Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Kontraktbrud

Startet af stine, 10. Januar 2011, kl. 22:43

cibatuchsi

^^ det er jo så ikke det du selv skriver i den anden omtalte tråd. der skriver du faktisk at i havde telefonisk kontakt mens de parrede en tæve op samt at du fortalte dem at e gjorde det på den forkerte måde. osv osv.

og vil du nu til at sagsøge os allesammen fordi vi siger vores ærlige mening til dig??????

Amazing Ferret

Helle - det eneste jeg kan sige er at der er ingen der tror på dig. Du lyver som vinden blæser. Hvis man har læst den anden tråd - så INDRØMMER du jo alt.

Og det er jo ikke første gang du har truet med retten herinde  :fnis: Jeg vil se det før jeg tror det

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. Januar 2011, kl. 01:04

Og det er jo ikke første gang du har truet med retten herinde  :fnis: Jeg vil se det før jeg tror det

Der bliver pænt mange sager så  :fnis: God luck

Amazing Ferret

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 11. Januar 2011, kl. 01:06

Åhhhh ja der bliver vel en 50 stk eller mere, hvis det er os alle hun vil sagsøge :fnis:

cibatuchsi

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. Januar 2011, kl. 01:08
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 11. Januar 2011, kl. 01:06

Åhhhh ja der bliver vel en 50 stk eller mere, hvis det er os alle hun vil sagsøge :fnis:
ved ikke helt om jeg skal gemme vores avlsildere eller grine min røv i laser. (lidt overtræt er man vel altid)

Amazing Ferret

^^Hahaha jeg er også overtræt og har hovedpine

cibatuchsi

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. Januar 2011, kl. 01:11
^^Hahaha jeg er også overtræt og har hovedpine
dårlig blandning. hehe

Amazing Ferret

Lena og Peter

Citat fra: stine Dato 11. Januar 2011, kl. 00:23
Citat fra: Winther Ilderen Dato 11. Januar 2011, kl. 00:14
Stine jeg går ud fra min sag er den ene. Tråden er her. http://ferretopia.eu/index.php?topic=3093.0
Uanset hvad folk synes om dommen så endte det med dommeren mente køber havde brudt handelsaftalen og skulle tilbage levere ilderen. Dommeren henstillede at parterne forligte sagen således at ilderen jvfr. kontraktens vilkår om misligholdelse, skulle tilbageleveres til sælger/opdrætter. Sagen blev herefter forligt som skitseret af dommeren, alternativet havde været afsigelse af en dom om tilbagelevering i opdrætters favør. Køber valgte herefter at forlige sgen, og forliget er opfyldt ved tilbagelevering af ilderen.

Det bemærkes at dommeren primært lagde vægt på den indgåede hvalpekontrakt, og det forhold at køber har erkendt at have avlet i strid med kontraktvilkårene. Dommeren tillod ikke fremlæggelse af diverse tråde fra forskellige debatfora, idet dommeren anførte, at man laver ikke bindende aftaler i debatfora!! Herefter var sagen juridisk ret enkel idet det fremgik af hvalpekontrakten at opdrætter kunne forlange tilbagelevering samt evt. erstatning. Erstatning blev frafaldet jvfr. dommerens forligsforslag, og tillige af procesøkonomiske årsager.

Sagen er nu slut og forliget er opfyldt og der består idag intet mellemværende mellem parterne, og sidst men ikke mindst retstilstanden på området er afklaret i kraft af den præcedens som denne sag naturligvis vil medføre, hvis nogle skulle have været i tvivl!!

Mange tak for svaret. Jeg synes da egentlig dommen lyder rimelig (igen vurderer jeg det juridiske og ikke personsager!). Jeg går ud fra der i kontrakten var en konsekvens, i form af at ilderen skulle tilbageleveres ved kontraktbrud og dommeren derfor valgte denne løsning? Så jeg formoder derfor at moralen i det er at det er vigtigt at skrive en konsekvens i kontrakten (tilbagelevering/bod/osv.). Sagde dommeren noget om det?

Nu var det så os der var den anden part... Jeg synes bare du skulle prøve at google: Klaus Nielsen Kontant eller Klaus Garde Nielsen. Så kan man se hvad det er for en mand Helle bruger i retten og som hun også har været gift med.

FerretParadise

Pisse usmagelig tråd.  :X

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om trådstarter er ven med Winther Ilderen. Det er jo selvfølgelig ikke forbudt, på mig virker det bare som om denne tråd kun er startet for, at rippe og i nogle sår som ikke er lægt endnu, altså for at lave ballade og gøre andre endnu mere ondt.

Ud over det, hvem fanden skriver Winther Ilderens indlæg, aldrig har hun været så velformuleret, og brugt retslige fagudtryk.
Mon hendes eksmand også hjælper hende herinde?

Og det med at hun vil slæbe os alle i retten; jamen velkommen, du kridter bare stregen, og for hva? Vi har sgu lov til at skrive som vi gør.
Næ... jeg synes du skulle hoppe i en kloark og trække vejret dybt ind.
Ann Hillerslev.

Peewit

Tråden i sig selv er jo ikke usmagelig. Den er uheldigt formuleret, på den måde, at denne sag ikke burde være nævnt.

Selve spørgsmålet om, hvor juridiskbindende hvalpekontrakterne egentlig er, er jo i virkeligheden ganske interessant og burde kunne diskuteres civiliseret uden endnu engang at slæbe hinanden gennem sølet.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Dark Crystal Ferret

Citat fra: FerretParadise Dato 11. Januar 2011, kl. 09:15
Pisse usmagelig tråd.  :X

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om trådstarter er ven med Winther Ilderen. Det er jo selvfølgelig ikke forbudt, på mig virker det bare som om denne tråd kun er startet for, at rippe og i nogle sår som ikke er lægt endnu, altså for at lave ballade og gøre andre endnu mere ondt.

Se den tanke havde jeg også lige fra jeg så tråden første gang. Og hvis det virkelig er derfor denne tråd skulle op. Så virker det på mig - kun for at Helle Winther kunne komme ind og pronoverer at hun vandt den sag. Men tror nok heller ikke der er nogen tvivl om, at det var SÅ usmageligt den måde hun gjorde det på.
Og jeg kan slet ikke se et formål med at komme ind og starte en tråd på den her måde... Uanset hvilken retsag eller hvilken hvem der hentydes til i starten, så kan jeg ikke se der er nogen grund til at rippe op i det.
Med mindre man sidder og goddter sig man fik sin vilje, og lige fik en hjælper til at starte den, så alle lige ved det. ( det er min fornemmelse med denne tråd)

Men Ja - Helle sagsøg os!! Du kan da prøve. Hvor mange af mine dyr vil du så hugge?? Dem der vinder de bedste præmier??

Og sorry hvis jeg er lidt hurtigt i denne sammenhæng. Men jeg er så vred over alt i denne sag! Det piner mit hjerte over for familien det gik udover :'(

Anne

Nu vil jeg godt lige forsvare Stine, med at hun nok ikke kendte til det her, og at det jo faktisk ER et meget interessant spørgsmål, men i den her sag bare slet ikke lige er det man regner med.

Havde det nu bare været nogen der havde brudt en kontrakt og en sag på det, så havde det jo været fint at opdrætter havde vundet.

men stine, problemet er at opdrætter og køber havde en mundlig aftale om at der måtte avles og at opdrætter endda hjalp med hele forløbet, parring af tæve, rådgivning i telefon osv. Hun vidste endda at hannen skulle lånes ud et andet sted uden at forbyde det.

Da de så bliver uvenner bruger opdrætteren sagen til at få hannen tilbage (broren er løbet væk fra hende så hun har ikke linien mere).

Jeg synes simpelthen det er så moralsk forkasteligt at jeg nærmest ufrivilligt skærer tænder når jeg læser det! en mundtlig aftale er ligeså bindende som en skriftlig, problemet er bare at den ikke kan bevises og at man derfor ALTID skal få ALLE ændringer på skrift. Men det laver bare ikke om på hvor usmageligt det er at sidde og hjælpe køber med parringen og sige god for det, og så vende 180 grader og kræve ilderen tilbage, som i øvrigt var familiens lille piges ilder.

Jeg vil sige at det her er et tilfælde af groft kontraktmisbrug fra opdrætterens side.

Eliza

Jeg er virkelig ked af hvis det var min kommentar i en anden tråd, der var med til at rippe op i det her emne, for det var bestemt ikke meningen.

Jeg synes det eneste positive i den sag var at man kan se at en opdrætter faktisk godt kan bruge sin kontrakt til noget og derfor er det ikke helt ligegyldigt at lave den, som så mange andre siger for tiden. Ja bliver bare nødt til at se noget positivt i det, for ellers er det til at gå helt ned over den uretfærdighed der egentlig er sket.

At du Helle tør blande dig i den her tråd er nok det mest flabede jeg længe har set og at du så truer med at lægge sag an mod folk der siger sin mening om dig, det er godt nok latterligt  :nej:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Malene

[besked=Malene]Jeg har låst tråden. Jeg kan ikke se at der kommer noget godt ud af den. Hvis folk vil diskutere kontrakter, så er der lavet en tråd til det: http://ferretopia.eu/index.php?topic=4937.0[/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.