Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

De der snegle?

Startet af Eliza, 6. Maj 2012, kl. 11:59

Eliza

Ja ja så er mine små tosser begyndt at spise snegle  :X
Især Catli er yderst god til at finde dem og spiser dem med velbehag  :nej: Jeg prøvede at fjerne hende fra en i dag og satte hende ned i den anden ende af volieren, men hun løb direkte hen til den igen. Faktisk troede jeg slet ikke hun kunne finde den igen så hurtigt, da det er sådan nogle bitte små snegle der ikke er mere end en cm, men de ligner lidt dræbersnegle.

Nogle der ved om sådan nogle små nogle indeholder parasitter? og kan de være skadelige på andre måder end give orm?

Jeg tænker jeg må holde øje med om de får orm i afføringen, ved ikke lige ellers hvad jeg skal gøre?

Det er typisk, for melorme gider de da ikke at røre  :)

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Det kan sagtens være dræber snegle, ja snegle er faktisk smittebærer på mange ting hvis de eks. har været i kontakt med rævelort. Men sandsynligheden er nok ikke så stor hvis det er i din voliere.

Eliza

Men hvilken smitte? vil jo gerne kunne holde lidt ekstra øje med dem, hvis der skulle komme noget. Det er jo ulempen ved en voliere.

Troede dræbersnegle var de store slimede. De her er meget små og det virker som om der er en del af dem i græsset.

mette11

Måske er det baby-dræbersnegle?? Vi har også set nogle stykker af de helt små skovsnegle-agtige nogen nu, men hvad det er for nogen aner jeg ikke. Jeg har heldigvis ikke set mine æde nogen, men de er klart små nok til at kunne komme ind i volieren. Det er alm. str. dræbersnegle ikke nemlig.

Uden at være helt sikker, så vil jeg mene at snegle kan bære hjerteorm (det mener jeg at Anne har sagt nemlig - men hæng mig ikke op på det). Jeg ved faktisk ikke hvad man ellers skal holde øje med, men i naturen ville ildere jo også kunne finde på at spise en snegl, så måske sker der ikke noget ved det?? Jeg ved det ikke, men vil faktisk også utrolig gerne vide mere om det.

AlisVolatPropiis

Du må have sådan en rundt om volieret...

http://www.snegleslange.dk/

mette11

AlisVolatPropiis

WOW...ja ok det har jeg så ikke lige set....fandme dyrt for noget vandslange og strøm :S

Dyrenørden

Ja hjerteorm kan de bærer, ved ikke hvad ellers men sikkert også andre ting :( Og ja de små er baby dræber snegle tror jeg, det passer hvertfald med årstiden

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ellers kan du drysse en god stribe kalk rundt om din voliere. Mener det er noget med at sneglen ikke kan li at glide over på grund af at deres slim og kalken ikke harmonere i PH eller sårn noget?!
Ved i hvert fald det et sårn nogle haveejere beskytter deres køkkenhaver.

Eliza

Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ikke planer om at bekæmpe dem. Tror ikke der er den perfekte løsning alligevel. Med kalk skal jeg jo ud hver gang det har regnet og den der slange er nu ret smart, men for pokker den er dyr  :X synes den voliere har været dyr nok i sig selv  :nej:

Hvis jeg ser nogle, så fjerner jeg dem selvfølgelig, men de er lige nu så små og der er meget højt græs, så man skal have en god næse for at finde dem  ;)

Jeg må holde ekstra øje med de tosser, når de nu skal æde de klamme snegle. Håber virkelig ikke der kommer noget, det er bare godt at vide hvad man evt skulle se efter.

Er der ik også noget med at stronghold virker mod hjertelungeorm eller husker jeg helt forkert?

Anne

Jeg mener det er advocate man kan give forebyggende, men det kan godt være det er stronghold eller begge dele. Det virker ikke imod det, kun forebyggende.

Citat fra: Anne Dato  6. Maj 2012, kl. 20:11
Jeg mener det er advocate man kan give forebyggende, men det kan godt være det er stronghold eller begge dele. Det virker ikke imod det, kun forebyggende.

Det er advocate! Mine fik advocate for et halvt års tid siden og er ret sikker på der var et lille icon udenpå pakken med hjerteorm!

Citat fra: Eliza Dato  6. Maj 2012, kl. 17:58
Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ikke planer om at bekæmpe dem. Tror ikke der er den perfekte løsning alligevel. Med kalk skal jeg jo ud hver gang det har regnet og den der slange er nu ret smart, men for pokker den er dyr  :X synes den voliere har været dyr nok i sig selv  :nej:

Hvis jeg ser nogle, så fjerner jeg dem selvfølgelig, men de er lige nu så små og der er meget højt græs, så man skal have en god næse for at finde dem  ;)

Jeg må holde ekstra øje med de tosser, når de nu skal æde de klamme snegle. Håber virkelig ikke der kommer noget, det er bare godt at vide hvad man evt skulle se efter.

Er der ik også noget med at stronghold virker mod hjertelungeorm eller husker jeg helt forkert?

Jeg tror heller ikke diverse metoder og midler kan holde dem 100% væk alligevel. Det var bare hvis du ville gøre et forsøg ;O) Og i øvrigt så tror jeg heller ikke dine dyr er i stor farre ved at æde et pat snegle, tror heller ikke jeg selv ville gøre oget ved det andet end at holde øje med mine dyr var friske. MEn det gør man jo alligevel snegl eller ej.
Men adr kan ikke forestille mig de kan smaege skide godt !?

Dyrenørden

Jeg ville heller ikke være bekymret for de snegle, de er jo "født" i din have og har derfor nok ikke kontakt med ræve og andre evt. smittekilder :)

AMT: Hvis du med kalk mener det der blå noget?  så vil jeg fraråde det, det er gift. Og det virker på samme måde som rottegift, det gør at dyrene ikke kan optage kalcium og derfor kan blodet ikke koagulere og så dør de af indre blødninger :( Mener det er sådan og det ville jeg ikke turde have i nærheden af mine dyr

Barky

Du kan prøve at lokke nogen pindsvin til at flytte ind i haven.. De snupper snegle... :P
Bla bla bla.... Hilsen Julia