Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

En lidt skidt oplevelse

Startet af Dark Crystal Ferret, 18. April 2012, kl. 09:21

Malou

Uden at ville lægge mig ud med nogens holdninger, så ville jeg lige smide en lille bemærkning ind...
Hvis man ser bort fra det faglige, så er halvdelen af dyrlægens (eller f.eks. ens egen læges) job at sørge for, at folk går hjem med en følelse af at være blevet hørt, behandlet ordentligt, og at der er blevet gjort noget ved det problem, man kom med (og hvis det ikke er et problem, man kan løse med det samme, at der bliver lagt en form for forsat plan)... Det er ikke fair, at folk går hjem og forsat er bekymrede om, hvorvidt deres dyr er syge og at det er blevet overset af dyrlægen...
Så hvis man ser bort fra alt andet, ville jeg stadig mene, at denne dyrlæge ikke har gjort det godt nok.
Undskyld hvis jeg blander mig <.<

Dyrenørden

Citat fra: Malou Dato 18. April 2012, kl. 16:51
Uden at ville lægge mig ud med nogens holdninger, så ville jeg lige smide en lille bemærkning ind...
Hvis man ser bort fra det faglige, så er halvdelen af dyrlægens (eller f.eks. ens egen læges) job at sørge for, at folk går hjem med en følelse af at være blevet hørt, og at der er blevet gjort noget ved det problem, man kom med (og hvis det ikke er et problem, man kan løse med det samme, at der bliver lagt en form for forsat plan)... Det er ikke fair, at folk går hjem og forsat er bekymrede om, hvorvidt deres dyr er syge og at det er blevet overset af dyrlægen...
Så hvis man ser bort fra alt andet, ville jeg stadig mene, at denne dyrlæge ikke har gjort det godt nok.
Undskyld hvis jeg blander mig <.<

Det har du helt ret i... Det også det der undrer mig meget for det bestemt ikke noget jeg har oplevet bare den mindste snert af..
Du skal da ikke undskylde for at blande dig ;) Det en debat, man skal blande sig :P

lille_jill

Kan huske at vi var 3 om Chucky, dengang han skulle have implantat, og mere ligeglad ilder skal man ellers lede længe efter. Kig på nålen! Det kan umuligt være en rar oplevelse. Jeg var sgu også blevet hysterisk og skulle fixeres, hvis nogen ville plante sådan en i mig.

Lyder som om, at i har gået forbi hinanden. Hvis så mange er glade for den pågældende dyrlæge, så har han måske bare haft en dårlig dag?
Priserne lyder btw. fair.

the bird

Citat fra: Dyrenørden Dato 18. April 2012, kl. 15:27
Citat fra: the bird Dato 18. April 2012, kl. 15:19
nu ved jeg ikke om vi faktisk taler om samme dyrlæge, men syntes dog ikke vi har kørt historien op.. vi har kun gengivet besøget, vi ville gerne have haft undersøgt Gaia nærmere, men han mente ikke det var nødvendigt i denne omgang.. jeg siger ikke manden er en dårlig dyrlæge, jeg siger bare at det var en utroligt dårlig oplevelse for os.. vi ville ikke stemple nogen, det er derfor der ikke er blevet nævnt navne! vil så sige at uanset hvor god en dyrlæge man så end er, så skal man sgu tage folk og deres dyr seriøst.. bare det faktum at Gaia muligvis er deform indvendig eller er tvekønnet, og det så han så som noget positivt for så skulle vi jo ikke tænke på neutralisering eller implantat, hvis det var din ilder, havde du så været tilfreds med det svar?

Det jeg bider mest mærke i er det med fikseringen det jo nødvendigt! Og forstår ikke hvorfor det skal komme til at lyde som om der har været et overgreb på dyrene, hvertfald sådan jeg opfatter det.
Jeg kan simpelthen ikke forstå han ikke har taget jer seriøst, han har lyttet til mig hver gang selvom jeg har været bekymret uden grund men også været meget interreseret i at høre ting omkring ilderne og lære noget. Han vil f.eks. gerne have en tilbagemelding fra mig på hvor hurtigt implantet har effekt på Paya..

Træls i har haft en dårlig oplevelse, men kan simpelthen ikke sætte mig ind i eller forstå det. Er det muligt i kan ha misforstået et eller andet?

vi har begge vendt det i hovedet i mange gange, men ved ikke hvordan man skulle misforstå det med den måde han ligesom lagde tingene på bordet, jeg prøvede flere gang at forklare at jeg ikke syntes et par korte tryg på Gaias mave var nok undersøgelse, for det var bogstaveligt talt det eneste han gjorde ved hende, han trykkede kort på maven, kiggede på hendes kønsåbninger og det var det.. og uanset hvor mange gange jeg vender det i mit hoved kan jeg bare ikke finde ud af hvordan jeg skulle have misforstået hans kommentar omkring at hvis hun ikke kan gå i løb, jamen så skal vi jo ikke tænke på neutralisering og implantat, og det var jo en god ting.. og da jeg spurgte om det ville være en ide at få hende neutraliseret hvis livmoren viste sig at være deform, også med tanke på om hun senere kan få knuder og kræft.. men han mente at det var synd at udsætte Gaia for operationen.. jeg vil nu mene det ville være endnu mere synd hvis måtte lade livet i en tidlig alder pga af kræft eller anden sygdom :(

the bird

jeg kan sagtens se pointen i at tage fat i dyret, for kanylen er pænt stor, men det er stadigt et spørgsmål om hvordan man holder dyret, og ja, lidt olie eller noget andet til at aflede dem lidt havde været fantastisk, men det var der desværre ikke noget af :( da vi var færdige stod vi med to rædselsslagne dyr der klamrede sig så meget til mig at jeg næsten ikke kunne få dem i deres kasser igen..
jeg ved ikke om han havde haft en dårlig dag, men hvis han havde ville jeg bestemt ikke kalde det en god undskyldning..

problemet med regningen ligger ikke i prisen på implantaterne, der syntes jeg selv priserne var helt fair.. jeg har to gange talt med ham i telefonen og hver gang fortalte han mig at de af mine dyr jeg kommer med som enten skal neutraliseres eller have implantat ville få et tjek og det skulle jeg ikke betale for, så da man pludselig får en regning for Irish og Emily så er det sgu ikke i orden! vil så os mene at der skal mere end bare et par hurtige tryg på maven til en sundheds undersøgelse..

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Fiksering og pris ses der jo  meget forskelligt på hvad der er riemligt.. Og det med fikseringen/håndteringen syns jeg ikke at man kan bedømme med mindre man har været der! Derfor ville jeg ikke vælge dyrlægen fra på det grundlag men jeg syns heller ikke at man kan sidde og skrive til dem der har haft den her oplevelse at det er DEM den er gal med! så virker det for mig som om man bare vil forsvare "sin" dyrlæge og så skidt med folks oplevelse..
Det der gør at jeg ville undgå denne dyrlæge er at det bestemt ikke virker som om han har taget ejers observationer og bekymringer alvorligt. Man betaler jo for alle undersøgelser og behandlinger selv så det vil klart bekymre mig hvis min dyrlæge ikke gad gøre mere!

Men det med håndteringen ville jeg selv opleve før jeg ville vælge ham fra på det grundlag. Jeg har som udgangspunkt heller ikke noget i mod fiksering, og hvis jeg sys det bliver for "hårdt" så ville jeg sige til min dyrlæge at jeg ønsker de prøver på en anden måde. Hvis dyrlægen så mener jeg er pjattet og det er mig der er for pylret jamen så havde jeg nok kigget mig om efter en anden!

Og ja det kan være historien i andres øre lyder lidt blæst op, men ærligt var det mit/mine dyr så tror jeg også jeg havde været mere oprevet da man jo ønsker alt det bedste for sine "børn" og man bliver da skide fustreret hvis man føler man ikke bliver hørt.
Og jeg tror ikke indlægget er skrevet for at svine ham til, men måske mere for at gøre opmærksom på at der kan være et problem ved pågældende dyræge og man jo så elv kan vælge om man vil være skeptisk overfor ham. Og det syns jeg er helt rimeligt, det er tros alt vores elskedes helbred og liv vi lægger i deres hænder...

Anne

Man kan jo få meget forskellige oplevelser og den slags er subjektivt. I det mindste så lyder det som om at denne dyrlæge ikke normalvist er sådan, og det er da altid noget. Det er selvfølgelig SUPER ærgeligt at nogen så har fået den oplevelse, men jeg tror ærligt talt man kan finde dårlige ting hos alle vores dyrlæger, og det er så op til en selv om man er glad for at komme der og ikke synes det vejer så meget. Der er da en anden dyrlæge i samme område der har fejlaflivet en ilder, og jeg vil sige at sådan et sted ville jeg aldrig komme, selv om jeg ved at der er SÅ mange der er ekstremt glade for dem og at de stort set kun får ros på nettet.

Og jeg forstår godt man deler sine dårlige oplevelser (det har man ret til, og det er også en måde at få dyrlægerne til at stå til ansvar når de laver noget lort), og jeg forstår også godt at folk bliver kede af at se det skrevet om sin dyrlæge. Men nu har vi fået begge sider. Nogen har haft en dårlig oplevelse, andre er super glade for ham, og jeg er sikker på at alle har noget at have deres holdning i!

Og hvis man ikke forstår at folk forsvarer ham, så kan man jo bare lige mærke efter hvis det var en der skrev noget dårligt om ens egen dyrlæge (tænk lige det ramaskrig sjællænderne ville lave hvis nogen svinede Lone eller Allison, selv hvis det var med god grund!). Vi kan vel alle stå inde for vores dyrlæger og en kritik af dem er jo næsten en kritik af ens valg som ilderejer, at man ikke har fundet det bedste man kunne. Som sagt mener jeg at alle der har en mening om ham her som er grundet erfaring har fuld ret til den og det er ikke noget man sådan kan blive enige om :)

Dark Crystal Ferret

Sikke en masse svar der er kommet i den her tråd - hold da op :fnis:

Nu mener hverken jeg eller The Bird jo heller at man skal vælge sin egen dyrlæge fra, bare fordi andre har haft dårlige oplevelser med denne. Hele min tråd var skrevet på personligt plan. Det var den følelse vi stod tilbage med da vi kom ud fra denne dyrlæge, og den følelse står jeg 100% op for. For jeg kender mine dyr (I dette tilfælde Emily og Irish som nu bor hos The Bird) og The Bird kender sine. Og jeg har aldrig set Emily så rystet efter et dyrlæge besøg før. Nu skal man måske også huske på at Emily virkelig har prøvet en del med dyrlæger, efter som hun var avls tæve her hos mig, og i forbindelse med hendes fødsel sidste år var der nogle problemer der gjorde vi måtte give hende flere sprøjter og scanninger. Så hun er bestemt ikke ny i det med dyrlæge besøg. Og hun plejer at være sød og slikke dyrlægens hænder eller ting som det. Hun har aldrig virket panisk i forbindelse med et dyrlæge besøg før.

Jeg ved også godt man skal holde fast i sin ilder når de skal have enhver form for nåle ind. Det er heller ikke unormalt for mig. Mine plejer så at få olie under behandlingen, og det gør også at de ikke plejer at opdage noget overhovedet, og har 10 gange mere travlt med at lappe olie i sig.
I dette tilfælde blev de taget ud af en kasse, blev trykket lidt på maven, og fik så en kanyle i skulderen mens de blev holdt fast.
Måske mine dyr så har været van til at få olie imens, men det er jo overhovedet ikke det det handler om. Jeg har fuld respekt for at nogle dyrlæger ikke bruger olie.
I mit hoved handler det om at vælge dygtig dyrlæge, og hvor tryk en dyrlæge kan få mine dyr til at føle sig. Jeg ville aldrig udsætte mine dyr for at komme tilbage til en dyrlæge igen og igen som de virkede bange for. Men anyway.. Jeg er ikke ude på at sidde og fortælle hele verden at den her dyrlæge er elendig og de ikke må bruge ham. Det er kun skrevet for at fortælle at vi har haft en rigtig dårlig oplevelse hos denne dyrlæge.  Og jo det er Ryan i Galten.. Det var ikke meningen vi ville ligge nogen ud i denne tråd. Men samtidig så syndes jeg heller ikke det er fair vi sidder og holder det totalt hemmeligt, da der jo nok er nogle der gerne vil vide det.

jeg har selv anbefalet Ryan flere gange for hvalpekøbere, eller folk der gerne ville lære mere om ilderene før køb. Jeg bor på sjælland, og dermed har jeg kun forums til at læse om hvilke dyrlæger der er gode, og hvem der ikke er. Jeg syndes faktisk selv det kun er godt hvis vi får oplevelser ind om alle dyrlæger, både gode som dårlige. For hvor skulle os der bor langt væk fra disse dyrlæger til daglig, ellers kunne vide hvad der er godt og hvad der er dårligt. Som med KVL, som jeg indtil for nogle få år siden ville have anbefalet uden overvejelse. Men efter nogle har valgt at skrive deres dårlige oplevelser herinde, så har jeg fundet ud af det ikke er et sted jeg skal hen. Og jeg ville da være taknemmelig hvis nogle der havde dårlige oplevelser med Lone eller Alison også skrev dem ind. Et eller andet sted, er det vel kun godt at vi kender til både de gode historier, som de dårlige?? Men jeg ved ikke om jeg er alene om at føle sådan? For jeg sidder jo langt fra og siger at ingen skal bruge Ryan igen ;) Og jeg ved godt nogle herinde syndes han er en utrolig god dyrlæge, som de vil forsvare. Men jeg kan jo kun tale for mig selv, og jeg vil så ikke på baggrund at denne her oplevelse, bruge eller anbefale ham igen. Det må vel være op til mig?

Citat fra: Dyrenørden Dato 18. April 2012, kl. 15:27

Træls i har haft en dårlig oplevelse, men kan simpelthen ikke sætte mig ind i eller forstå det. Er det muligt i kan ha mistforstået et eller andet?

Dyrenørden: Jeg forstår godt du gerne vil forsvare din dyrlæge. Jeg aner ikke om vi taler om den samme jo, men hverken jeg eller The Bird er jo ude på at svine ham til, hvis det er.
Men hvordan kan du tro vi har misforstået et eller andet? Jeg har trods alt haft ilder i 5 år nu og haft opdræt i 2 år. Jeg har set så mange ting, både med ilder men også med dyrlæger. Jeg bliver faktisk lidt ked af du kan tro vi har misforstået et eller andet. For jeg kan ikke rigtig se hvad der var at misforstå her. Jeg var jo mest med som lytter/støtte for The Bird. Men jeg fortalte jo Ryan hvem jeg var og sådan. Og uanset hvad jeg fortalte ham, så virkede han bare så nedladende over for mig. Som om det irriterede ham enormt jeg stod og rådede The Bird om ting når hun spurgte mig hvad jeg ville gøre. Og det gjorde mig ret ked af det, han gjorde det.
Kan godt være det var ubehageligt for ham, det ved jeg ikke. Men jeg syndes jo også samtidig som dyrlæge man skal have respekt for når folk tage andre med til at vurderer tingene med. Det sker jo somme tider at folk bliver nød til det, hvis ikke de føler de kan tage store beslutninger selv..
Men jeg håber du forstår jeg ikke er ude på at svine nogen dyrlæge til. Vi fortæller bare en oplevelse som virkelig fik mig til at overveje en ting eller to i forhold til når jeg giver folk råd om gode dyrlæger i en lands del jeg ikke bor i. Det ved jeg så nu, jeg ikke vil gøre igen. Efter som jeg i fremtiden kun vil give den slags råd hvis jeg har besøgt dyrlægen og ved hvem, og hvordan de er. Det var det jeg lærte, og hele historien jeg har skrevet, er også skrevet ud fra egne og the birds følelser. Altså ikke som noget der sker hver gang :)
Håber du forstår hvad jeg mener :)

KittAnderson

Hvad er formålet med den her tråd, hvis ingen må vide hvem den omtalte dyrelæge er?
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

Det står skam i tråden Kitt :P det er ryan i galten

KittAnderson

åh for helved -.-'

Jeg går i seng...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

KittAnderson

ps. giv mig en af dine huler

Anne

Du kan købe en :P Du kan jo spare fragten ved at kigge forbi når du er i Aalborg :D ;)