Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

mishandlet dreng:(

Startet af the bird, 3. Februar 2012, kl. 15:07

Dyrenørden

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  4. Februar 2012, kl. 15:33
Citat fra: Dyrenørden Dato  4. Februar 2012, kl. 15:03
Nu har jeg ikke læst alle indlæg da jeg ikke orker (tømmermænd) Men har du ikke anmeldt personen?! Sådan noget skal da stoppes!

Måske du så burde gide og læse det hele;0) så ville du få svaret!

arg. okay så ;)

PiaLyng

Jeg har tit set ildere til salg i tønder - og ofte køber de også ind.. I hvalpe'sæsonen' er der også hvalpe dernede fra..
Er ikke sikker på det er den samme - men ja.

Og hvor er det sødt af dig at tage ham ind! Og mange gange held og lykke :)!

the bird

jeg har idag (lørdag) snakket med den lokalt ansatte fra dyrenes beskyttelse, hun var helt enig med mig i at det absolut var noget der skulle undsøges nærmere ind i, så planen er at jeg skal have skrevet en mail til den person fra dyrenes beskyttelse der har området de høre til i, og have forklaret hende hele situationen, så ser vi hvad der sker derfra, skal selvfølgeligt nok holde jer opdateret, både med hensyn til hvad der sker ved dyrensbeskyttelse men også hvordan det går med lille Fenrish, plus jeg regner med at fange nogle billeder af ham når der kommer ro nok på så i kan se bæstet <3

the bird

forresten, hvis der er flere der ville ha mere nøjagtige detaljer om sælger så gi lyd, så sender jeg jer en pm, så ved folk hvor de skal holde sig langt væk fra

Dark Crystal Ferret

Citat fra: the bird Dato  4. Februar 2012, kl. 21:47
forresten, hvis der er flere der ville ha mere nøjagtige detaljer om sælger så gi lyd, så sender jeg jer en pm, så ved folk hvor de skal holde sig langt væk fra

Jeg vil meget gerne vide hvem det er :)

the bird

i dag gjorde vi et lille fremskridt med lille Fenrish, mads tog ham op og Fenrish var helt rolig, han forsøgte ikke at bide overhovedet, også selvom mads forsigtigt to handskerne op til hans ansigt, han snuste bare til dem og virkede til at slappe nogenlunde af, vi har observeret at han faktisk er mere rolig hvis vi har handskerne på end hvis vi håndtere ham med bare hænder,
igår da jeg stod og vaskede op lukkede jeg køkkenet af og lod ham rende rundt på gulvet i mens hvilket han virkeligt nød, jeg havde fundet et par drillepinde til katte frem som jeg lege lidt med ham med, han var i starten meget usikker på dem, men tilsidst var fristelsen for stor til at holde sig på afstand af dem og så kom han hoppende efter dem  :dans: efter jeg havde stået et stykkede tid og vasket op mens han fik lov til at rende rundt hoppede der lige pludseligt en lille fritte rundt om mine fødder, fik endda lov til at nusse ham lidt på ryggen uden han blev bange eller forsøgte at bide  :lol: prøv lige og spørg om jeg var en lykkelig lille mig  :D jeg er efterhånden helt sikker på vi nok skal få en god lille tot ud af ham.. min dejlige lille Fenrish

ilderhjemmet

kan kun sige super godt gået af jer, den stakkels ilderdreng har godt nok fået en dum start på sit liv.

Vi har selv taget mishandlede ildere til os, der idag er de skønneste, tillidsfulde, glade ballademagere
men som Lars skriver, tålmodihed tålmodighed tålmodighed, blandet med en lige så stor kærlighed til jeres dreng.

Held og lykke til jer alle 3
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

the bird

vores ilder nummer to kender vi ikke rigtigt baggrund på, vi ved han er fra holland, vi tog ham ind da ingen andre ville, vi fik at vide at han var aggressiv og bed ved enhver mulighed, det var en fra et andet opdræt de havde taget ind i håb om at finde et hjem til ham, ellers var han blevet aflivet, eller endnu være, havnet som opdræts dyr på en pelsfarm  :( han sad i en transportkasse for sig selv da han var voldsom over for de andre dyr, da vi første gang så ham sad han i en transportkasse og så noget så ulykkelig ud, hver gang man nærmede sig kassen satte han sig klar til angreb og viste tænder.. da vi fik ham hjem satte vi kassen på gulvet og åbnede forsigtigt lågen, vi forventede han arrig lille djævel der var klar til at bide, i stedet kom der en glad lille båttende tot ud der bare var klar på leg og kæl, prøv lige og spørg om vi tabte kæben, da vi kontaktede sælger og fortalte hans respons på sit nye hjem var de også chokerede.. vi fandt så desværre senere ud af at han var kryptokid, tak for lo*t!!
men det vigtigste er dog at vi har den dejligste lille tot i dag:)

the bird

nu er det jo efterhånden længe siden jeg sidst har givet en opdatering om vores lille Fenris, vi har desværre haft en del problemer med en af vores andre drenge der har haft nogle komplikationer efter en operation (Loke var kryptokid), til dem der ikke allerede har hørt historien kan den finde under tråden helbred under navnet suuuuuuuuuuuk!.. det går stille og roligt fremad med lille Fenris, han er stadigt nervøst anlagt, men det handler jo bare om at tage den i hans tempo, vi er stille og roligt gået i gang med at håndtere ham uden handsker, hvilket faktisk går forbløffende godt.. vi har observeret at han var meget interesseret i vores andre totter og besluttede os for at sætte ham på playdate med vores kære dreng Mimer, vi fik lidt billeder af de to som jeg tænker i da skal have lov til at se :dans:

Mimer har fået selvskab af en han ikke kender

hvad køn monstro den er??

Fenris skal ligge tjekke sovemulighederne ud

og så lige et hurtigt kig efter hvad der er uden for buret

hvad dælan er det for en dims?

ahh, det er sådan man bruger den..

så kom vi op på øverste hylde

af en eller anden grund skulle Mimer stå hen over Fenris

nææ, sikke en fin køje Mimer har, den skal prøves

og så ned og få en morfar i Mimers seng :zz:

de hyggede sig super meget sammen, det var rigtigt dejligt og se:)

jeg undskylder for den beskidte bakke, den plejer og være ren, og fe/englevingerne på gulvet på billede 4  kender jeg absolut ikke noget til  :wha:

KariN

Dejligt at læse at det går den rigtige vej med ham :) og skønt at han kan enes med Mimer, han har rigtig godt af andre ilderes selskab og måske det kan få ham til at falde lidt mere til ro og ikke være så nervøs :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

the bird

det er nemlig også det jeg tænker, så ser han jo også at Mimer bestemt ikke er bange for hænder, Mimer har for tiden tendens til at være hvad vi her hjemme kalder et rigtigt snadre dyr (en fritte der vasker os og andre dyr ekstra meget)

Malou

Årh hvor det dejligt at se :) Det er godt nok en super ting i har gjort med ham

the bird

vi er os blevet utroligt glade for ham, der er utroligt meget personlig i det lille kræ, han er blevet meget kontaktsøgende og kan godt lide og komme op og ligge på armen, og så er han blevet utroligt glad for Mimer, så rusker han i tremmerne på hans middel og tidlige bur og hopper utålmodigt rundt så er det fordi han vil på playdate med Mimer.. det er utroligt så rolige de er over for hinanden selvom de begge er MEGET brunstige.. det var egentligt planene de skulle have haft indplantat i denne måned, Mimer skulle egentligt have haft i januar, men pengene er endt ved dyrlægen pga af flere syge dyr, først vores ene gøje der måtte indlægges, så en kamæleon med en betændt kæbe og til sidst Lokes operation der endte i kaos.. så nu krydser vi fingre og tær for at  vores dyr ikke kommer til skade eller blive syge lige foreløbige, har truet dem med at de bliver sendt ud med aviser hvis det fortsætter  :motorsav:

Snabeldyr

Citat fra: the bird Dato 14. Februar 2012, kl. 12:39
så nu krydser vi fingre og tær for at  vores dyr ikke kommer til skade eller blive syge lige foreløbige, har truet dem med at de bliver sendt ud med aviser hvis det fortsætter  :motorsav:

Jeg kunne ikke lade vær med at stor grine over tanken om en ilder der kommer travende igennem sneen med en avis slæbende efter sig. Og måske efterlader en lille prut på avisen hvis det nu er en der ikke har sat sin postkasse rigtigt
Stealing our hearts, then our sanity