fx. hvis du har mere end 20 ildere. Man vil i så fald blive omfattet særlige regler. Det bruges til at sporre smitte ved udbrud.

katja74

Citat fra: Line Dato 25. November 2011, kl. 14:30
CHR - Centrale HusdyrbrugsRegister - er et register hvor alle besætninger skal være registreret. Der er nogle bestemmelser for hvornår en besætning er en besætning, fx. hvis du har mere end 20 ildere. Man vil i så fald blive omfattet særlige regler. Det bruges til at sporre smitte ved udbrud.

Takker  :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Stubba

Men CVR er frivilligt hvis man tjener under 50.000 om året :) .. Så er man ikke momspligtig :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

haha ingen tjener så meget på opdræt hvis man overhovedet tjener noget og så kan jeg godt se det sjove i hvis en opdrætter skal have en praktikant, da alle jo er privatpersoner der har deres kæledyr og får et par enkelte kuld om året :) tror ikke du vil kunne få penge for at komme hjem til en og tømme nogle enkelte bakker og lege med lidt dyr  :lol: ok der er nogle opdrættere med mange dyr, men alligevel er det jo mest af alt for hyggens skyld og ikke noget man gør for at tjene penge (så har jeg da misforstået en del hvis det er)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lizzy171002

Eliza: Tja...Da jeg var på praktik på en dyreklinik, i otte timer om dagen/en uge, var der en eneste ting jeg måtte. Der var tre borde, og de skulle tørres af efter vær konsultation. Jeg spurgte om jeg ikke skulle hjælpe til, når der blev støvsuget/tørres støv af/lagt nyt foder ind/vasket gulv, osv, men ak nej.

R.I.P. Freja