Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Update på Marcel igen

Startet af Dyrenørden, 25. November 2011, kl. 11:06

Dyrenørden

Marcel har nu været på smertestillende i knap 14 dage og han har umiddelbart synes jeg været mere glad og aktiv end normalt men nu skal der lige gå en uge uden smertestillende så jeg kan se om adfærden ændrer sig igen. Har lige snakket med Ryan og skal i næste uge ned og have taget røngten af ryg og bagben. Så håber jeg bare det viser noget hvis ikke bliver det nok enden for ham :(

mette11

Det vil da være rart hvis smertestillende hjælper. Men hvad hvis det nu fex. er en nerve der sidder i klemme?? Røntgen bruges jo mest til at vise knoglernes tilstand og viser ikke organers tilstand og andre ting...

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 12. December 2011, kl. 14:14
Det vil da være rart hvis smertestillende hjælper. Men hvad hvis det nu fex. er en nerve der sidder i klemme?? Røntgen bruges jo mest til at vise knoglernes tilstand og viser ikke organers tilstand og andre ting...

Mette: Han bliver såå stresset og påvirket af at have været ved dyrlæge at jeg ikke vil udsætte ham for flere undersøgelser for at finde frem til problemet jeg har det faktisk dårligt nok bare med at skulle afsted med ham igen men vil gerne lige gøre et sidste lille forsøg. Havde det f.eks. været Camino havde jeg gerne gjort mere for han er helt ligeglad med hvad man gør ved ham og han ville kunne klare det. Det tvivler jeg stærkt på Marcel kan sammenlagt med hans usikre baggrund

Shamua

Jeg vil så lige sige at røntgen kan godt bruges til at vise noget om organers tilstand. Jeg har et røntgen billede af Mikka, der viser at der er noget unormalt i maven! Det kunne bare ikke sige præcist at det var en ond dum knude eller mavesår! Men det ville ikke kunne ses bedre på scanning og det vidste Ryan godt. Så for at undgå fuld bedøvelse så tog vi også røntgen.

Edit: Men nej, man kan ikke se alt. Men man kan se knuder hvis knudens røngtentætheden er anderledes end i det omgivende normale vævs røngtentæthed. Man kan i fx. knogler se knuder fordi knoglerne bliver ædt væk af knuden, og derfor vil det på røngten ligne at der er et hul i knoglen. Og man kan i lunger se svulster fordi de er tættere end lungevævet.

Trine, håber på det bedste, krydser fingre  :(

Vh. Marianne

Dyrenørden

Citat fra: Shamua Dato 12. December 2011, kl. 15:32
Jeg vil så lige sige at røntgen kan godt bruges til at vise noget om organers tilstand. Jeg har et røntgen billede af Mikka, der viser at der er noget unormalt i maven! Det kunne bare ikke sige præcist at det var en ond dum knude eller mavesår! Men det ville ikke kunne ses bedre på scanning og det vidste Ryan godt. Så for at undgå fuld bedøvelse så tog vi også røntgen.

Trine, håber på det bedste, krydser fingre  :(

Tak :( Forbereder mig på det værste og håber på det bedste. Begyndte at græde lidt da jeg fortalte min kæreste jeg havde snakket med Ryan. Det er sku hårdt men nu må vi se. Han er også på mange måder den der holder sammen på den bette flok herhjemme :(

Eliza

Nu har jeg kun fået en enkelt ilder skannet, men den blev da slet ikke bedøvet og hende der fik skannet en ilder efter mig fik den heller ikke bedøvet, men der er nok nogle dyr der ikke vil kunne klare det uden.

Men du forsætter vel med det smertestillende selvom i ikke kan finde en grund til smerterne? for hvis det hjælper, så er der vel ingen grund til aflivning nu?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato 12. December 2011, kl. 15:58
Nu har jeg kun fået en enkelt ilder skannet, men den blev da slet ikke bedøvet og hende der fik skannet en ilder efter mig fik den heller ikke bedøvet, men der er nok nogle dyr der ikke vil kunne klare det uden.

Men du forsætter vel med det smertestillende selvom i ikke kan finde en grund til smerterne? for hvis det hjælper, så er der vel ingen grund til aflivning nu?

Lige nu er jeg stoppet med smertestillende for skal holde øje med ændringen. Han mister jo også balancen nogen gange derudover angriber han ret voldsomt nogen gange og det ændrede smertestillende ikke på så han ville skulle igennem flere undersøgelser hvis det er og det er ikke rimligt for ham. Han er en ret speciel ilder og man ville nok skulle kende ham for at forstå

Dyrenørden

Så har vi været ved dyrlæge. Har fået tager flere røngten billeder af Marcel og der var absolut intet at se hverken på organer eller ryg og ben. Så hvorfor han mister balancen vides ikke det sker ikke særligt tit så Ryan synes jeg skulle se tiden an. Fik også taget blodprøve for at tjekke for insolima og der var heller intet så alt i alt er han sund og rask. At jeg synes det smertestillende har virket kan godt ske det bare er mig. Vi er jo lige flyttet og har fået killinger hjem og alt det der så kan godt være tilfældigt at han har virket gladere fordi han er blevet mere tryg for synes ikke jeg kunne mærke forskel da jeg stoppede med det smertestillende han er ikke blevet mere stille eller noget :) Puha. det lettede frygtede det værste! Og så fik El Camino også sit implantat :) Men avs en kæmpe nål :(

Eliza

dejligt at høre han har det bedre og det nok bare var stress pga flytningen.

jeg synes så ikke at du kan sige med 100% sikkerhed at han ikke fejler noget, når du ikke har lavet flere undersøgelser på ham (ikke at du nødvendigvis burde det) men det gør ham jo ikke rask at nogle enkelte undersøgelser ikke viser noget, hvis han stadig har problemer.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato 21. December 2011, kl. 15:18
dejligt at høre han har det bedre og det nok bare var stress pga flytningen.

jeg synes så ikke at du kan sige med 100% sikkerhed at han ikke fejler noget, når du ikke har lavet flere undersøgelser på ham (ikke at du nødvendigvis burde det) men det gør ham jo ikke rask at nogle enkelte undersøgelser ikke viser noget, hvis han stadig har problemer.

Nej det har du ret i men umiddelbart er der intet at se. Ildere kan også få virus på balancenerven :) Men han tog mange billeder og man kunne se både lever,nyre,hjerte, milt, mave osv. på dem og der var intet unormalt :)

mette11

Det er da rart at han umiddelbart ikke fejler noget, men stadig ret bekymrende især med at han mister balancen synes jeg. Har han gjort det derhjemme også egentlig??

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 21. December 2011, kl. 15:31
Det er da rart at han umiddelbart ikke fejler noget, men stadig ret bekymrende især med at han mister balancen synes jeg. Har han gjort det derhjemme også egentlig??

Ja det er det. Men det er heldigvis kun sket 3 gange og hver gang har været på gåture hvor selen har siddet skævt og han har været helt klar i hovedet og bare gået videre som om intet er sket. Hvis det sker igen vil jeg forsøge at filme det men det bliver nok svært for det tager jo kun 2 sek